Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: تاکنون ۱۷ هزار شاکی خودرویی داشتیم و برای بیش از ۱۲ هزار پرونده صدور رأی و بخش قابل توجهی از آراء نیز اجرا شده، همچنین بخشی از این پرونده‌ها در شعب بدوی یا تجدیدنظر در حال رسیدگی است.

به گزارش ایمنا، محمدعلی اسفنانی، اظهار کرد: حدود پنج هزار شکایت در جریان رسیدگی قرار دارد البته احتمال می‌دهیم تعداد قابل توجهی هم بعد از این شکایت کنند چون اکنون شرکتی داریم که بیش از پنج هزار تعهد دارد اما تاکنون ۱۲۰۰ شکایت برای این شرکت ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هرچند امید داریم قبل از شکایت مشتریان، این شرکت تعهدات خود را ایفا کند تا شاهد تورم پرونده‌ها در تعزیرات نباشیم و بتوانیم به سایر حوزه‌های ضروری از جمله رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشت و درمان یا معیشت مردم و تأمین اقلام ضروری بیشتر رسیدگی کنیم.

اسفنانی تصریح کرد: در پرونده‌های خودرویی، موضوع یک یا دو شرکت نیست و نمی‌توان انتظار داشت با یک تصمیم، نتیجه همه پرونده‌ها مشخص شود، ما ده‌ها شرکت خودرویی داریم که متأسفانه سازنده، مونتاژ کار یا واردکننده خودرو هستند و تقریباً همه اینها به نوعی با مشتریان خود دچار مشکل شده‌اند و این نشان می‌دهد وقتی همه اینها با مشتریان خود مشکل دارند بنابراین مشکل اساسی وجود دارد که باید رفع شود.

وی ادامه داد: در پرونده‌های خودرویی، همه شرکت‌های خودرویی تمام تقصیر را متوجه تحریم‌ها می‌کنند و می‌گویند بر اثر تحریم‌ها نتوانستیم خودرو یا قطعات آن را تأمین کنیم و در نتیجه در تحویل خودرو دچار مشکل شده‌ایم البته برخی درست می‌گویند.

مشکلات روند رسیدگی پرونده‌های خودرویی

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران خاطرنشان کرد: البته برخی از این شرکت‌ها به تعهدات خود ایفا نکرده‌اند به عنوان نمونه، شرکت‌های خودرویی که از سال ۹۶ به تعهدات خود عمل نکرده‌اند در حالی که در آن سال، مشکل تحریم به این وضع نبود بلکه از اواخر نیمه ۹۷ به این مشکل برخوردیم؛ در نتیجه آنها باید خودروهای تعهد شده را به مشتریان تحویل می‌دادند و این کوتاهی و عدم ایفای تعهد برای آنها ضمانت‌آور است و باید حتماً این کار را انجام دهند. اکنون تعزیرات در حال صدور رأی است اما واقعیت این است در برخی موارد با مشکلاتی مواجه شده‌ایم.

‌اسفنانی درباره مشکلات پرونده‌های خودرویی گفت: ممکن است مشتری زمان ثبت نام، یک مدل ماشین را نام نویسی کرده اما اکنون دیگر آن مدل اساساً امکان تولید ندارد و آن شرکتی که تهیه قطعات را انجام می‌داد اکنون نمی‌تواند قطعات و تجهیزات مورد نیاز را تأمین کند بنابراین تنها راه حل مشکل، جایگزینی خودروهای دیگر است اما شاید خودروهای جایگزین مطلوب مشتری نباشد یا مشتری توان خرید لازم را نداشته باشد و همه این موارد موجب بروز مشکلات در روند رسیدگی پرونده‌های خودرویی شده است.

اسفنانی به ایرنا گفت: پرونده‌های خودرویی پیچیدگی‌های خود را دارد و امیدواریم در فضای به وجود آمده به گونه‌ای عمل کنیم تا شرمنده مردم نشویم.

کد خبر 453449

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شاکی خودرویی سازمان تعزیرات مدیرکل تعزیرات استان تهران شکایت خودرو خودروسازان داخلی محکومیت جریمه نقدی قانون رسیدگی به تخلفات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پرونده های خودرویی پرونده های خودرو پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۶۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حمزه لقمانی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این پرونده در شعبه سوم بدوی ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق و کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رسیدگی شد.

لقمانی تصریح کرد: مأموران سازمان اطلاعات فراجا محموله سوخت قاچاق را از یک دستگاه خودروی تک کشنده کشف و گزارش این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

وی بیان داشت: شعبه به دلیل ارائه ندادن مدارک قانونی اتهام انتسابی را محرز، دانسته و علاوه بر ضبط سوخت قاچاق، متهم را به پرداخت پنج میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

لقمانی افزود: همچنین پرونده یک واحد صنف قصابی به دلیل گران فروشی در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی یاسوج بررسی شد که شعبه با بررسی و شواهد و مستندات پرونده و با احراز تخلف علاوه بر نصب پارچه بر سر درب واحد، متهم را به پرداخت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال محکوم کرد و با قطعیت رأی صادره پرونده تخلف به اجرای احکام تعزیرات یاسوج ارجاع و با وصول جریمه مختومه شد.

وی اظهار داشت: پیشگیری از تخلفات اقتصادی و پایش بازار همواره در اولویت بوده و بدون هیچ گونه اغماضی در این زمینه ورود می‌شود.

کد خبر 6092008

دیگر خبرها

  • ضبط ۲ دستگاه موتور سیکلت خارجی غیرمجاز
  • پرونده قاچاق ۸۰۰۰ لیتر گازوئیل در دادگستری یاسوج رسیدگی شد
  • لزوم رسیدگی سریع‌تر به پرونده شرکت‌های پیش‌فروش خودرو
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • مقصر هدر رفت ۳۰ هزار لیتر نفت کوره محکوم شد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز