Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@23:09:48 GMT

داغ ویلاسازی بر باغ‌های آذربایجان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۸۲۰۲

داغ ویلاسازی بر باغ‌های آذربایجان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، اکبر فتحی رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی امروز اظهار کرد: میزان مصرف بذر گندم نزدیک به ۷۶ هزار تن است که هر سال ۱۰ هزار تن به صورت بذر گواهی شده (اصلاح شده) توزیع می‌شود و مابقی بذر خود مصرفی است.

او با بیان اینکه جهاد کشاورزی امسال بیش از ۱۷ هزار تن بذر گواهی شده توزیع کرده است، تصریح کرد: ۵۵ هزار تن بذر خود مصرف به نام کشاورز، بوجاری و ضدعفونی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: اخیرا صحبت‌هایی از قبیل کمبود بذر گندم مطرح شد که دلیل آن فروش بذر گندم توسط کشاورزان به کارخانه‌ها با قیمت بالا بود که این نیز بسیار محدود بود و بلافاصله کمبود تامین شد.

او خاطر نشان کرد: ۸۵ درصد زمین‌های گندم به زیر کشت رفته است و تا فصل بارش نیز ۱۵ درصد مابقی به زیر کشت می‌رود به طوریکه ۳۷۸ هزار هکتار کشت گندم دیمی و ۷۰ هزار هکتار با کشت آبی هستند.

فتحی در خصوص ویلاسازی‌های اخیر در استان گفت: قانون‌گذار، قوانین زیادی در این رابطه قرار داده و هرگونه تغییر کاربری را به جز استثنا‌ها منع کرده است به طوریکه طبق قانون می‌توان به نسبت باغ یک انباری و محل استراحت ساخت.

او افزود: قطعا یکسری از باغ‌ویلا‌ها مجاز و یکسری غیرمجاز است، ولی طبق تبصره ۲، ماده ۱۰ قانون، جهاد کشاورزی با همکاری نیروی انتظامی می‌تواند مداخله در ساخت کند، ولی بعد از ساخت تیز با طرح دعوی و حکم دادگاه می‌توان وارد عمل شد.

فتحی با تاکید بر اینکه تغییر ذائقه مردم و افزایش آپارتمان‌نشینی منجر به علاقه مندی مردم به ساخت ویلا شده است، گفت: ما در تلاش برای ایجاد شهرک‌های ویلایی هستیم که مسکن و شهرسازی هم در این راستا با ما همکاری دارد تا در مسیر اتوبان سهند یک شهرک ویلایی ایجاد شود.

او، به کثرت ضایعات بخش کشاورزی اشاره کرد و در این خصوص گفت: تجمیع همه کار‌ها از جمله کاشت، برداشت، پایش، انتقال و حمل و کامیون‌های نامناسب منجر می‌شود تا ضایعات در بخش زراعت زیادتر باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغییر کاربری ویلاسازی غیرمجاز جهاد کشاورزی بذر گندم جهاد کشاورزی هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از دهه دوم فروردین امسال تاکنون بیش‌از ۳۰ هزار و ۲۴۶ تن گندم از کشاورزان استان به ارزش ۵۳۰ میلیارد تومان خریداری شده است.

عباس اشکانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم رفته است، افزود: کار برداشت حدود ۴۰ درصد از گندمزارهای سیستان وبلوچستان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل این محصول استراتژیک در سطح استان پیش بینی شده و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

اشکانی اظهارکرد: شهرستان‌های دلگان با ۱۵ هزار تن و بمپور با ۸ هزارتن بیشترین گندم تحویلی به مراکز خرید را به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • میدان عرضه دام در چهارمحال‌وبختیاری احداث می‌شود
  • قلع و قمع ۱۲ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در آمل
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • ۴۰ درصد گندمزارهای سیستان و بلوچستان درو شد
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • کشاورزان گلستانی آب ماندگی را از سطح مزارع خود خارج کنند
  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن