Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرز صدقی با بیان اینکه در خراسان شمالی از ابتدای سال تحصیلی جدید ۳۵ درصد دانش آموزان شامل مجموعه آماری ۶۰ هزار نفری موفق نشده اند از سامانه شاد برخوردار شوند، گفت: این رقم برای استان نگران کننده است و پیشرفت پنج درصدی استفاده از سامانه در مقایسه با نیمه دوم سال تحصیلی گذشته قابل قبول نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرامرز صدقی، رییس اداره فناوری، اطلاعات و ارتباطات آموزش و پرورش خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار عصراترک با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در قبال مسائل دانش آموزی مکلف به پیگیری است، اظهار داشت: فراهم نشدن دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد به دلیل دسترسی نداشتن به تجهیزات سخت افزاری و تبلت دانش آموزی یک پروژه ملی و زمانبر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار اعلام شده توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سراسر کشور سه و نیم میلیون نفر از جمعیت ۱۴ و نیم میلیونی دانش آموزان از شبکه شاد محروم هستند که بسیاری از این گروه به دلیل نبود اینترنت و ابزار سخت افزاری شرایط ورود به این اپلیکیشن را نداشتند.

صدقی با بیان اینکه در روستاهای استان به لحاظ پراکندگی دانش آموزی جمعیت اندک است و کلاس ها با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به صورت حضوری برگزار می شود، گفت: همچنین تمامی مدارس روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت رایگان متصل شدند که شرایط استفاده برای دانش آموزان و معلمان فراهم است.

صدقی خاطرنشان کرد: پیش از شهریور ماه سال جاری در سامانه نام نویسی سناد فرم محرمانه ای برای مدیران مدارس فعال شد تا اطلاعات دانش آموزانی که به هر دلیلی موفق نشده اند از سامانه شاد برخوردار باشند در این لیست وارد کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  این فرم الکترونیکی تا مهر ماه فعال بود و داده ها توسط مدیران در آن ثبت می شد، گفت: این داده ها برای حفظ کرامت دانش آموزان محرمانه بوده و از طریق وزارت آموزش و پرورش در دست پیگیری است تا برای این دانش آموزان تدبیری اندیشیده شود.

وی یادآور شد: علاوه بر این در ستاد کمک های مومنانه نیز یک کارگروه تشکیل داده شد که برای رفع مشکل این دانش آموزان اقدامی صورت گیرد، اما با توجه به بالا بودن تعداد دانش آموزان در مرحله نخست مقرر شد که از محل جمع آوری کمک ها تعداد ۵۰۰ تبلت برای یک هزار مدرسه خریداری شود که به صورت امانی در اختیار دانش آموز قرار گیرد.

صدقی بیان داشت: در مرحله نخست مبالغی نیز جمع آوری شد اما با توجه به همزمانی با آغاز سال تحصیلی و لیست بالای دانش آموزانی که به دلیل مشکل مالی موفق به خرید کتاب نشده بودند، اولویت به تهیه کتاب دانش آموزان اختصاص داده شد.

وی با اشاره‌به اینکه آموزش در هیچ نقطه ای از استان خراسان شمالی تعطیل نشده است و کلاس ها به صورت حضوری و مجازی دایر هستند، گفت: وزیر ارتباطات تعهد داده که کمتر از دوماه آینده تبلت دانش آموزی در داخل تولید شود و ما به جدیت در این مسئله پیگیر هستیم تا بتوانیم مطالبات و دغدغه های دانش آموزان و خانواده هایشان را رفع کنیم.

صدقی عنوان داشت: در استان خراسان شمالی از ابتدای سال تحصیلی جدید ۳۵ درصد دانش آموزان شامل مجموعه آماری ۶۰ هزار نفری موفق نشده اند از سامانه شاد برخوردار شوند، که دلایلی از قبیل نداشتن امکانات برای برخورداری از این سامانه و تکمیل نشدن احراز هویتشان در سامانه نام‌نویسی سناد این محرومیت را رقم زده است.

این مقام مسئول‌ با اشاره به اینکه در نیمه دوم سال تحصیلی گذشته نیز ۴۰ درصد از دانش آموزان از استفاده از سامانه شاد محروم بودند، گفت: این رقم برای استان نگران کننده است، پیشرفت پنج درصدی استفاده از سامانه قابل قبول نیست و پیگیری ها به صورت مکرر در حال انجام است.

