Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وضعیت بحرانی کرونا در استان، از این وضعیت به عنوان وضعیت جنگی یاد کرد و افزود: برای کنترل این وضعیت پیشنهاد منع رفت و آمد شبانه را به استانداری داده‌ایم.

دکتر محمودرضا مرادی در نشست خبری امروز (14 آبان) با اشاره به شرایط بحرانی کرونا در استان گفت: اوضاع کرونا در استان واقعا خوب نیست و هر روز بر آمار مبتلایان اضافه می شود و موجی که از نیمه دوم شهریور ماه شروع شده همچنان با قدرت به پیش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه پیش بینی ها حکایت از اوج گرفتن این موج در اواخر آذر و اوایل دی ماه دارد و اگر مردم رعایت نکنند قطعا خسارت های سنگینی پرداخت خواهیم کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: با سردتر شدن هوا تهویه هوا در منازل و محیط های بسته با مشکل مواجه می شود و همین امر احتمال انتقال ویروس را افزایش می دهد.

در وضعیت جنگی هستیم، اما برخی عین خیالشان نیست!/ با چنگ و دندان برای درمان بیماران تلاش می کنیم

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: مردم باید بدانند در یک وضعیت جنگی قرار داریم، با این تفاوت که این دشمن جدید نامرئی است و همین امر کار مبارزه را سخت کرده است.

وی افزود: همین نامرئی بودن ویروس کرونا موجب شده برخی هنوز نسبت به وجود این ویروس بی خیال باشند و پروتکل ها را جدی نگیرند، کمااینکه می بینیم بعدازظهرها بازار مثل روزهای عادی شلوغ است و مردم در پیاده روها قدم زده و بستنی و خوراکی می خورند و انگار نه انگار که کرونایی هم وجود دارد!

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: اگر این امکان وجود داشت افرادی که اینقدر نسبت به کرونا بی خیال هستند را می بردیم در بیمارستانها که از نزدیک با مصدومان و کشته های این ویروس مواجه شوند تا بدانند کرونا تا چه اندازه می‌تواند خطرناک باشد.

وی افزود: هر روز بیمارستانها پر تر می شود و هر روز تعداد قربانیان کرونا افزایش می یابد، اما اثری از احساس خطر کردن در مردم نمی بینیم!

2600 نفر از کادر بهداشت و درمان کرونا گرفته‌اند

مرادی تصریح کرد: ما با چنگ و دندان کار درمان مردم را پیگیری کرده و انجام می دهیم، اما مگر کادر بهداشت و درمان چقدر ظرفیت و توان دارد. در همین مدت شیوع کرونا 2600 نفر از پرسنل درمانی استان کرونا مثبت شدند و تعدادی جان خود را از دست دادند و همین امر خستگی کادر درمان و فشار کاری را مضاعف کرده است.

وی افزود: نیروهای خدماتی بیمارستان آنقدر کپسول اکسیژن جابجا کرده اند که دستهاشان پینه بسته و واقعا افرادی که بی خیال پروتکل ها هستند در حق این افراد اجحاف می کنند.

مرادی خاطرنشان کرد: در بحث بیماری کووید امکان همراه داشتن بیمار ممکن نیست و همین امر کار پرستاران را بسیار دشوار کرده و خستگی کادر درمان با افزایش بیماران هر روز بیشتر و بیشتر می شود. مردم باید این سختی ها را درک کنند و بیشتر مراقبت کنند.

مرادی با اشاره به عبور بستری های استان از مرز هزار نفر گفت: در حال حاضر 1099 نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و عملا یک سوم تخت های استان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، هرچه تعداد بیماران افزایش یابد مجبور می شویم تخت های بخش های دیگر بیمارستانی را کم کرده و به بیماران کرونایی اختصاص دهیم و این یعنی اخلال در روند درمان سایر بیماران.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه پیش بینی ها برای تدارک 1400 تخت در زمستان پیش رو بوده گفت: این درحالی است که هم اکنون به مرز 1100 بستری رسیدیه ام و اگر دو سه روز دیگر رکورد 300 بستری در روز داشته باشیم عملا ظرفیت پیش بینی شده هم به پایان می رسد.

آماده سازی 2 سالن ورزشی برای بستری بیماران کرونایی

وی راه اندازی بیمارستان صحرایی را کار بسیار دشواری دانست و افزود: بیمارستان صحرایی بصورت موقتی است و در بلایایی مثل سیل و زلزله به کار می آید، اما در بحث کرونا ویروس، مدت طولانی تری نیازمند بیمارستان هستیم و عملا کار سختی است.

مرادی تصریح کرد: از طرفی در فصل زمستان برپایی چادر برای بیمارستان صحرایی آن هم برای درمان بیمارانی که با بیمارانی که با بیماری تنفسی مانند کرونا دست و پنجه نرم می کنند کار شدنی به نظر نمی رسد.

وی از آماده سازی دو سالن ورزشی برای بستری احتمالی بیماران کرونایی خبر داد وافزود: اگر تعداد بیماران افزایش یابد و ظرفیت ها تکمیل شود مجبور به استفاده از این دو سالن ورزشی خواهیم بود و بیمارانی که حال مساعدتری دارند در این مراکز بستری می شوند.

