Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایمان بلوری، کارشناس و فعال بازار سرمایه در یادداشت امروز خود در اقتصادآنلاین نوشت:

بازار بورس نماد مهمی از اقتصاد کشور می‌باشد نباید از این فرصت در راستای رشد و شکوفایی اقتصادمان غافل شویم.

افت و خیزهای بازار که وارد ماه چهارم خود شده، سهامداران را بیش از هر زمان دیگری نگران کرده است. عوامل متعددی چون نوسان در دارایی‌های سرمایه‌ای دیگر نظیر طلا، دلار، مسکن و خودرو در کنار عوامل خارجی متعدد از یک طرف موجب افزایش تعداد پارامترهای موثر بر روند حرکتی بازار شده و از طرف دیگر افت و خیز بیش از پیش این عوامل نیز خود بر سردرگمی بازار دامن زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیم نگاهی به روند معاملات سهام در روزهای معاملاتی گواه سردرگمی بیش از پیش در بازار است. خبرهای خوب و بد در حوزه اقتصادی و سیاسی بعضا تاثیرات معکوس بر روند معاملات آن روز و روزهای آتی می‌گذارد و روندها را دستخوش تغییراتی می‌کند که موضوع را کمی پیچیده می‌نماید.

به طور قطع هر تحلیل و بررسی با درصدی از خطا مواجه است و باید مرتبا بروز رسانی شده و با شرایط جدید مطابقت داده شود. در شرایط فعلی بازار با توجه به افزایش پارامترهای تاثیرگذار و شدت گرفتن نوسان این عوامل در بررسی و تحلیل باید بسیار محتاط بود و در عین حال مسئول. بسیاری از سهامداران خرد با تحلیل‌ها و سیگنال‌هایی که در شبکه‌های مجازی می‌بینند اقدام به خرید و فروش می‌کنند. تا زمانی که روند بازار صعودی و مثبت بود؛ این سیگنال‌ها هم خوب و مثبت بود اما در شرایط فعلی دیگر خبری از این کانال‌ها و صفحات مجازی نیست!!!

سهامدار حقیقی که به امید کسب سود و حفظ ارزش دارایی خود در مقابل رشد غیر اصولی سایر دارایی‌های سرمایه‌ای از بین همه راه‌های ممکن، سرمایه گذاری در بازار بورس را انتخاب کرده حالا تک و تنها رها شده است. باید هرچه سریعتر راه چاره‌ای اندیشید.

افت و خیزهای روزانه بازار سهام، عرضه صف‌های خرید، بعضا تغییر غیر اصولی وضعیت معاملاتی برخی نمادها و از منفی به مثبت و از مثبت به منفی رفتن‌ها در طول ساعات معاملاتی یک روز گویای دو موضوع مشخص است:

•    سهامدار حقیقی در بازار سردرگم است و بیشتر از هر زمان دیگری نگران از دست رفتن دارایی خود شده و با کوچکترین اخبار منفی یا مثبت دچار تغییر جهت 180 درجه‌ای در معاملات خود می‌شود.

•    اقدامات صورت گرفته توسط سازمان محترم بورس که تا کنون موارد خوبی را شامل می‌شده، قدرت کافی نداشته و نمی‌تواند اعتماد و باور سهامداران را به مدار مثبت قبلی بازگرداند.

بارها به این موضوع تاکید داشته‌ام و بازهم تاکید می‌کنم، سهامدار حقیقی را نباید تنها گذاشت، سهامداری که بخش عمده معاملات را در دست دارد این روزها بیش از هر زمان دیگری به همراهی نیاز دارد. باید حرف‌های سهامداران را شنید، پای درد دل‌هایشان نشست و برایشان چاره‌ای اندیشید.

عمق ریزش بازار هنوز فاجعه بار نشده اما صدای زنگ خطر آن از دور دست در حال شنیده شدن است و زمانی که به صدا درآید دیگر به راحتی خاموش نخواهد شد و حجم عظیم نقدینگی بازار را روانه سایر دارایی‌ها خواهد نمود که کنترل آن از عهده هیچ کس ساخته نیست.

رکود چند ساله بازار در سال 92 را باید به خاطر آورد، از آن درس گرفت و اقدامات موثر را برنامه ریزی و اجرا نمود. اقداماتی که از حیث اثر، توان کمی و کیفی را برای بازگشت بازار به مسیر صعودی و پایدار داشته و مسیر را برای رشد مجدد هموار سازد نه اقداماتی مقطعی و با اثر چند روزه که نه تنها دردی از بازار را دوا نمی‌کند بلکه به عمیق تر شدن بی اعتمادی سهاداران حقیقی به بازار سرمایه می‌افزاید.

