Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ گوهر یسنا انزانی با بیان اینکه در گذشته زنان خانه‌دار از حمایت بیشتری برخوردار بودند و امروزه به دلیل افزایش زنان شاغل، زنان خانه‌دار احساس بی‌ارزشی می‌کنند، اظهار کرد: برخی دیدگاه‌ها ماهیت خانه‌داری را یکنواخت و غیر عادلانه می‌دانند، از سوی دیگر متاسفانه تصور می‌شود که خانه‌داری وظیفه‌ای است برای خانم‌ها که در منزل انجام می‌دهند و همین امر موجب افسردگی، وسواس، اضافه بودن، بی‌هدفی و پوچی، آسیب به کارکرد آنها، رضایتمندی از زندگی زناشویی و شخصیت زنان خانه‌دار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روانشناس معتقد است که نظریه کارکردگرایی نقش زنان و مردان را در خانه مکمل یکدیگر می‌داند و اینگونه تبیین می‌کند که مردان نقش ابزاری در مسائل مالی خانه و زنان نقش اظهاری در تامین امنیت خانه دارند. همچنین فرهنگ سازی در این زمینه بسیار مهم است، به گونه‌ای که آقایان انجام کارهای منزل را وظیفه زنان ندانند و نسبت به انجام این کارها توجه بیشتری به زنان نشان دهند و قدردان زحمات آنان باشند.

بیشتر بخوانید: جمعیت زنان خانه‌دار در ایران رو به افزایش است/ چه تعداد تنها زندگی می‌کنند؟

وی ادامه داد: اگر خانم‌های خانه‌دار اعتماد به نفس بالایی داشته باشند و احساسات، فکر و رفتارشان مطابق با شرایط خانه‌داری باشد و کارهای خانه را با لذت انجام دهند نیازی به توجه و تائید اعضای خانواده و همسر در انجام کارها ندارند. این بی‌نیازی به معنای انکار اهمیت و الزام توجه همسران به کارهایی زنان نیست بلکه انتظار تایید در زنان وجود نخواهد داشت.

به گفته انزانی  نوع نگرش زنان خانه‌دار به کارهای خانه‌داری بسیار اهمیت دارد، به گونه‌ای که خانم‌های خانه‌دار باید بین اعمال و نگرش خود یک هم سانی ایجاد کنند، اطلاعات خود را به روز کنند و سعی کنند خودشان را تایید کنند چراکه هرچه احساس رضایت از خود بیشتر باشد، هدفمندی و حس اعتماد به نفس در آن‌ها نیز بیشتر می‌ود و در نهایت احساس ارزشمندی بیشتری دارند.

وی ادامه داد: لازم است که زنان خانه‌دار در فعالیت‌های اجتماعی شرکت کنند و به تغذیه و سلامت جسم خود اهمیت دهند، همچنین ورزشهایی را به صورت روزانه در خانه انجام دهند و سعی کنند خود و خصوصیات اخلاقی و روحی خود را بشناسند.

این روانشناس به شرایط فعلی بیماری کوید۱۹ و افزایش مسئولیت‌های زنان خانه‌دار اشاره کرد و افزود: در شرایط فعلی به علت شیوع بیماری کوید ۱۹ و آنلاین شدن آموزش فرزندان، دورکاری همسران و... اعضای خانواده اغلب در کنار یکدیگرند و مسئولیت زنان خانه‌دار برای رسیدگی به کارهای خانه، نظافت، آموزش فرزندان و ... افزایش پیدا کرده است که گاها فرسودگی روانی را برای زنان به همراه دارد. در این میان تاب آوری افراد بسیار مهم است.

به گفت وی، زنان باید سازگاری مثبت در واکنش به شرایط سخت داشته باشند، توانایی خود در رویارویی با شرایط سخت را افزایش دهند، خوش بین و آرام باشند چراکه اینگونه می‌توانند کیفیت زندگی خود را در این شرایط بهبود ببخشند.

انزانی گفت: مطابق با برخی پژهش‌ها خانم‌های خانه‌دار به علت حفظ ارتباط خود با خانواده، در صورت هدفمندی می‌توانند خانواده با ثبات تری داشته باشند. بنابراین لازم است که اوقات بیشتری را با همسر خود بگذرانند، اگر نمی‌توانند برخی کارها را انجام دهند به همسر خود اطلاع دهند و همدلانه مسائل را حل کنند، از طرفی از پرداختن به اهداف و کارهای مورد علاقه خود غافل نشوند چراکه هرچه مادری شادتر باشد به خانواده و فرزندان استرس و اضطراب کمتری وارد می‌شود.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 زنان سرپرست خانوار اخبار سلامت زنان خانه دار خانه دار خانه داری خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۷۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل و اختتامیه رویداد رسانه در بحث انتخابات با تبریک گرامیداشت روز معلم و کارگر اظهار داشت: انتخابات اسفند ماه ۱۴۰۲ از اهمیت ویژه ای برخوردار بود و در همین راستا رسانه ها با فعالیت مستمر در حوزه تبیین و در جهت امیدآفرینی بر تهاجم دشمن به خوبی نقش آفرینی کردند که از زحمات آنان قدردانی می کنم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: حرکت دیگر دشمنان اخلال در روند برگزاری انتخابات از طریق اقدامات ضدامنیتی بود که با برگزاری منظم شورای تامین، فعال نمودن کمیته های اطلاعاتی و امنیتی و حفاظت از زیرساخت های استان و نشست های تعاملی با دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و انتظامی استان گام های موثری برداشته شد تا شاهد انتخاباتی باشکوه و در اوج آرامش باشیم.

وی با بیان اینکه جلسات شورای فضای مجازی و اطلاع رسانی در استان بوشهر به صورت منسجم برگزار شد، عنوان کرد: همچنین نشست های مختلفی با اقشار و گروه های مختلف مردمی، جلسات با فرمانداران و بخشداران، دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها در جهت تحقق حماسه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد.

پورات افزود: طبق نظرات و گزارش هایی از صاحبان تجربه در ادوار مختلف، هماهنگی بالایی در تمام سطوح از جمله هماهنگی ستاد انتخابات، هیات نظارت، هیات اجرایی، هیات بررسی تبلیغات و ستاد پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در استان شاهد بودیم.

وی گفت: در انتخابات ۱۴۰۲ به مقوله آموزش توجه جدی داشتیم و با استفاده از نیروهای جدید با آموزش مستمر و هدفمند شاهد کمترین اختلال در روند برگزاری انتخابات بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر در ادامه از زحمات و اقدامات ارزشمند صداوسیمای مرکز بوشهر به ویژه راه اندازی ۴ شبکه اختصاصی حوزه‌های انتخابیه استان تقدیر کرد و افزود: در این راستا از زحمات تمامی اصحاب رسانه و شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد به سبب اهتمام اجرای این رویداد خوب قدردانی می کنم.

وی با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس اذعان کرد: امسال در استان بوشهر که بیشترین مرز دریایی با خلیج فارس دارا می باشد آیین گرامیداشت روز ملی خلیج فارس با حضور مسئولان استان، نظامیان و خبرنگاران خبرگزاری‌های ایران و ۱۹ رسانه خارجی، روی فراز و عرشه ناو شهید منجزی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در پهنه خلیج فارس روبه‌روی نیروگاه هسته‌ای بوشهر برگزار شد و برنامه های متنوع دیگری نیز در طول هفته تدارک و برنامه ریزی شده است.

کد خبر 6093190

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها نقش خود را در انتخابات به خوبی ایفا کردند
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • شرایط جسمی و روانی زنان باید مورد توجه ویژه باشد
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • تقدیر از کارگران شرکت بهره برداری نفت و گاز کارون
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار