Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزهایی غم‌انگیز برای گلزنی ماهر و بی همتا در فوتبال ملی آلمان که از بیماری آلزایمر رنج می برد

طرفداری / بدون تلاش ها و زحمات گرد مولر، بایرن مونیخ هرگز به جایگاه فعلی نمی رسید. به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد تولد "بمب افکن"، همراهان و هم تیمی های سابق او درباره ی شخصیت وی صحبت می کنند. گفتنی است که گرد مولر از سال ۱۹۹۲ تا سال ۲۰۱۴ میلادی و تا قبل از آغاز ابتلا به بیماری زوال عقل، یکی از مربیان و عضو کادر فنی تیم دوم بایرن مونیخ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قامت مولر من را متعجب کرده بود!

در سال ۱۹۶۴ هنگامی که مولر ۱۹ سال داشت به باشگاه باوارایی که در آن زمان در دسته دوم بازی می‌کرد، پیوست. سپ مایر دروازه بان افسانه ای ژرمن ها اولین دیدار خود را به یاد می آورد و در این باره میگوید :

او از نظر تغذیه در وضعیت خوبی بود؛ او رانهایی به اندازه کمر برخی افراد داشت! همانطور که نگاه می کرد، فکر می کردم که مدت زیادی در کنار ما دوام نخواهد آورد.

اما مایر، پس از اولین جلسه تمرینی نظر خود را تغییر داد :

 گرد مانند یک خرگوش وحشی در حال فرار می دوید، از موقعیت ایستاده (بدون حرکت فراوان) شلیک خوبی داشت و به عنوان یک مهاجم این اتفاق ناشناخته بود.

قیصر "بمب افکن" را ستایش می کند

بهترین بازیکن بایرن چه کسی بود؟ فرانتس بکن باوئر یا گرد مولر؟ "قیصر" نظر روشنی در این باره دارد:

پاسخ من این است که گل ها اهمیت زیادی در فوتبال دارند. ممکن است خوب بازی کنید اما بدون زدن گل، برنده نمی شوید. گرد مولر یک تضمین کننده کامل گلزنی در تاریخ فوتبال به شمار می رود. گرد مولر، ریشه فوتبال آلمان و به نظر من مهم ترین بازیکن تاریخ بایرن مونیخ است.

بیش از هر چیز یک فرد عالی هستی

اولی هونس برای هم تیمی خود در تولد 75 سالگی پیامی دارد:

گرد عزیز، امیدوارم که بتوانید از همه تبریک ها و ادای احترام برای زادروز 75 سالگی خود لذت ببرید. شما فوتبالیست بزرگی بودید اما بیش از هر چیز یک فرد عالی نیز هستید. من می دانم بسیاری از افراد نیز چنین احساسی دارند و تک تک ما در بایرن مونیخ چنین حسی را با تمام وجود داریم. ما برای همیشه از شما سپاسگزاریم. 

محوطه جریمه، قلمرو گرد مولر

کارل هاینتس رومنیگه در سال 1974 به بایرن پیوست و از مولر بعنوان استاد بهره برد. رییس اف سی هالیوود در این مورد توضیح میدهد : 

محوطه جریمه قلمرو "گرد" بود. در برخی موارد او تنها چند سانتی متر فضا داشت، که با این حال برایش کافی بود؛ او توانایی آن را داشت که مانند هیچ مهاجم نوک دیگری در جهان واکنش نشان ندهد! مولر از نظر تکنیکی نیز مهارت بالایی داشت.

نابغه ای بزرگ

پل برایتنر همبازی وی در مانشافت و بایرن مونیخ، درباره ی مهارت او در فوتبال می گوید :

او یکی از بزرگترین نوابغی بود که من در فوتبال دیده ام.

 

گلزنی بی مانند

یواخیم لوو، سرمربی کنونی مانشافت تاکید می­‌کند: 

گرد مولر احتمالاً بهترین گلزنی خواهد بود که در تاریخ فوتبال آلمان داشته ایم. میزان گل­‌های او خود نمایان­گر این نظر میباشد. ما مهاجمی مانند او را دیگر در فوتبال امروز نخواهیم دید.

الهام بخشی بزرگ

هربرت هاینر، دیدگاه رئیس فعلی باشگاه باواریایی درباره ی تاثیرگذاری مولر :

دشوار است كه آنچه گرد مولر برای فوتبال آلمان و اف سی بایرن به دست آورد را بیان كنید. گرد مولر به بسیاری از افراد الهام بخش آنچه می توانند در زندگی خود انجام دهند، بود. او در مورد فوتبال ، اهداف و زندگی متواضعانه ای داشت. در سراسر آلمان، حتی کسانی که طرفدار بایرن نیستند بمب افکن را مورد ستایش قرار میدهند.

شما نمی توانید کسی را با گرد مولر مقایسه کنید!

میروسلاو کلوزه، پس از سبقت گرفتن از رکورد او و تبدیل شدن به بهترین گلزن تاریخ آلمان :

من خودم را در سطح گرد مولر قرار نمی دهم. شما نمی توانید کسی را با گرد مولر مقایسه کنید! موفقیت هایش بی نظیر است. من این را شخصاً به او گفته ام.

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بایرن مونیخ گرد مولر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!

رئیس فدراسیون فوتبال در نامه‌ای به وزیر ورزش و‌جوانان از تمهیدات این فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر خبر داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در نامه ای به کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در خصوص تهمیدات برای فصل آینده لیگ برتر فوتبال و موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها توضیح داد.

متن این نامه بدین شرح است:

جناب آقای مهندس هاشمی ؛ مقام عالی وزارت ورزش و جوانان

با سلام. احتراماً به استحضار میرساند، با عنایت به دستور حضرتعالی مبنی برساماندهی فرهنگی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و در پی آن تشکیل کارگروه مربوطه در فدراسیون فوتبال با حضور مسئولان مرتبط و مراجع ذیربط، مقرر گردید الزامات و مقررات بالادستی درحوزه برگزاری مسابقات در فصل آتی به شرح ذیل به مرحله اجرا در بیاید؛

• تدوین و اجرای آیین نامه کانون هواداران باشگاه‌ها و رعایت الزامات مرتبط

• اختصاص بلیط مسابقات به خریداران بر اساس مشخصات هویتی و لزوم آماده سازی صندلی ورزشگاه‌ها توسط شرکت تجهیز بر اساس طی فرایند حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها به صورت هوشمند.

همچنین مطابق برنامه ریزی، جلسات هماهنگی کلیه مسابقات لیگ برتر در فصل آتی وفق قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا با حضور مسولان LOC و LMO در کلیه بازی‌ها به انجام خواهد رسید و گزارش‌ها به صورت برخط در سیستم مربوطه آپلود و به کمیته‌های ذیربط و ارکان قضایی ارسال تا متعاقباً در مهلت مقرر به فوریت اتخاذ تصمیم گردد.

بدیهی است در صورت عدم آماده سازی موارد صدر الاشاره امکان آغاز لیگ برتر در فصل جدید وجود نخواهد داشت و بر این اساس دستورات مساعد حضرتعالی، باعث تسهیل فرایند مرتبط خواهد بود.

لازم به ذکر است، در بازی‌های باقیمانده فصل جدید لیگ برتر به کلیه باشگاه‌ها ابلاغ شده که مسولیت مربوط به هواداران خود را برعهده داشته باشند. همچنین تا حل مشکلات زیرساختی جهت حضور بانوان محترم، دو ورزشگاه تا اطلاع ثانوی امکان میزبانی از تماشاگران خانم را نخواهند داشت.

دیگر خبرها

  • نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!
  • پیشنهادهای بزرگ به بایرن مونیخ؛ پپ گواردیولا را برگردانید!
  • تعهد گواردیولا به منچسترسیتی؛ خبری از بازگشت به بایرن مونیخ نیست
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • در صورت جدایی از منچستریونایتد؛ اریک تن هاخ آماده جانشینی توماس توخل در بایرن مونیخ
  • ابرل: از پاسخ منفی رانگنیک سورپرایز شدیم/ بیکار ننشسته‌ایم!
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • خلاصه بازی اشتوتگارت 3-1 بایرن مونیخ (بوندس لیگا آلمان 2023/24)
  • انتقاد تند مدیر سپاهان از هواداران زن و مرد پرسپولیس
  • ساعت پخش زنده بازی بایرن مونیخ و اشتوتگارت‌ + پخش آنلاین