صدقی با عنوان این مطلب که ۶۰ هزار دانش آموز خراسان شمالی امکان استفاده از سامانه شاد را ندارند، افزود: بخش زیادی از این دانش آموزان در مناطق روستایی هستند که کلاس ها در آن مناطق به صورت حضوری در حال برگزاری است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر گلایه کاربران شبکه شاد نسبت به کاهش حجم اینترنت شان در زمان استفاده افزود: به صورت معمول هر گوشی یا تبلتی که اینترنت داشته باشد و هیچ استفاده ای هم از گوشی نشود ابزارهای نصب شده در گوشی مصرف اینترنت دارند.

وی ادامه داد: همچنین در تمامی اخبار منتشر شده از وزیر ارتباطات اعلام شده که اینترنتی که در شبکه شاد مصرف می شود به صورت کاملا رایگان محاسبه می شود و روزانه سه میلیارد تومان یارانه اینترنت رایگان شبکه شاد از طرف دولت پرداخت می شود.

این کارشناس مسئول ادامه داد: اولیا، دانش آموزان و معلمانی که با مشکل کم شدن حجم اینترنت در زمان استفاده از شاد مواجه هستند با شماره تماس 195 جهت طرح شکایت پیگیر باشند زیرا با اپراتورهای متخلف برخورد شود، همچنین شماره 02143081  پشتیبانی شاد است که در زمینه هر مشکلی در سامانه از این طریق راهنمایی صورت می‌گیرد .

وی‌ خاطرنشان کرد: مدیران مدارس موظف هستند نسبت به نحوه برگزاری کلاس ها برای دانش آموزانی که از شبکه شاد محروم هستند برنامه ریزی کنند تا این دانش آموزان از تحصیل بازنمانند .

وی گفت: در شهرها نیز بسیاری از دانش آموزان دسترسی به امکانات ندارند که درب مدرسه همیشه باز است و دانش آموزان می توانند به صورت محدود و با رعایت فاصله در کلاس ها حضور پیدا کنند و بخشی از این مشکلات پوشش داده شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استفاده از سامانه دانش آموزان سامانه شاد خراسان شمالی دانش آموزی سال تحصیلی شبکه شاد کلاس ها ۶۰ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قاسمی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری اظهار کرد: ۷۹۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح استان شناسایی شد اما زنجان رتبه اول در جذب دانش‌آموزان را دارد.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این دانش‌آموزان دارای مشکلات شدید جسمی و ذهنی بوده و آموزش‌پذیر نیستند و برخی نیز با ممانعت خانواده‌ها برای تحصیل مواجه هستند.

معاون ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان با بیان اینکه در بین این ۷۹۰ نفر ۳۰ دانش آموز فوتی داریم، عنوان کرد: علاوه بر این تعدادی هم در خارج از کشور هستند که سامانه همه این افراد را جزو بازمانده از تحصیل به حساب می‌آورد.

وی تعداد مدارس تک دانش‌آموزی استان زنجان را ۹ واحد برشمرد و گفت: اولیای ۵۵ دانش‌آموز به دلیل جسه کوچک اجازه تحصیل در پایه اول ابتدایی را به آن‌ها ندادند و دیرتر وارد سیستم آموزشی شدند.

قاسمی تصریح کرد: هیچ دانش‌آموزی را به دلیل عدم دسترسی آموزش از دست ندادیم و آموزش و پرورش حق قانونی افراد برای حضور در چرخه آموزش را فراهم کرده است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: سال گذشته حدود ۳.۸۵ درصد از مشمولان، بازمانده از تحصیل در دوره اول متوسطه داشتیم که در کشور این رقم بیش از ۵ درصد بود.

وهاب ادیبی افزود: امسال میزان بازماندگی در دوره اول متوسطه به ۳.۲۴ درصد رسیده است و در دوره دوم متوسطه نیز یک درصد نسبت به سال قبل کاهش داریم.

کد خبر 6093188

دیگر خبرها

  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • درخشش ۵۰۰ دانش‌آموز خراسان شمالی در المپیادهای ملی
  • نیمی از بازماندگان تحصیل در زنجان توانایی ذهنی و جسمی ندارند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد