Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@03:38:16 GMT

واقعیت چیست و برنده انتخابات کدام کاندیداست؟

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۶۲۱۱

واقعیت چیست و برنده انتخابات کدام کاندیداست؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، صابر گل‌عنبری پژوهشگر و کارشناس مسائل بین الملل می گوید: با توجه به آمار و ارقام متفاوت، سخنان متناقض بایدن و ترامپ و سخن گرفتن هر دو از پیروزی احتمالی، برخی  مدام این پرسش را مطرح می‌کنند که واقعیت چیست و برنده انتخابات کدام کاندیداست؟

واقعیت این است که با توجه به نتایج اولیه تا این لحظه ترامپ در مجموع وضعیت نسبتا خوبی به ویژه در ایالت‌های تعیین کننده دارد، اما این را نمی‌توان به معنای پیروزی قطعی وی دانست، بلکه باید تا شمارش کامل آرای پستی صبر کرد و صرفا نمی‌توان به نتایج رای گیری الکترونیک و شمارش جزئی آرای پستی اکتفا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آرای پستی از دو جهت حائز اهمیت است: نخست با توجه به اقبال گسترده آمریکایی‌ها در این دوره به این شیوه رای‌گیری و دوم این که معمولا دموکرات‌ها اقبال بیشتری به رای دادن پستی دارند و برعکس آن‌ها هواداران جمهوری‌خواه به مشارکت حضوری در روز رای‌گیری تمایل دارند و در این دوره از انتخابات هم ترامپ تاکید زیادی بر مشارکت حضوری و خودداری از رای دادن از طریق پست داشت.

شمارش آرای پستی اندکی زمان‌بر است و احتمال دارد یک تا دو روز طول بکشد. این آرا در ایالت‌های سرنوشت‌ساز بسیار حیاتی است و می‌تواند نتایج اولیه در این ایالت‌ها را که فعلا به نفع ترامپ است، دستخوش تغییراتی به نفع بایدن بکند. به همین علت، این احتمال وجود دارد که نتیجه نهایی ظرف امروز و فردا مشخص نشود.
باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی می‌افتد.

310 310

کد خبر 1451374

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری امریکا جوزف بایدن دونالد ترامپ آرای پستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی که امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداالهی و محمدرضا علیمردانی در پستی مشترک از ۱۵ سال پیش خودشان منتشر کردند

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ماجرای بیلبورد چهره خونین مهران مدیری چیست؟ (+عکس) اعلام نامزدهای تلویزیونی جشن حافظ کنسرت مشترک «امین بانی» و «محمدرضا علیمردانی»

دیگر خبرها

  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • عکسی که امیر غفارمنش، هومن حاجی‌عبداالهی و محمدرضا علیمردانی در پستی مشترک از ۱۵ سال پیش خودشان منتشر کردند
  • اولویت‌ طرح‌های ملی وزارت فرهنگ کدام است/ از توجه به هویت ملی و سبک زندگی ایرانیان تا آرزو‌های جوانان
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • شمارش معکوس: رانگنیک این هفته به بایرن جواب می‌دهد
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • اژه ای: جریانات مختلف سیاسی و اجتماعی از این اقدامات و آرای ما، هر کدام بهره‌برداری‌های خود را می‌کنند
  • شمارش معکوس راه اندازی خط مسافربری دریایی خرمشهر به بصره
  • باجه سیار قبول مرسولات پستی در یزد فعال می‌شود