Web Analytics Made Easy - Statcounter

تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.

خبرگزاری میزان - تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این میان بسیاری از کارگردانان مطرح تئاتر از اجرا سر باز زدند، بسیاری از اجراهای مطرح و برخی دیگر از اجراهایی که از حضور بازیگران چهره و سلبریتی‌ها بهره می‌بردند ادامه کار خود را به بعد از پایان بیماری کرونا منتقل کردند اما در این میان برخی از کارگردانان جوان فرصت را غنیمت شمرده و آثار خود را روی صحنه بردند. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار تئاتر طی هفته جاری اینجا کلیک کنید

اکران اینترنتی نمایش‌ عروسکی «حسنی یه پهلوونه»

فیلم نمایش‌ عروسکی «حسنی یه پهلوونه» به طراحی و کارگردانی عادل بزدوده از تولیدات سال ۱۳۸۲ مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایگاه مجازی «نمایش‌نما» اکران شد.

این نمایش عروسکی بر اساس نوشته‌ کیوان اقبالی‌گوران در مرکز تئاتر کانون تولید شده است.

در نمایش عروسکی «حسنی یه پهلوونه» قصه‌ بچه نترس و باهوش روستایی به نام حسنی بازگو می‌شود که پس از شنیدن حمله گرگ به گله گوسفندان و اسیر شدن پدرش «عمو چوپان» از زبان کلاغ، آماده نجات او از دست گرگ بدجنس می‌شود و در مسیر راه اتفاق‌هایی برایش می‌افتد.

در این نمایش از ناصر احمدی‌فر، علی افشاری، پری‌ناز آل‌آقا، سارا اقبال، شیدا اصغری، ندا واقعی، سعیده‌ آرام‌موسوی، شقایق ناظم‌پور و لیلا معین به عنوان بازیگر و بازی‌دهنده عروسک‌ها نام برده شده است.

همچنین آهنگسازی نمایش عروسکی «حسنی یه پهلوونه» را محمدرضا معین و ساخت عروسک‌ها را عادل بزدوده، همایون صلاحی و میترا رحمانی برعهده داشته‌اند.

در عین حال علی انصاری در طراحی صحنه و عروسک‌ها با کارگردان همکار داشته و اسماعیل عباسی این نمایش عروسکی را عکاسی کرده است.

حسن دادشکر به عنوان طراح نور، میترا رحمانی طراح لباس، پرویز محلاتی طراح پوستر و بروشور و سعیده‌آرام موسوی شاعر، این نمایش بوده‌اند و علی‌رضا حسین‌پور و محمدرضا شاملو به عنوان سازنده دکور، علی‌اکبر گلکار پروین ضبط صدا، تصویر و تدوین و مرام خادم‌حسینی دستیار کارگردان و مدیر صحنه همکاری کرده‌اند.

نمایش عروسکی «حسنی یه پهلوونه» در نهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران روی صحنه رفت و به پاس تلاش و درک زیبایی شناختی صحنه و عروسک‌ها تندیس جشنواره و دیپلم افتخار به عادل بزدوده اهدا شد.

علاقه‌مندان تا پایان آبان ۱۳۹۹ می‌توانند فیلم این نمایش را در پایگاه اینترنتی «نمایش‌نما» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی th.kpf.ir تماشا کنند.

«ماهی قرمز کوچولو» به فضای مجازی رسید

فیلم تئاتر «ماهی قرمز کوچولو» به نویسندگی و کارگردانی هلن همتی از تولیدات مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پایگاه مجازی «نمایش‌نما» اکران شد.

این نمایش براساس داستانی از لیو لنونی نوشته شده است و قصه‌ ماهی قرمز کوچولویی است که همراه با دوستانش در رودخانه کوچکی زندگی می‌کند. در این رودخانه ماهی مهاجمی همیشه زندگی آنها را تهدید می‌کرد. ماهی قرمز کوچولو راهی برای فرار از آن رودخانه پیدا کرده و به دوستانش نشان می‌دهد، اما آنها نمی‌پذیرند و ادامه‌ داستان ... .

در نمایش «ماهی قرمز کوچولو» مرجان احمدی، فروز هاشمی، فاطمه سوزنگر، شقایق عشقی، زهرا مریدی، سولیدا توکلی و الهام فتاحی به عنوان بازیگران عروسکی ایفای نقش می‌کنند.

همچنین مرجان احمدی، شقایق علتی، فریبرز سهرابی، انوشیروان نورفردی، زهرا مریدی، فروز هاشمی، هامون تهرانی، الهام فتاحی، فاطمه سوزنگر، سولیدا توکلی صداپیشه عروسک‌های این نمایش هستند.

بر همین اساس طراحی صحنه نمایش «ماهی قرمز کوچولو» را هلن همتی، طراحی نور را حسن دادشکر، طراحی و ساخت عروسک‌ها را علی پاکدست و آهنگسازی آن را رامین آزادآور برعهده داشته‌اند و شهرام اشرف‌ابیانه و فریبرز سهرابی به ترتیب منشی و مدیر صحنه بودند.

علاقه‌مندان می‌توانند فیلم نمایش «ماهی قرمز کوچولو» را تا پایان آبان ۱۳۹۹ در پایگاه اینترنتی «نمایش‌نما» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی th.kpf.ir تماشا کنند.

تئاتر «نون مثل نظم» را آنلاین ببینید

هم‌زمان با روز دانش‌آموز، فیلم‌تئاتر «ن مثل نظم» در پایگاه اینترنتی کانون پرورش فکری به صورت رایگان برای کودکان و نوجوانان اکران می‌شود.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری به مناسبت ۱۳ آبان گرامی‌داشت روز دانش‌آموز، نمایش «ن مثل نظم» را در قالب طرح «نمایش‌نما» به صورت اینترنتی نمایش می‌دهد.

نویسندگی، کارگردان و بازیگری این اثر را علی فروتن، ناصر آویژه، حمید گلی و محمد مسلمی به صورت گروهی بر عهده داشته‌اند.

به گفته مدیرکل امور سینمایی و تئاتر کانون، هر ساله در این مناسبت، سالن‌های مرکز تئاتر کانون از حضور دانش‌آموزان پر از شور و نشاط می‌شد و مدارس در این روز تماشای تئاتر را در برنامه‌های ویژه خود قرار می‌دادند، اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، این امر میسر نشد.

امیر مشهدی‌عباس افزود: با توجه به شرایط پیش آمده و تعطیلی سالن‌های تئاتر، تماشای یکی از تئاترهای پرمخاطب مرکز تولید تئاتر کانون با عنوان «ن مثل نظم» را از روز ۱۳ آبان به مدت یک هفته در فضای مجازی و پایگاه اینترنتی th.kpf.ir به دانش‌آموزان هدیه کردیم.

آهنگ‌سازی نمایش «ن مثل نظم» که از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری در سال ۱۳۷۷ است را امیرعلی رزاقی و مهرداد یکتا بر عهده داشته‌اند.

این نمایش در رابطه با آموزش نظم به کودکان در سه بخش نظم در خانه، نظم در طبیعت و شناخت نظام منظم آفریده‌های خداوند و نظم در جامعه، اجرا شده است.

معرفی هیات انتخاب آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر مقاومت

با حکم حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت، اعضای هیات انتخاب آثار بخش صحنه‌ای این جشنواره متشکل از رحمان سیفی‌آزاد، خیرالله تقیانی‌پور و سعید نجفیان معرفی و منصوب شدند.

هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به‌ همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و دبیری حمید نیلی آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر اخبار تئاتر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تئاتر اخبار تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ماهی قرمز کوچولو مرکز تئاتر کانون پایگاه اینترنتی نمایش عروسکی نمایش نما داشته اند ن مثل نظم عروسک ها نمایش ن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش موزیکال شازده کوچولو

عکاس: زهرا فراست

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • عکس | حامد بهداد با عینک قرمز به سینما می‌ِآید!
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • نمایش موزیکال شازده کوچولو
  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید