Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه فردوسی مشهد دکتر محمد کافی در نامه خود خطاب به دکتر محمد عثمان بابری نوشت: به نمایندگی از خانواده دانشگاه فردوسی مشهد، مراتب تألم و همدردی خود را به جناب عالی، دانشگاهیان و ملّت بزرگ افغانستان و خانواده داغدیده اساتید و دانشجویان درگذشته تقدیم می دارم.

وی در این نامه آورده است: کهن بوم خراسان، زبان، آیین و فرهنگ مشترک دو سرزمین افغانستان و ایران را در تاریخ خود جای داده است و خانوادۀ دانشگاه فردوسی مشهد که در کنار خود، دانشجویان ساعی و مستعد بسیاری از کشور دوست و برادر، افغانستان دارد دو چندان از این واقعه تلخ برخاسته از تعصب و نادانی اندوهگین شده و خود را در این غم بزرگ با جنابعالی، دانشگاهیان و ملّت افغانستان شریک می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه این نامه نوشته است: بدون شک بذر خردورزی و دانایی که امروز توسط جوانان، اساتید و دانشجویان سرزمین بزرگ افغانستان کاشته شده است، درخت آگاهی و پیشرفت و چیرگی بر تعصب و نادانی را در آینده‌ای کوتاه برای مردمان افغانستان به ثمر می‌نشاند.

روز دوشنبه این هفته سه مهاجم مسلح با ورود به دانشگاه کابل پس از انفجار بمبی، شماری از دانشجویان این دانشگاه را به رگبار بستند که در پی این حادثه مسلحانه تروریستی ۲۲ تن از دانشجویان کشته و افزون بر ۴۰ نفر نیز زخمی شدند.

شبه نظامیان طالبان دست داشتن در این حمله را رد کرده اند اما مقامات دولتی و کارشناسان امور سیاسی و نظامی، گروه طالبان را مسوول این حمله معرفی کرده اند.

برچسب‌ها محمد کافی افغانستان کابل طالبان دانشگاه فردوسی مشهد ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد کافی افغانستان کابل طالبان دانشگاه فردوسی مشهد ایران محمد کافی افغانستان کابل طالبان دانشگاه فردوسی مشهد ایران اخبار کنکور دانشگاه فردوسی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، براساس اعلام عبدالمتین قانع، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، یورش یک فرد مسلح به مسجدی در غرب افغانستان ۶ کشته برجا گذاشت.

به گفته قانع یک فرد ناشناس با اسلحه گرم در مسجدی در منطقه «گذره» هرات، به روی نمازگزاران غیر نظامی آتش گشود. وی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ۶ غیر نظامی به شهادت رسیدند و یک نفر نیز زخمی شد.

هرچند هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است، اما شاخه منطقه‌ای گروه تروریستی داعش عمده تهدید امنیتی در افغانستان محسوب شده و به طور دائم جوامع شیعه‌مذهب را هدف قرار می‌دهد.

کد خبر 6092904

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند