Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، «محمد سالاری» با اشاره به سلسله بازدیدهای خود از گودهای پرخطر سطح شهر تهران، گفت: گود خلعتبری در منطقه ۲ تهران یکی از گودهای مورد شکایت شهروندان بود که با حضور مدیران شهری مورد بازدید قرار گرفت.

گود خلعتبری در منطقه ۲

وی درباره گود خلعتبری گفت: عملیات ساخت ملکی از سال ۹۳ آغاز شد و گودبرداری به عمق ۳۵ متر صورت گرفت و سازه نگهبان نیز بصورت موقتی اجرا شده بود اما در سال ۹۴ عملیات ساختمانی متوقف و این گود که معروف به گود خلعتبری است، رها شد، ضمن اینکه عمر مقاومت سازه نگهبان نیز در همان سال منقضی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاری افزود: مدت‌ها است که این گود در شرایط بسیار خطرناکی قرار دارد و موجب نگرانی شدید همسایگان شده‌است. باید گفت با ریزش گود، فاجعه بزرگی به بار خواهد آمد و جان و مال دستکم ۱۵۰ خانوار در معرض تهدید است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به شکایات و نامه‌نگاری‌های سازمان‌های مسئول در خصوص وجود شرایط اضطراری و لزوم رفع خطر هرچه سریعتر از این گود، بیان کرد: بازدید ما از محل با حضور همسایگان مجاور انجام و مقرر شد که عملیات ساختمانی حداقل در دو شیفت و با اکیپ کافی و براساس نقشه‌های مصوب و مبتنی بر برنامه زمان‌بندی آغاز شود و تداوم یابد.

وی ادامه داد: راستی آزمایی ایستایی جداره‌های گود، حداکثر ظرف مدت یک هفته توسط سازمان نظام مهندسی و مهندسین مشاور ذیصلاح از دیگر تصمیمات اتخاذ شده‌بود تا در صورت نیاز به مقاوم سازی جداره‌ها؛ مقاوم سازی با اولویت و با سرعت بیشتری توسط مالک به موازات انجام شود.

سالاری افزود: شهرداری منطقه ۲ ملزم شد، به فوریت موضوع بیمه ساختمان های مجاور، ساکنین و تردد کنندگان را پیگیری کند.

گود خیابان زرافشان پر می‌شود

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص بازدید خود از دیگر گود پرخطر واقع در خیابان زرافشان شهرک غرب گفت: این ملک به مساحت یک هزار و ۶۷۵ متر مربع در سال ۹۵ مجوز ساخت با کاربری تجاری – اداری گرفته و در همان سال نسبت به گود برداری به عمق ۳۵ متر اقدام کرده‌است.

سالاری ادامه داد: متاسفانه این گود در همان سال ۹۵ رها و پس از مدتی به شخص دیگری واگذار شده‌است و اکنون نیز عمر نیلینگ آن به اتمام رسیده و به‌شدت خطرآفرین است که در جریان بازدید مقرر شدکه پس از طی مراحل قانونی، عملیات ساختمانی به منظور ایمن سازی گود آغاز شود و در صورت عدم تمکین مالک، در اسرع وقت، شهرداری نسبت به مقاوم سازی و پرکردن گود به روش اصولی اقدام کند.

گود هتل «ال سو»  پس از ۸ سال تعیین تکلیف می شود

سالاری در ادامه با اشاره به گود دیگر واقع در منطقه ۲ موسوم به هتل ال سو بیان کرد: پروژه هتل ال سو واقع در بلوار یادگار امام، ‌بلوار تیموری، بلوار صالحی، خیابان خسروان در سال ۹۱ با عرصه‌ای به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع و در ۳۲ طبقه (۲۴ طبقه روی زمین و ۸ طبقه زیر زمین) پروانه ساخت گرفته اما پس از گودبرداری پروژه متوقف شده است و موجبات شکایت همسایگان را فراهم کرده‌است.

وی افزود: در گفت و گویی که در جریان بازدید با مالک داشتیم، قرار شد مالک هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف گود اقدام کند، در غیر اینصورت شهرداری راسا نسبت به پر کردن گود به روش اصولی اقدام خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران۲۷ مهرماه گذشته درباره گودهای پرخطر تهران در جمع خبرنگاران گفته بود: بر اساس آماری که خود شهرداری تهران داده است، ۲۸۰ گود رها شده داریم که حدود ۱۰۰ مورد از  این تعداد پرخطر معرفی شده و باید به سرعت در مورد آنها فکری کرد.

«سعید سعیدیان» اعلام کرده‌بود: شهرداری به صاحبان این املاک به تازگی اخطار داده که اگر نسبت به ایمن سازی یا اجرای پروژه در آنها اقدام نکنند، نسبت به پر کردن آنها اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران پروژه ساختمانی معماری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران پروژه ساختمانی معماری شورای شهر شهر تهران پروژه ساختمانی معماری اخبار کنکور کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران شورای شهر منطقه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران

دانشگاه تهران نتایج بررسی اولیه پذیرش دانشجویان استعداد درخشان در دوره دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه تهران، متقاضیان پذیرش دکتری بدون آزمون (استعدادهای درخشان) دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۴- ۱۴۰۳ که فرم ثبت‌نام خود را از سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران تکمیل کرده‌اند، برای آگاهی از وضعیت بررسی اولیه پرونده الکترونیکی خود با استفاده از شناسه کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت‌نام در سامانه فوق ایجاد کرده‌اند؛ وارد سامانه مذکور شده و از وضعیت بررسی مدارک ارسالی خود مطلع شوند.

داوطلبانی که وضعیت بررسی اولیه مدارک آنها در سامانه جامع آموزشی دانشگاه" مشروط" اعلام شده است برای مصاحبه دعوت شده‌اند و فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارکی که تأیید نشده و در قسمت توضیحات دلایل آن ذکر شده است در بازه زمانی اعلامی تا زمان مصاحبه اقدام کنند.

داوطلبانی که وضعیت بررسی اولیه آنها در سامانه جامع آموزشی دانشگاه" عدم تأیید" اعلام شده است، بر اساس ضوابط و مقررات درج شده در شیوه نامه؛ حائز شرایط اولیه پذیرش نبوده‌اند و از فهرست داوطلبان واجد شرایط حذف شدند.

لازم به ذکر است متقاضیان واجد شرایطی که به مصاحبه دعوت شده‌اند، بایستی در تاریخ ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ به سامانه بهستان مراجعه و نسبت به تکمیل مدارک و رفع نواقص یا افزودن مستندات جدید اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم رفع نواقص؛ مجاز به شرکت در جلسه مصاحبه نخواهند بود.

تمام دعوت شدگان به مصاحبه تخصصی که در سامانه این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند، لازم است برای اطلاع از زمان دقیق و مکان برگزاری مصاحبه تخصصی و مدارک مورد نیاز به سایت دانشکده مربوطه مراجعه کنند یا با اداره آموزش آن دانشکده تماس بگیرند.

در صورت فراموشی شناسه کاربری و یا رمز عبور از طریق درگاه بازیابی کلمه عبور داوطلبان آزمون در صفحه اصلی سامانه بهستان ، اقدام و یا از طریق نشانی sd.ut.ac.ir پیگیری کنند.

کد خبر 749131

دیگر خبرها

  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • اعلام نتایج بررسی اولیه پذیرش بدون آزمون دکتری دانشگاه تهران
  • مشکل مجوزهای مالکان زمین تپه سیف جاجرود بررسی شد
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  • بررسی مشکل مجوز‌های مالکان زمین «تپه سیف جاجرود» در کمیسیون اصل نود
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح پیشنهادی تعیین وضعیت اراضی پادگان جی به کمیسیون ماده پنج ارسال شد
  • جزییات تصادف زنجیره‌ای ۶ خودرو در بزرگراه ستاری تهران
  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