با تخصص، دانش و توانی که در سازمان بورس سراغ دارم قطعا با برنامه ریزی و همت بلند می‌توان جانی دوباره به بازار داد و از این فرصت بی بدیل در راستای توسعه و شکوفایی اقتصاد کشور بهره مند شد.

نظارت بیشتر بر شرکت‌های بورسی، ارائه راهکارهای پولی-مالی، برنامه ریزی در جهت حمایت مستمر حقوقی‌ها و سهامداران عمده از بازار، تداوم عرضه سهام شرکت‌های جدید در بازار (همانطور که قبلا وعده داده شده بود)، آموزش سهامداران و از همه مهتر ایجاد ارتباط دوسویه و موثر با سهامداران حقیقی؛ ازجمله بدیهی ترین راه حل‌های ممکن هستند که انتظار می‌رود در راستای عملی شدن آن‌ها سازمان بورس سریع‌تر و با قدرت بیشتری ایفای نقش نماید.

سخن آخر اینکه باید کمی عجله کرد و چاره‌ای اندیشید قبل از اینکه سهامدار به این باور برسد که این بازار به حال خود رها شده و کسی به فکر آن نیست. آن وقت هر اقدامی انجام شود هر چند مناسب و موثر می‌شود:

نوش‌دارو پس از مرگ سهراب.

*کارشناس و فعال بازار سرمایه

پربیننده ترین نحوه استعلام و مشاهده وضعیت سهام عدالت سهام‌داران عدالت برای ثبت اطلاعات در سجام اقدام کنند آخرین جزییات آزادسازی سهام عدالت/ سهامداران عدالت بخوانند زمان اعطای کارت اعتباری سهام عدالت مشخص شد ورق برگشت؛ صف‌های فروش سنگین شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه بازار سهام کارشناس بازار سرمایه بورس امروز کارشناس بورس قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران

به گزارش خبرنگار مهر، یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم دارد.

نوسان قیمت در نقاط مختلف منطقه ۱۹ و ۲۰ تهران، حدود ۳۰ درصد برآورد شده که در سال جاری میانگین قیمت آپارتمان‌های نوساز در محله‌های خانی‌آباد و تقی‌آباد از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع عبور کرده است.

براساس این گزارش، طبق محاسبه ناحیه یک مناطق ۱۹ و ۲۰ بالاترین قیمت منطقه را به خود اختصاص داده و در معاملات خاص بعضاً آپارتمان‌هایی تا ۸۰ میلیون تومان بر مترمربع در آن معامله شده است.

بعد از آن ناحیه ۲ این دو منطقه ذکر شده، قیمت آپارتمان نوساز بیش از ۵۰ و کمتر از ۵۵ میلیون تومان بر مترمربع است که بعضاً معاملات خاص تا ۷۰ میلیون تومان بر مترمربع انجام شده است؛ نهایتاً در ناحیه ۳، قیمت آپارتمان نوساز کمتر از ۴۰ میلیون تومان بر مترمربع بوده و معاملات فراتر از میانگین چندان مشاهده نمی‌شود.

به گزارش مهر، روند سال‌های اخیر نشان می‌دهد آینده مناطق ۱۹ و ۲۰ از منظر سرمایه‌گذاری می‌تواند قطب سرمایه‌گذاری همراه با رشد بالا را به همراه خود خواهد داشت.

بر همین اساس، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۲۰» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۴ متری در منطقه ۲۰ محله صفاییه - چشمه علی تهران، ۸ ساله ساخت، نیازمند حداقل ۴ میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۹ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۰)‌ متراژ عمر ساختمان قیمت کل ساختمان (تومان)
ابن بابویه ۸۷ ۱۳۹۶ ۳,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
صفاییه - چشمه علی ۸۴ ۱۳۹۶ ۴,۴۶۰,۰۰۰,۰۰۰
تقی‌آباد ۷۰ ۱۴۰۳ ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جوانمرد قصاب ۹۰ ۱۴۰۲ ۵,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
حمزه‌آباد - متروی شهر ری ۸۰ ۱۴۰۲ ۵,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌آباد ۸۸ ۱۴۰۰ ۲,۷۷۰,۰۰۰,۰۰۰
دیلمان - میدان نماز ۸۵ ۱۴۰۱ ۶,۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰
سرتخت ۹۵ ۱۴۰۰ ۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سه‌راه ورامین ۷۶ ۱۳۹۶ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهادت ۸۵ ۱۴۰۱ ۴,۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر،

کد خبر 6092711 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص
  • لحظات دلهره‌آور نجات مسافران خودرو از وسط سیل + فیلم
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران
  • آینده سرخابی‌ها با تعیین نحوه مدیریت ترسیم می‌شود
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • زمینه جذب تسهیلات از بازار سرمایه باید فراهم شود