Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:04:27 GMT

کنترل بیماری کرونا در خلخال در گرو همکاری مردم است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۸۶۱۲

کنترل بیماری کرونا در خلخال در گرو همکاری مردم است

به گزارش ایرنا ، فریدون بابایی روز چهارشنبه در جلسه ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونا افزود: تجربه هشت ماهه مقابله با کرونا نشان می‌دهد که هر زمان همکاری مردم در اجرای موارد پیشگیرانه از این بیماری و رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافته به همان اندازه سطح درگیری و ابتلا به این بیماری کاهش یافته و هر زمان هم که در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا از سوی مردم بی‌توجهی شده شدت شوع بیماری و افزایش شمار مبتلایان و جان‌باختگان از این ویروس نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: آمار تلفات جانی کرونا در کشور قابل مقایسه با آمار تلفات جانی بسیاری از حوادث طبیعی همچون زلزله نبوده و با توجه به افزایش فوتی‌های روزانه کرونا و گذشت جان‌باختگان از کرونا از مرز۴۰۰ نفر در روز تشدید مقابله با این بیماری و افزایش شدت برخورد با افراد بی‌توجه به این امر تنها راهکار کاهش آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا در شرایط فعلی جامعه است.

فرماندار خلخال از اعمال محدودیت‌های اجتماعی جدید از امروز در این شهرستان برای پیشگیری از افزایش شمار مبتلایان به کرونا خبر داد و گفت: برخی از محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور اعمال شده ولی برخی محدودیت‌ها نیز متناسب با شدت و یا ضعف وضعیت کرونایی جامعه شهرستان از سوی ستاد قرا گاه زیستی خلخال منظور می‌شود.

وی با تاکید بر افزایش شدت نظارت بر بازار و فعالیت صنوف مختلف اظهارداشت: اعضای گروه‌های بازرسی و نظارتی بودن هیچ گونه اغماضی در برخورد با موارد تخلفات بهداشتی کرونا و افرادی که به هر عنوان سلامت افراد جامعه را با بی‌توجهی خود به موارد بهداشتی در معرض خطر قرار می‌دهند باید بصورت جدی عمل کرده و موارد تخلف به همراه اقدامات صورت گرفته برای مقابله با افزایش تخلفات بهداشتی در واحدهای صنفی و خدماتی را بصورت روزانه به دبیرخانه ستاد قرارگاه زیستی ارسال کنند.

رییس ستاد قرارگاه زیستی مقابله با کرونای خلخال موج سوم کرونا در سطح کشور با شدت بیشتری نسبت به موج‌های اول و دوم شروع و خلخال نیز خارج از این موضوع نیست، افزود: برغم تذکرات داده شده به شهرداری در جمع‌آوری دست‌فروشان از خیابان‌های این شهر کوتاهی در این خصوص از شهرداری خلخال پذیرفته نیست.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی خلخال نیز با بیان اینکه در صورت ادامه شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان امکانات موجود تنها بیمارستان منطقه جوابگوی بستری و درمان کرونایی‌ها نخواهد بود، به هرگونه افزایش شدت بیماری کرونا در خلخال هشدار داد.

پرویز وکیلی افزود: در حالی که در مدت چهار ماه اول شیوع این بیماری در خلخال رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم شهرستان خلخال را همواره در وضعیت سفید نگه داشته و تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا در این منطقه ۹ نفر بوده با افزایش بی‌توجهی مردم به رعایت موارد پیشگیرانه و عادی‌انگاری وضعیت مجود منجر به افزایش قابل ملاحظه جان‌باختگان از این بیماری در خلخال شده طوری‌که در طول چهار ماه دوم  آمار فوت‌شدگان از ۹ نفر به ۵۶ نفر در روزهای اخیر رسیده است.

وکیلی اظهارداشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ بیمار مشکوک سرپایی بیمارستان مراجعه کرده که ۲ نفر از این تعداد بستری شده ، ۲ نفر بهبود یافته و ترخیص شده و هم‌اکنون مجموع بستری‌های کرونایی فعلی این بیمارستان نیز ۱۵ نفر است. 

وی گفت: از زمان شیوع کرونا در خلخال تاکنون تعداد فوتی مشکوک و قطعی کرونا ۷۶ نفر بوده که جواب آزمایش کرونای ۵۶ نفر این تعداد مثبت بوده است.

وی  افزود: در همین مدت تعداد کل مراجعان سرپایی و بستری کرونایی در بیمارستان خلخال ۲ هزار و ۱۴۲ نفر بوده که تعداد ۲۵۷ نفر از بستری‌ها مثبت ،تعداد مثبت سرپایی ۴۹۳ نفر ، تعداد مثبت سایر شهرستان‌ها ۳۰ نفر و مجموع موارد مثبت شهرستان نیز ۷۸۰ نفر است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا خلخال استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا خلخال استان اردبیل ویروس کرونا خلخال استان اردبیل اخبار کنکور مقابله با کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل سلمان ستاری، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال با بیان اینکه یکی از اولویت‌های اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال رسیدگی به وضعیت کارگران در حوزه مختلف اشتغال، حقوقی و مطالبات است، افزود: ۳ هزار و ۴۰۰ نفر کارگر ساختمانی در خلخال وجود دارد که ۲ هزار نفر آنان از مزایای بیمه کارگران استفاده می‌کنند و یک هزار و ۴۰۰ نفر نیز در نوبت ثبت قرار دارند.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار، حوادث ناشی از بخش ساختمان افزایش یافته و مقام معظم رهبری نیز در دیدار با کارگران، بر لزوم اهمیت ایمنی و امنیت شغلی کارگران تأکید کردند.
ستاری با اشاره به اشتغال اتباع بیگانه در شهرستان‌های استان اردبیل خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده این امر، واحد به کارگیرنده مبلغ یک میلیون و سیصد هزار تومان جریمه می‌شود.
وی گفت: ۴۵ واحد کارگری بزرگ و کوچک در شهرستان خلخال وجود دارد که بزرگترین آن واحد نئوپان است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان خلخال، تعهد اشتغال شهرستان خلخال در سال ۱۴۰۲ را یک ۱۱۰۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: اولویت با فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.ستاری بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ اعتبار کل شهرستان با ۱۱ دستگاه حمایتی و ۴ دستگاه اجرایی در حوزه مشاغل خانگی و تبصره ۱۸ بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان بوده که توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • افزایش قیمت‌های اجاره در سال ۱۴۰۳ چقدر خواهد شد؟
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد