Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 


چرا رئیس جمهورهای آمریکا به جنگ علاقه دارند؟

شبکه تلوزیونی آرتی با بررسی درصد محبوبیت رئیس جمهورهای آمریکا قبل و پس از ورود به جنگ، به پدیده‌ای سیاسی به نام «اثر صف‌آرایی زیر پرچم / Rally 'round the flag effect» پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اثر صف‌آرایی زیر پرچم مفهومی در علوم سیاسی و روابط بین‌الملل است که افزایش کوتاه مدت حمایت مردمی از رئیس‌جمهور آمریکا در دوران بحران‌های بین‌المللی یا جنگ را توضیح می‌دهد. در این ویدیو با روئسای جمهوری که از این اثر برای فرار از تنگنا‌های سیاست داخلی استفاده کرده‌اند آشنا شوید.

 

بهترین نقطه دنیا برای زندگی کجاست؟

فکر می‌کنید بهترین کشور دنیا برای زندگی کجاست؟ چه ویژگی‌هایی یک سرزمین را بهترین جای دنیا برای زیستن می‌کند؟ مردم به این سوال پاسخ‌های جالبی داده‌اند که در ویدیوی زیر می‌بینید.

 


مارادونا به محمود عباس: قلبم فلسطینی است

دیه گو مارادونا که گفته می‌شد شرایط مساعدی در بیمارستان دارد حالا شرایط خطرناکی را پشت سر می‌گذارد. براساس اخبار جدید به دست آمده لخته خون در سر اسطوره فوتبال آرژانتین مشاهده شده که هنوز منشا آن مشخص نیست. مارادونا سوای رویکرد حرفه‌ای‌اش در فوتبال، در موضع‌گیری‌های سیاسی رویکردی منصفانه را در پیش گرفته است. در همین زمینه دیدار ماردونا با محمود عباس در حاشیه جام جهانی روسیه را می‌بینید که در جریان آن تاکید کرد: «قلب من فلسطینی است». لحظاتی از این دیدار که منتشر شده را در تابناک می‌بینید.

 


مرگ‌بارترین مرز در جهان کجاست؟

قاره آفریقا از دیرباز به علت استعمار و استثمار گسترده توسط کشورهای اروپایی، شاهد بحران‌های بسیاری بوده است. در سال‌های اخیر به علت ناپایداری دولت‌ها، اختلافات قومیتی و مذهبی، فقر گسترده و جنگ، از آفریقای سیاه به شمال آفریقا و سپس اروپا مهاجرت بسیاری انجام شود. اتحادیه اروپا برای سالها چشم بر خطرناک بودن مدیترانه برای این مهاجرت بسته بود و به مرگ مهاجران از طریق این مسیر بی اعتنا بود. اما با خبرساز شدن آمار مرگ و میر مهاجران، اقدام به عملیات جستجو و نجات آنها از دریا کرد. سیاستهای مهاجرستیز اروپا باعث سرگردانی مهاجران و آینده نامعلوم برای آنها شده است. اروپایی که خود باعث و بانی این موج مهاجرت است، حال نمی‌خواهد کوچکترین مسئولیتی در قبال مهاجرین داشته باشد.

 


اهمیت استراتژیک دریای خزر چیست؟

درياي خزر، بزرگترين درياچه جهان است که در بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. يکي از مهم ترين مسائل درياي خزر که پس از فروپاشي شوروي، ظهور و بروز بيشتري پيدا کرد، ضرورت تعيين رژيم حقوقي جدید دریای خزر است که پنج کشور حوزه این دریا بیش از دو دهه است که در حال مذاکر بر سر این مسئله هستند و همچنان به نتیجه‌ای که مورد توافق همه کشورهای حاشیه این دریا باشد دست نیافته‌اند. اما به راستی اهمیت استراتژیک این دریا چیست و چرا توافق بر سر مرزبندی آن را به چنین مسئله بغرنجی تبدیل کرده است. در این ویدیو به نقد و بررسی این مسئله می‌پردازیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دونالد ترامپ حادثه تروریستی دانشگاه کابل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن بسته ویدیویی دیگو آرماندو مارادونا آمریکا ایران دریای خزر دونالد ترامپ حادثه تروریستی دانشگاه کابل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۷۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا

به گزارش خبرنگار مهر، دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی صبح امروز سه شنبه در مقابل درب دانشکده صنعت و معدن این شهرستان تجمع کرده و حامی مظلوم بودن مردم مسلمان ایران را فریاد زدند.

دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست

مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش گفت: حمایت های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشان گر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک، افزود: امروزه، تمام ملتعای آزادی خواه دنیا به آگاهی رسیده، نسل کشی ها، اقدامات خشونت‌آمیز و جنایت های صهیونیست‌ها را می بینند و از اقدامات کور حامیان دروغین حقوق بشری تنفر دارند و هرگونه جنایت صهیونیست‌ها را در غزه محکوم می کنند.

وی اظهار کرد: حمایت های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشان گر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.

وی ادامه داد: دنیا امروز به این نتیجه رسیده که زیاده خواهی ها و سلطه طلبی های آمریکا و اسرائیل و سران آمریکایی و اروپایی عامل اصلی ناامنی، اقدامات کور تروریستی و جنایت و نسل کشی در سرزمین فلسطین و غزه و سایر کشورهای دنیا است.

وی ضمن محکوم کردن اقدامات استکبار جهانی و مزدوران آن خصوصاً رژیم غاصب وکودک کش جهانی، خواستار ورود جدی همه کشور ها با جنایات صورت گرفته در غزه و فلسطین اشتغالی شد.

شایان ذکر است در پایان نیز دانشجویان شعارهایی به مثل «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» سر دادند.

کد خبر 6092773

دیگر خبرها

  • معرفی بهترین مستندهای جهان
  • برگزاری تجمع در خاش برای حمایت از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رازگشایی از ۷ علت ابتلا به سرطان
  • ستاره بارسا: بلینگام بهترین بازیکن جهان است
  • ویدیو/ عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل نقطه عطف استراتژیکی در منطقه خاورمیانه بود
  • آگاهی افکار عمومی و حقایقی که جنگ غزه برای دنیا آشکار کرد
  • موضع‌گیری جدید «بایدن» درباره اسیران صهیونیست
  • دانشجویان معترض در آمریکا آقازاده هستند