Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین به نقل از فاکس نیوز، در ۷ ایالت آمریکا که هنوز نتایج آن‌ها اعلام نشده است، ترامپ در ۶ ایالت پیشتاز است و فقط در ایالت نوادا با ۶ رای الکترال، در حال حاضر، آمار به میزان ۵۰ درصد به ۴۷ درصد، به نفع جو بایدن است.

بر این اساس، در ویسکانسین با ۱۰ رای الکترال، آمار فعلی ۵۱ به ۴۷ درصد به نفع ترامپ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایالت میشیگان با ۱۶ رای الکترال هم آمار، ۵۳ به ۴۵ درصد به نفع ترامپ است. نتایج شمارش آراء تا این لحظه در ایالت کلیدی پنسیلوانیا با ۲۰ رای الکترال، هم ۵۵ به ۴۳ درصد به نفع ترامپ گزارش شده است.

در کارولینای شمالی با ۱۵ رای الکترال، ترامپ ۵۰ درصد و بایدن ۴۸ درصد آراء را کسب کرده است. در ایالت جورجیا با ۱۶ رای الکترال هم ترامپ ۵۰ درصد و بایدن ۴۸ درصد آراء را در اختیار دارد. جایگاه دو نامزد اصلی رقابت ریاست جمهوری آمریکا در ایالت آلاسکا با ۳ رای الکترال، ۶۰ درصد به ۳۵ درصد، به نفع ترامپ گزارش شده است.

همزمان بن ویکلر یکی از مدیران ارشد حزب دموکرات در ایالت ویسکانسین با استناد به آمارهای داخلی این حزب از آرای پستی شمارش نشده و جهت گیری آنها مدعی شده است که جو بایدن می‌تواند در ویسکانسین پیروز شود.

در ادامه خبرها روزنامه نیویورک تایمز به پیش بینی نتایج در سه ایالت کلیدی فلوریدا، جورجیا و کارولینای شمالی پرداخته است.

این روزنامه در ادامه نوشت: پیش از بهم ریختن اوضاع در شمال، بردن در یکی از ایالات می‌توانست بایدن را به کاخ سفید برساند. چند ساعت پیش بر اساس همین احتمالات خودسرانه کارولینا و جورجیا را به پرزیدنت ترامپ دادیم، به نظر می‌رسد حالا شاید مجبور باشیم جورجیا را پس بگیریم.  منتظر اعلام رسمی خواهیم ماند.

نظرسنجی  (Exit Poll) که به تازگی منتشر شده است درباره پیروزی بایدن و یا ترامپ می گوید و نتایج آن به شرح زیر است:

چرا نظرسنجی ها بار دیگر اشتباه از آب درآمد؟

هادی خسروشاهین، پژوهشگر مسائل آمریکا می گوید: تا هم اینجای کار یعنی ساعت٩صبح چهارشنبه چهارم نوامبر یک‌چیز را می‌توان با قاطعیت گفت:عملکرد مؤسسات نظرسنجی در آمریکا فاجعه‌آمیزتر از سال٢٠١٦بوده است.تقریباً در هیچ‌یک از ایالت‌های خاکستری پیش‌بینی این مؤسسات به ثمر ننشست. واقعیت این است که عصر جدیدی در دنیای غرب آغازشده است؛ ترامپ تنها نماد این زمانه نوین است و تا زمانی که راهکار واقع‌بینانه‌ای برای حل آسیب‌ها دیده نشود، به حیات خود ادامه می‌دهد ؛چه مؤسسات نظرسنجی و غول‌های رسانه‌ای در آمریکا و اروپا و مین استریم بخواهند یا نخواهند.

آیا آرای پستی منشا تخلف در انتخابات آمریکا است؟

دونالد ترامپ، مدت‌هاست که از آرای پستی در انتخابات انتقاد می‌کند و می‌گوید این آرا باعث تخلف گسترده می‌شود، اما آیا شواهدی برای این ادعا وجود دارد؟

تحقیقات سراسری و ایالتی در سالیان متمادی نشان داده است که مدرکی دال بر تقلب گسترده در آرای پستی وجود ندارد. در گذشته موارد اندکی از تقلب در آراء پستی دیده شده مثل انتخابات مقدماتی ایالت کارولینای شمالی در سال ۲۰۱۸ که به خاطر دستکاری مشاور یکی از نامزدهای جمهوری‌خواه در برگه‌های رای دوباره برگزار شد.

اما چنین مواردی نادر است، و تحقیق مرکز "برنان برای عدالت"در سال ۲۰۱۷ نشان داد که نسبت آراء تقلبی در آمریکا چیزی کمتر از ۰/۰۰۰۹ درصد کل آراء است. بررسی انتخابات ۲۰۱۶ توسط روزنامه واشنگتن پست هم به کشف تنها یک مورد تخلف انتخاباتی ثابت‌شده منجر شد.

فشار ستاد ترامپ روی توییتر و فیسبوک

توییتر و فیسبوک گفتند که آنها روی توییت های نامزدها که اطلاعات نادرستی در مورد رأی دادن منتشر می کنند، برچسب می‌زنند و آنها دست به چنین کاری زده‌اند.توییت دونالد ترامپ که گفته است "پس از بسته شدن مهلت رای‌گیری نمی توان رأی داد" برچسب هشدار خورده است.جالب اینکه، توییتر توییت ترامپ را که گفته است انتخابات "یک پیروزی بزرگ بود" برچسب نزده است، در حالی که فیسبوک چنین کاری کرده است.توییتر قبلا گفته بود که پیش از اعلام رسمی نتیجه به توییت های نامزدهای مدعی پیروزی برچسب می زند. اکنون هر دو شرکت با فشار زیادی از سوی کمپین ترامپ روبرو خواهند شد - که پیش از این توییتر را به داشتن "ماموریت برای سانسور و به سکوت واداشتن رئیس جمهور" متهم کرده است.

چرا اعلام نتایج انقدر زمان برد؟

هنوز جواب این سوال مشخص نیست که چه کسی برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می‌شود. احتمالات پیش رو چیست؟

ممکن است تا چندین روز معلوم نشود. این به نظر محتمل‌ترین سناریو است. چون رقابت به آرای پستی رسیده و شمارش این آرا در ایالت‌هایی مانند میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا ممکن است چند روز طول بکشد.

کار به دعوای حقوقی بکشد. دونالد ترامپ تهدید کرده که دعوا را به دادگاه عالی آمریکا ببرد. چنین اقدامی قاعدتا به معنای هفته‌ها انتظار است.

بلاتکلیفی باعث ناآرامی شود. مطمئنا بلاتکلیفی وجود خواهد داشت اما با وجود آن که بسیاری از مردم آمریکا از بروز چنین وضعیتی ابراز نگرانی کرده‌اند، هنوز زود است که درباره ناارامی و شورش جدی بتوان حرفی زد.

در همین راستا روزنامه نیویورک تایمز نیز نوشت: انتخابات تبدیل به یک فضای هیجانی شده که ممکن است چندین روز طول بکشد.

نگرانی جمهوری خواهان از طرح ادعای تقلب از سوی ترامپ

"آلیس استیوورات"، کارشناس جمهوریخواه در مسائل راهبردی در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان در خصوص اظهارات امروز دونالد ترامپ گفت، مقامات در سراسر کشور در حال شمارش آراء​ می‌باشند و برنده هم با شمارش همه آراء اعلام خواهد شد. رئیس جمهور شخص بسیار قدرتمندی است، اما این قدرت را ندارد تا به وزیر امور خارجه اعلام کند که باید شمارش آراء متوقف شود. 

استیوورات افزود، دلایل زیادی برای طولانی شدن این روند انتخابات آمریکا وجود دارد که شامل رأی گیری پستی و شرکت زودهنگام در انتخابات و همچنین آرایی می‌شود که در خارج از کشور به صندوق‌ها ریخته شده اند و همه این اقدامات زمان بر است.

311311

کد خبر 1451462

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری امریکا دونالد ترامپ نفع ترامپ رای الکترال آرای پستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، اورژانس شهر هیوز اعلام کرد که بر اثر وقوع گردباد ۴ نفر از جمله یک کودک در ایالت اکلاهما و یک نفر در آیووا واقع در آمریکا جان خود را از دست داده‌ اند.

بر اساس اعلام این رسانه، در نتیجه وقوع این گردباد حدود ۱۰۰ نفر نیز زخمی شده اند.

این در حالیست که در شهر سالفر در جنوب اکلاهما نیز حدود ۳۰ نفر مصدوم شده‌ اند.

سرویس ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد که در طول شب گذشته، گردبادهای عظیم و بسیار مرگبار زیادی در نقاط مختلف ایالت اوکلاهاما ثبت شد.

کوین استیت، فرماندار اوکلاهاما نیز در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که چهارمین مورد مرگ در شهر سولفور در شهرستان موری که به شدت آسیب دیده است، رخ داده است.

عملیات پاکسازی در مناطق حادثه‌دیده در جریان است.

کد خبر 6092509

دیگر خبرها

  • فهرست انتخاباتی جامعه اسلامی مهندسین در دور دوم منتشر شد
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • کدهای انتخاباتی کاندیداهای راه یافته به مرحله دوم اعلام شد
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • گردباد در آمریکا/ ۵ نفر کشته و ۱۳۰ تَن زخمی شدند
  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد