Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر اینکه افزایش تست‌های مثبت کرونا ویروس به معنای هشدار واقعی برای هرمزگان است گفت: برگزاری مجالس عروسی و عزا عامل مهم انتقال بیماری کرونا است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، دکتر حسین فرشیدی در نشست خبری ویدیو کنفرانسی با خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر معیار دریافت اطلاعات سازمان بهداشتی است که نتایج علمی کارهای کارشناسی آنان مورد تایید کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ردیابی و قرنطینه بیماران مبتلا به کرونا در لرستان آغاز می‌شودکرونا، برگزاری دیدار عراق - اردن را در هاله‌ای از ابهام قرار دادوضعیت استان سمنان به لحاظ شیوع ویروس کرونا نگران‌کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه هرمزگان در بحث تعداد بستری جزء سه استان آخر و در فوتی‌ها نیز جزء دو استان آخر است، ادامه داد: استان هرمزگان در تشخیص؛ درمان و میزان فوتی‌ها نسبت به آمار سایر استان‌ها در وضعیت بهتری قرار دارد.

فرشیدی گفت: مقایسه هرمزگان با سایر استان‌ها و اشتباه فکری مبنی بر اینکه شرایط هرمزگان در وضعیت مطلوب قرار دارد؛ کاملا نادرست است متاسفانه در شش هفته اخیر آمار و ارقام فوتی‌ها در این استان ثابت است و به طور متوسط روزانه دو فوتی در استان داریم، که امیدواریم همانطور که آمار و ارقام نشان دهنده روند کاهشی بستری بیماران است؛ مرگ و میر در استان هرمزگان نیز کاهش یابد.

وی بیان کرد: مثبت شدن نتیجه 25 درصد از تست‌ها در استان هرمزگان به معنای هشدار واقعی است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به اینکه مراسمات عروسی و عزاداری یکی از منابع شیوع بیماری کرونا است؛ افزود: متاسفانه شرکت کردن در این مجالس توسط مردم و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باعث شده موج جدیدی از انتقال ویروس را ایجاد می‌کند و باعث ابتلای دیگر افراد نیز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه حتی در شرایط سفید هم افراد دارای بیماری زمینه و مسن نباید حضور داشته باشند، گفت: حضور در مراسمات با تراکم ویروسی کم هم باید با در نظر گرفتن کلیه موارد بهداشتی صورت گیرد. 

در حال تکمیل...

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۷۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل

ایسنا/مازندران رییس اتحادیه صنف قصابان شهرستان بابل در جلسه آموزشی مبارزه با تب کریمه کنگو اظهار کرد: با جلوگیری از قاچاق گوشت در شهرستان، پیشگیری‌های لازم جهت بروز بیماری‌های واگیر بین دام و انسان به شرایط مطلوبی رسیده است.

دکتر کوروش نظری مسئول نظارت دامپزشکی شهرستان بابل نیز با بیان اینکه با شروع فصل گرما، شیوع تب کریمه کنگو بیشتر می‌شود، افزود: علائم این بیماری تشابه عجیبی به آنفلوآنزا دارد.

وی خاطرنشان کرد: ویروس از طریق کنه قهوه‌ای رنگ وارد بدن دام می‌شود و معمولا افراد مبتلا به تب کریمه کنگو دچار خونریزی‌های زیرپوستی شده و در برخی موارد نیز به مرگ منجر خواهد شد.

نظری با اشاره به اینکه افرادی که با گوشت تازه دام کشتار شده در تماس هستند، بیشتر ریسک ابتلا دارند، خاطرنشان کرد: این ویروس حتی با له کردن کنه و آغشته شدن محتوای کنه بر روی پوست دام نیز قابل انتقال است.

این مسئول با تاکید بر اینکه کشتارگاه‌ها موظف هستند ۲۴ ساعت گوشت را در سردخانه نگه داشته و پس از آن، اقدام به توزیع کنند، افزود: بیشترین آمار ابتلای بیماری تب کریمه کنگو مربوط به قاچاق گوشت است و توصیه ما این است که قصابان از کشتارگاه مجاز گوشت تهیه کنند.

 نظری اظهار کرد: متاسفانه در این زمینه یک نفر دامپزشک ساکن سیستان‌وبلوچستان نیز فوت شده است.

او درخصوص علائم بیماری نیز یادآور شد: علائم این بیماری همراه با درد شدید استخوان‌ها، افسردگی و تغییر خلق و خو بوده و ممکن است درمان این بیماری چند ماه زمان ببرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