Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، اردشیر سعدمحمدی با بیان این‌که با تامین مالی به‌موقع، مناسب و سریع؛ مدول اول آب‌شیرین‌کن در بندرعباس با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار مترمکعب آب‌نمک زدایی شده راه‌اندازی شد، افزود: با تکیه بر توان داخلی هم‌اکنون شاهد رسیدن آب تولیدی آب‌شیرین‌کن به منطقه گل گهر سیرجان هستیم.

سعدمحمدی تصریح کرد: کلیه هزینه‌های پروژه در مرحله شیرین سازی و خط انتقال از سوی شرکت مس، چادر ملو و گل گهر تامین مالی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت مس گفت: با توجه به وجود ذخایر بزرگ معدنی مس در استان‌ کرمان که نتایج اکتشافی جدید تاییدکننده این موضوع است با انتقال آب خلیج فارس عملا یکی از موانع گسترش تولید که کمبود منابع آبی در این استان‌ می‌باشد، برطرف شده و زمینه هر چه بیشتر توسعه، اشتغال‌زایی و جهش تولید را فراهم خواهد آورد.

سعدمحمدی تأکید کرد: این پروژه عملا مصداق واقعی خودباوری ملی و شعار «ما می‌توانیم» است. طراحی، اجرا و راه‌اندازی آن به‌صورت صد در صد در داخل به کمک کارشناسان و متخصصین داخلی در دوره‌ای که کشورمان در معرض سخت‌ترین موانع اقتصادی بین‌المللی قرار داشت، انجام شد.

گفتنی است، شرکت ملی صنایع مس ایران به همراه شرکت سنگ‌آهن گل گهر و شرکت معدنی چادرملو به‌منظور تأمین آب مورد نیاز طرح‌های توسعه خود اجرای طرح نمک‌زدایی، انتقال و توزیع حدود ۱۳۲ میلیون مترمکعب آب در سال از خلیج فارس را در دستور کار خود قرار داده‌اند که از این میزان ۴۰ میلیون متر مکعب سهمیه شرکت ملی صنایع مس ایران می‌باشد.

پربیننده ترین تحلیل جامع بر آهن و فولاد ارفع کاهش قیمت طلا با تقویت شاخص دلار آمریکا/ شوک دوباره به قیمت فلز گرانبها نگاهی مختصر به صنعت مس سودآوری عظیم در سیمان تامین کاهش تقاضا در بازار فلزات گرانبها با نوسان قیمتی/ ثبات بازار در شرایط توقف معاملات

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال ایران خلیج فارس رییس جمهور وزیر صنعت معدن و تجارت گل گهر آب شیرین کن شرکت مس ایران قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری تاکید کرد: مسئولان و عوامل اجرایی این طرح باید تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم این منطقه بکار گیرند و بهره برداری از این طرح باید در اولویت قرار گیرد.
استاندارکهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تا پایان آبان ماه ۱۴۰۳ این طرح به بهره برداری می‌رسد.
احمدزاده ابراز امیدواری کرد که با راه اندازی و تکمیل این طرح صنایع مختلف هم از این نعمت برخوردار شوند و این خدمت و آبرسانی به شهر ۲۷ هزار نفری لیکک و حومه باعث شکوفایی و توسعه شهرستان شود.
وی با اشاره به گرمسیری بودن شهرستان بهمئی و شرایط اقلیمی از مسئولان و دست اندرکاران طرح خواست تا پایان اجرای این طرح به صورت شبانه روزی و بی وقفه تلاش کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم با اشاره به اینکه، با بهره برداری از این طرح آبرسانی، بالغ بر ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب به شهرستان بهمئی انتقال داده می‌شود گفت: این طرح دارای ۲ ایستگاه پمپاژ و ۴ مخزن ذخیره آب است که با توجه به افزایش جمعیت شهرستان بهمئی، از سال ۱۳۹۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد.
آرش مصلح با بهره برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان از آب آشامیدنی پایدار و سالم برخوردار می‌شوند و با توجه به رشد شهرستان نزدیک به ۳ میلیون متر مکعب برای تامین آب صنایع و خدمات شهرستان در نظر گرفته شد.
علی محمدی فرماندار بهمئی هم در این بازدید با اشاره به اینکه، پیشرفت کاری طرح انتقال آب از سد کوثر به شهرستان بهمئی بیش از ۸۰ درصد است گفت: علت تاخیرطولانی طرح، معارضات اجتماعی بوده است ولی با این وجود دولت ظرف یکسال اخیر بیش از ۳۰۰ میلیاردتومان اعتبار به این طرح تزریق کرد.

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر تعاون: تمام دغدغه رییس جمهور معیشت مردم است
  • بهره برداری از طرح آبرسانی سد کوثر به شهرستان بهمئی تا آبان ماه
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح شد
  • تامین نیاز آبی ۴ شهر و ۳۷ روستا در بستک