Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:41:36 GMT

علی‌اف: آماده خاتمه دادن به جنگ هستیم

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۶۷۶۵

علی‌اف: آماده خاتمه دادن به جنگ هستیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «الهام علی‌اُف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه گفت، کشورش آماده خاتمه دادن به جنگ در منطقه قره‌باغ کوهستانی است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتینک»، علی‌اف در مصاحبه‌ای گفت: «معتقدم که هر چه این جنگ زودتر تمام شود بهتر است. مکرراً این را گفته‌ام و بار دیگر هم می‌گویم که اگر نخست‌وزیر ارمنستان [نیکول پاشینیان] متعهد به آزاد کردن باقی سرزمین‌ها شود، امروز آماده‌ایم [به جنگ] خاتمه دهیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور آذربایجان در ادامه گفت: «او (پاشینیان) تا به این لحظه چنین تعهدی نداده است».

علی‌اف تأکید کرد ایروان باید مطابق قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد به طور کامل تمامی نواحی اشغال شده را  تخلیه کند.

درگیری‌ها میان جمهوری‌ آذربایجان و ارمنستان از ۲۷ سپتامبر (۶ مهرماه) در خصوص منطقه قره باغ آغاز شده و علی‌رغم امضای توافقات متعدد آتش‌بس، همچنان ادامه یافته است.

در حالیکه جامعه بین‌الملل دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان را به خویشتنداری و توقف درگیری‌‌ها دعوت کرده‌ است اما  رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان صراحتاً تأکید کرده که باکو تا بازپس‌گیری قلمرو خود متوقف نمی‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل جنگ جمهوری آذربایجان شورای امنیت ارمنستان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان

والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع روی تور لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان انتخاب و همچنین در لیست تیم شش نفره تیم رویایی فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مهدی جعفروند بازیکن سابق تیم والیبال شهرداری ارومیه و لژیونر ارومیه‌ای کشورمان در رقابت‌های لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان جز برترین‌های فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ قرار گرفت.

جعفروند که امسال در تیم والیبال آذرریل جمهوری آذربایجان حضور داشت، توانست همراه با این تیم و با کسب ۲۷ برد و تنها سه باخت قهرمان رقابت‌های لیگ برتر این کشور شود.

این بازیکن ۲ متر و ۹ سانتی‌متری در پایان رقابت‌های لیگ برتر توسط کارشناسان و ارزیابان لیگ آذربایجان به عنوان برترین بازیکن در پست مدافع روی تور برگزیده شد.

با این انتخاب وی همچنین در لیست تیم شش نفره منتخب و رویایی فصل گذشته لیگ برتر والیبال جمهوری آذربایجان نیز قرار گرفت.

کد خبر 748512

دیگر خبرها

  • لهستان: برای طرح اشتراک‌گذاری هسته‌ای ناتو آماده‌ایم
  • برنامه‌های آمریکا و اروپا برای نفوذ در قفقاز
  • بلینکن با سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت‌وگو کرد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • آیا رئیس جمهور آرژانتین مشکل روانی دارد؟
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان