Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-03@16:54:34 GMT

عارضه و علامت جدید کرونا

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۸۷۹۱

عارضه و علامت جدید کرونا

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: بروز کهیر و ضایعات پوستی نیز به علایم و عوارض کرونا اضافه شده و برای مبتلایان کورتن و داروهای ضد حساسیت با دستور پزشک تجویز می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مسعود مردانی، عضو ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که با ایجاد کهیر و ضایعات پوستی دچار کرونا می شوند باید دو هفته در قرنطینه بمانند و کسانی که از این بیماران مراقبت می کنند باید همه اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دستکش، فاصله گذاری اجتماعی و غیره را رعایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه کرونا علایم متفاوتی را در مبتلایان ایجاد می کند، اظهار کرد: نشانه کهیر آن است که به صورت ناگهانی بر روی پوست ظاهر می‌شود و فرد را دچار خارش شدید می کند، محل ضایعات کهیر بطور مرتب دچار تغییر می شود به نحوی که  بیش از ۲۴ ساعت در محل قبلی خود باقی می مانند و در هر بخشی از پوست می توانند تظاهر پیدا کنند.

این متخصص بیماریهای عفونی، کهیر را از جمله مشکلات بسیار رایج پوستی دانست که در اثر  عفونت های ویروسی مانند کرونا ایجاد می شود و روی بر پوست اثر می‌گذارد.

مردانی تصریح کرد: کهیر ضایعات قرمز و صورتی رنگ همراه با خارش است که می تواند به صورت قرمزی یا توده های برجسته ظاهر شود و بعد از گذشت دو هفته رفع می شود. بروز کهیر در همه بیماران مبتلا به ویروس کرونا در هر رده سنی وجود دارد.

به گفته او، برخی ضایعات پوستی کرونا به دلیل وجود ویروس ظاهر نمی شوند، بلکه واکنشی هستند که سیستم ایمنی نسبت به ویروس نشان می دهد، در بسیاری از افراد، درگیری بیش از حد سیستم ایمنی بدن منجر به بروز واکنش ها و علایم پوستی می شود و افراد درگیر بیماری کرونا در گروه سنی سالمند  با علایم شدیدتری روبرو می شوند.

مردانی تاکید کرد: تاکنون ویروس کرونا چهره های متفاوتی را در مبتلایان از خود نشان داده و با علایم ضایعات پوستی، گوارشی، سکته های قلبی و مغزی، دردهای عضلانی و غیره در افراد بروز یافته و تنها راه مقابله پیشگیری و در صورت ابتلا درمان به موقع است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ویروس کرونا عارضه جدید کرونا ضایعات پوستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟

علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • سیگار نابودگر ظاهر و زندگی افراد؛ از آسیب‌های پوستی تا تهدید سلامتی
  • علایم و نشانه‌های مالاریا چیست؟
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم