Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-02@17:08:59 GMT

جمع‌های خانوادگی، مهمترین عامل ابتلا به کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۶۷۲۳

جمع‌های خانوادگی، مهمترین عامل ابتلا به کرونا

خبرگزاری ایسنا: دکتر قاسم جان بابایی - معاون درمان وزارت بهداشت به همراه دکتر واعظی رییس اداره اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت و جمعی از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یزد، ابتدا از بخش‌های بستری بیمارستان شهید صدوقی یزد بازدید و به ارزیابی شیوه مدیریت و درمان بیماری کرونا پرداخت.

وی سپس با حضور در شهرستان میبد از بیمارستان امام جعفر صادق (ع) بازدید کرد و نحوه خدمت رسانی به بیماران و شیوه اجرای پروتکل درمانی در این مرکز را مورد ارزیابی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان در حاشیه این بازدید گفت: تمام امکانات و زیرساخت‌های بیمارستان در اختیار بیماران کرونا قرار گرفته و همکاران نیز بسیار خوب از بیماران مراقبت می‌کنند.

وی ادامه داد: با تجربه ۹ ماهه اخیر شرایط مراقبت از بیماران بسیار خوب و تمام دارو‌های مورد نیاز فراهم شده است.

جان بابایی همچنین از بخش‌های مختلف بیمارستان ضیایی اردکان از جمله اورژانس و بخش‌های بستری بیماران حاد تنفسی و بخش‌های ویژه این مرکز بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات و کمبود‌ها قرار گرفت.

جان بابایی در حاشیه این بازدید گفت: علی‌رغم آمار بالای بیماران بستری خوشبختانه همکاران ما در حال ارائه خدمات مطلوب به بیماران هستند.

وی با اشاره به حضور هم‌زمان چندین پزشک متخصص در این بیمارستان، افزود: این حضور نشان‌دهنده آن است که تمامی کادر پزشکی و درمانی شهرستان اردکان برای ارائه خدمت به مردم بسیج شده‌اند تا مردم در این روز‌های سخت نگران نباشند.

همچنین شرکت در نشست استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، استاندار یزد، نماینده مردم شهرستان‌های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین حوزه بهداشت و درمان از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

جان بابایی در این نشست گفت: میزان فوتی‌ها در اورژانس‌ها و بخش‌های بیمارستانی استان یزد نسبت به جمعیت، پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: همچنین متوسط اقامت بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان کمتر از متوسط کشوری بوده و شاهد سرعت بالای بهبود بیماران هستیم که نشان از مراقبت‌های خوب استان دارد.

جان بابایی افزود: ۷۵ درصد تخت‌های ICU استان درگیر بیماران کرونایی است و شاهد مدیریت خوب درمانگاه‌های سرپایی استان در کم کردن بار مراجعان به بیمارستان‌ها هستیم.

وی در این نشست از مراقبت خوب بیمارستان‌های یزد از مادران باردار و همچنین کنترل خوب بیماران اتباع در استان خبر داد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های پیشرفته قلب و دیالیز، ۲ سی تی اسکن پیشرفته و تجهیز بیمارستان‌های در حال ساخت استان از جمله برخی برنامه‌های کوتاه مدت معاونت درمان در استان است.

بنابر اعلام وبدا، دکتر جان بابایی تاکید کرد: رفت و آمد‌های خانوادگی بالای یزدی‌ها به نسبت دیگر مناطق کشور موجب شیوع بالای این بیماری در استان شده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: جمع های خانوادگی کرونا جان بابایی بیمارستان ها معاون درمان جان بابایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام

محمد صادق معلم زاده معاون درمان دانشکده پزشکی تربت جام گفت: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، خوشبختانه بخش شیمی درمانی سرپایی در مرکز آموزشی درمانی سجادیه واقع در منطقه جام راه اندازی شد.

وی افزود: این بخش با هدف ارائه خدمات شیمی درمانی به بیماران مبتلا به سرطان در منطقه جام و ارتقای سطح دسترسی آنها به خدمات درمانی تخصصی راه اندازی شده است.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی تربت جام ادامه داد: از این پس، بیماران منطقه تربت جام، تایباد، صالح آباد، باخرز می‌توانند بدون نیاز به تحمل سفر‌های طاقت فرسا به شهر‌های دیگر، خدمات شیمی درمانی را در همین مرکز دریافت کنند.

معلم زاده با اشاره به امکانات و خدمات ارائه شده در این بخش، اظهار داشت: در بخش شیمی درمانی سرپایی سجادیه، کلیه مراحل شیمی درمانی توسط متخصصان آنکولوژی مجرب انجام می‌شود و همچنین خدمات مراقبتی و حمایتی و مشاوره روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیز به بیماران ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نوبت دهی به بیماران در این بخش به صورت اینترنتی انجام می‌شود و امکان نوبت دهی حضوری نیز در محل مرکز فراهم شده است. 

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • سمت راست سرتان درد می‌کند؟ این چند روش را امتحان کنید
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • راه اندازی مرکز متمرکز جراحی شکاف کام و لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد