Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با حمایت و پیگیری وزیر بهداشت، مجوز تولید ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا صادر شد.

به گزارش شریان نیوز،جلسه بررسى بهره‌مندی از ظرفیت‌های طب ایرانی برای درمان کرونا با حضور دبیر شوراى عالى انقلاب فرهنگى، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رئیس سازمان غذا و دارو و اساتید برجسته طب ایرانی در محل دبیرخانه شوراى عالى انقلاب فرهنگى برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه محمدرضا شانه‌ساز رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: علی‌رغم مخالفت‌هایی که با طب سنتی وجود دارد با حمایت و پیگیری دکتر نمکی از طب ایرانی، ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا مجوز تولید کسب کرده‌اند.

او با اشاره برخی ادعا‌ها پیرامون دارو‌های طب سنتی برای درمان کرونا افزود: در بعضی از موارد گروه‌هایی که این دارو‌ها را ارائه می‌کنند یا صرفاً آکادمیک و علمی هستند و در صنعت تجربه‌ای ندارند و یا کاملاً تجربی هستند و با فرهنگ کار دانشگاهی آشنا نیستند.

شانه ساز با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه طب ایرانی بیان کرد: با پشتیبانی دکتر نمکی حجم پروانه‌هایی که برای گیاهان دارویی و طب ایرانی صادر می‌شود افزایش یافته است و حتی داروساز‌های بزرگ کشور به این سمت روی آورده‌اند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: با طی کردن روند استانداردسازی‌های دارو‌های گیاهی و طب سنتی مشکلات کسب مجوز این دارو‌ها برطرف خواهد شد.

انجام ۷۳ کارآزمایی بالینی طب سنتی مرتبط با دارو‌های گیاهی در درمان کرونا

نفیسه حسینی یکتا سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه این جلسه گفت: با موافقت وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی طب ایرانی به عنوان یک مکتب درمانی مورد پذیرش واقع شده است.

او افزود: از روز‌های اول شیوع کرونا در کشور یک کمیته علمی با حضور خبرگان حوزه طب سنتی در دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت تشکیل و محتوا‌هایی برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا تهیه شد.

حسینی یکتا ادامه داد: ویدئو کنفرانس‌هایی با کشور چین و سازمان بهداشت جهانی در دفتر طب ایرانی تشکیل و اطلاعات این جلسات گردآوری شد.

سرپرست دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۷۳ کارآزمایی بالینی طب سنتی مرتبط با دارو‌های گیاهی در پیشگیری و درمان کرونا در دانشگاه‌های علوم پزشکی در دستور کار است و گزارش ۸ کارآزمایی بالینی تمام شده برای درمان و پیشگیری کرونا به کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ارائه شده است.

او تصریح کرد: در دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت به پیشنهاد‌های ارائه شده برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا پاسخ داده می‌شود و در صورت لزوم در بوته آزمایش قرار می‌گیرند.

منبع: شریان

کلیدواژه: رئیس سازمان غذا و دارو دفتر طب ایرانی درمان کرونا وزارت بهداشت طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد

به گزارش خبرآنلاین ،روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابراین گزارش،در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده است؛ بنابراین موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تأکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902747

دیگر خبرها

  • تولید داروی بیماران اس ام ای در یک شرکت دانش‌بنیان
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • مردم نگران تامین داروی "وارفارین" نباشند
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • با این عرقیجات از شر سنگ کلیه در امان بمانید
  • داروی مهم بیماران قلبی بالاخره توزیع شد
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است