Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@15:56:37 GMT

شهادت نخستین مدافع سلامت همدان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۶۶۵۵

ایسنا/همدان رئیس نظام پرستاری استان همدان از فوت نخستین نفر از کادر بهداشت و درمان استان بر اثر ابتلا به کروناویروس خبر داد.

هادی زرینی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با وضعیت کادر درمان گروه پرستاری استان، اظهار کرد: تاکنون ۸۳۴ نفر از گروه پرستاری به کروناویروس مبتلا شدند و اکثراً به محل کار خود بازگشتند اما متأسفانه دیشب نخستین فرد از کادر درمان استان جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرینی تصریح کرد: «سیده زهرا موسوی» از گروه پرستاری، نخستین فرد از مدافعان سلامت استان بود که بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان سینا فوت کرد.

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه روزانه تست کرونای تعداد زیادی از کادر بهداشت و درمان مثبت می شود، گفت: متأسفانه ترس از کرونا عادی شده و کسی که علامتی ندارد راحت در جامعه تردد می کند اما نمی داند همین ویروس در بدن فرد دیگر ممکن است باعث مرگ او شود.

رئیس نظام پرستاری همدان اذعان کرد: انتظار داشتیم مردم رعایت کنند اما رعایت نکردند و شاید خیلی از ایرادات بنیادی باشد و مشکل از وزارت بهداشت و دولت باشد که پروتکل ها و محدودیت های جدی را اعمال نکردند، به هر حال ما امیدوارم پیک سوم را بگذرانیم تا همکاران پرستارمان بتوانند نفسی بکشند.

وی در رابطه با صحبت های دکتر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با پرداخت مطالبات پرستاران، توضیح داد: شاید دکتر نوبخت پولی به وزارت بهداشت داده باشد اما کادر پرستاری هنوز در دانشگاه علوم پزشکی همدان و حتی سایر استان‌ها پولی دریافت نکرده‌اند. 

زرینی خاطرنشان کرد: دکتر نوبخت در صفحات مجازی خود قول های زیادی داده بود، قرار بود کارانه‌ها تسویه، پاداش کرونا پرداخت و فوق‌العاده ویژه هم انجام شود اما برای ما به آن نحوی که باید باشد انجام نشده است.

وی بیان کرد: گروه پرستاری، علاوه بر خستگی جسمی از نظر روحی، پشتیبانی و حمایت هم خسته هستند،
وزارت بهداشت نیروهای شرکتی را تبدیل وضعیت نکرده، نیروی جدید استخدام نکرده و حتی مطالبات پرستاران هم پرداخت نشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نظام پرستاری مدافعان سلامت کادر درمانی کادر پرستاری کروناویروس همه باهم علیه کرونا گروه پرستاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند

به گزارش خبرگزاری مهر، یوسف رحیمی افزود: تصویب فوق العاده خاص در واپسین لحظات جمع بندی جداول بودجه ۱۴۰۳ انجام گرفت. این اتفاق با همراهی نمایندگان مجلس دوازدهم با کادر درمان و همچنین در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی درباره تصویب بودجه فوق العاده خاص افزود: هر چند خواسته پرستاران تصویب این قانون با ضرایب بالاتر از ضریب فعلی می‌باشد اما سازمان نظام پرستاری این اقدام نمایندگان را قابل تقدیر می‌داند.

رحیمی ضمن تقدیر از دیگر ارگان‌ها و سازمان‌های همراه در پیگیری و تصویب این قانون، تصریح کرد: این اتفاق در سایه هم افزایی سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت و همراهی تشکل‌های مختلف صنفی رقم خورد.

وی تاکید کرد: با وجود شرایط سخت کاری و نوسانات اقتصادی، پرستاران به شدت تحت فشار بوده و متأسفانه هر روز اخبار نگران کننده‌ای از جای جای کشور به گوش می‌رسد. تصویب فوق‌العاده خاص اتفاقی مبارک اما ناکافی برای ایجاد انگیزه کادر درمان است.

معاون توسعه و مدیریت منابع سازمان نظام پرستاری در ادامه گفت: انتظار ما همراهی دولت با خواسته‌های سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در پیگیری و تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران است.

کد خبر 6095981 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • پویش سلامت دهان و دندان
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان