Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@11:39:37 GMT

رزمایش مشترک مصر و فرانسه در دریای مدیترانه

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۶۸۱۴

رزمایش مشترک مصر و فرانسه در دریای مدیترانه

نیروی دریایی مصر و فرانسه در دریای مدیترانه رزمایش مشترکی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روزنامه العربی الجدید، حرب تامر الرفاعی، سخنگوی ارتش مصر اعلام کرد: در چارچوب طرح فرماندهی کل نیروهای مسلح برای رزمایش و تمرین با نیروهای مسلح کشورهای دوست و تبادل مهارت‌ها با یگان‌های دریایی جهانی نیروی دریایی مصر و فرانسه رزمایش دریایی را در بخش شمالی دریای مدیترانه با مشارکت ناو مصری(طابا) و ناو فرانسوی( JEAN BART) برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته الرفاعی این رزمایش شامل فعالیت‌های آموزشی مختلف از جمله آموزش ارزیابی تهدیدات دریایی و هوایی و سناریوهای تعامل با آن و تعامل با تهدیدات هوایی مشخص شامل مقابله با حمله هوایی جنگنده‌های اف۱۶ بود و "میزان مهارت جنگی بالای دو کشور را نشان داد."

وی گفت: این رزمایش‌ها در راستای حمایت از اصول همکاری مشترک میان نیروهای مسلح مصر و فرانسه و استفاده از توانایی‌های دوجانبه در تحقق منافع مشترک دو طرف و حمایت از تلاش‌ها برای امنیت و ثبات دریایی در منطقه است.

این رزمایش‌ها در زمانی صورت می‌گیرد که روابط فرانسه با کشورهای اسلامی و عربی به دلیل حمایت پاریس از انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز درباره پیامبر اکرم(ص) دچار بحران شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مصر فرانسه مصر و فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های نظامی این کشور ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ و آب‌های اقیانوس هند هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا از المسیره، سرتیپ یحیی سریع گفت: علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله ۲ ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اضافه کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که این کشتی در ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای اعزام به بندری دیگر، شده بود.

سریع همچنین گفت: ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم.

وی افزود: ما با حمایت مردم بزرگمان و مردم آزاده امت اسلامی به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان تاکید کرد که عملیات این کشور تنها با برداشتن محاصره غزه و توقف تجاوز نظامی به مردم فلسطین در این باریکه، متوقف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

دیگر خبرها

  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • رزمایش دریایی شناورها، گرامیداشت روز ملی خلیج فارس
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • وقوع یک حادثه در آب‌های شرق یمن
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است