مرادی به سختی های این کار هم اشاره کرد وافزود: گرم کردن فضای سالن ورزشی در فصل سرما کار بسیار دشواری است و از طرفی باید لوله کشی اکسیژن انجام شود و سرویس بهداشتی و حمام به تعداد کافی راه اندازی شود که همه اینها کار بسیار سختی است.

وی افزود: مردم باید این سختی ها را درک کنند و بدانند اگر تعداد مبتلایان و بستری ها افزایش یابد، نهایتا دود این مشکلات به چشم خودشان می‌رود، چرا که با افزایش بستری خدمات رسانی بخش درمان دچار اختلال خواهد شد و هرچه بیمار بیشتر باشد کیفیت خدمات رسانی هم پایین می‌آید.

مرادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبقه به طبقه بیمارستان امام رضا(ع) در حال تخلیه شدن جهت بستری بیماران کرونایی است و تمام اعمال جراحی این بیمارستان به مدت دو هفته تعطیل شده و بسیاری عمل های جراحی به سایر بیمارستانها منتقل شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: تخت تنها یکی از مشکلات بستری بیماران کرونایی است و باید بتوانیم اکسیژن لازم را هم برای درمان آنها تامین کنیم.

127 میلیارد تومان "تجهیزات کرونایی" خریده ایم/ هنوز کمبود اکسیژن و تخت ICU داریم

وی افزود: یک بیماری معمولی کرونایی 10 تا 15 لیتر در دقیقه اکسیژن مصرف می کند و بیماری که در بخش ویژه بستری است تا 30 لیتر در دقیقه هم نیاز پیدا می کند و این درحالی است که دستگاه های ما 600 تا 900 لیتر در دقیقه اکسیژن تولید می کنند و برای تامین اکسیژن بیماران طی ماه های اخیر 13 دستگاه اکسیژن ساز به ارزش 26 میلیارد تومان خریداری شده است.

وی افزود: همچنین 100 کپسول 40 تا 50 لیتری طی این مدت خریداری شده، اما بازهم کمبود اکسیژن داریم و نیاز است دستگاه های بیشتری خریداری شود.

مرادی از اضافه شدن 60 تخت ICU طی مدت اخیر خبر داد وافزود: در حال حاضر 400 تخت ICU در استان داریم که از این تعداد بیش از 150 تخت آن به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

وی افزود: هم اکنون حتی یک تخت ICU ویژه بیماران کرونایی خالی نداریم و برخی بیماران در نوبت هستند و نیاز داریم 30 تخت دیگر اضافه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: هزینه راه اندازی هر تخت بیش از یک میلیارد تومان است و این امر هزینه های بسیاری برای دانشگاه به دنبال دارد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 127 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کرونا در استان هزینه کرده ایم، اما باز هم در برخی تجهیزات کمبود داریم.

90 درصد هزینه بستری بیماران رایگان است/ هزینه "رمدسیویر" برای هر بیمار 4.2 میلیون

مرادی در خصوص هزینه درمان بیماران کرونایی هم گفت: 90 درصد هزینه های بستری این بیماران رایگان است و ویزیت آنها هم بصورت رایگان در 20 مرکز 16 ساعته استان انجام می شود و در کلینیک ها هم ویزیت فوق تخصص 5800 تومان و ویزیت متخصص 3800 تومان است.

وی افزود: تنها هزینه ای که کرونا برای بیماران دارد بحث خرید داروی "رمدسیویر" است که شش عدد از این آمپول 4.2 میلیون تومان هزینه دارد و متاسفانه مشمول بیمه نیست.

مرادی خاطرنشان کرد: این دارو برای بیماران بدحال کرونا کاربرد دارد و برای سایر بیماران می توان از داروهای دیگر استفاده کرد و نیازی به تهیه "رمدسیویر" نیست.

وی افزود: در حال حاضر نیاز روزانه استان به 700 عدد رمدسیویر رسیده و اگر بخواهیم هزینه این دارو را متقبل شویم، باید 15 میلیارد تومان در ماه هزینه کنیم که از عهده ما خارج است و هزینه بسیار سنگینی است.

مرادی تصریح کرد: در هفته گذشته شاهد مرگ عزیزان بسیاری بودیم از جمله چشم پزشک جوان و خبرنگار پیشکسوت و تمام اینها به ما نشان می دهد که کرونا پیر و جوان نمی شناسد و هرکه سرراهش باشد با هر شغل و با هر منصب و سن و سال و با هر جنیستی همه را درگیر و از میان اینها قربانیان خود را انتخاب می کند.

پیشنهاد منع رفت و آمد شبانه در کرمانشاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه هنوز برخی افراد علی رغم این حجم بستری و کشته و این همه هشدار، جشن تولد و عروسی و مراسم عزا و مهمانی می‌گیرند، گفت: در همین راستا پیشنهاد داده‌ایم منع رفت و آمد در ساعات شب در کرمانشاه اعمال شود.

وی افزود: بسیاری افراد شب ها به مهمانی و مراسم تولد و عروسی و ... می‌روند، لذا این پیشنهاد را به استاندار داده ایم که از ساعت 20 شب ترددهای شبانه در کرمانشاه ممنوع شود و تمام پارک ها، پاساژها و... از این ساعت به بعد تعطیل شود.

وی در خصوص پیگیری ساخت داروی کرونا در استان نیز گفت: روزانه 10 نفر با ادعای تولید داروی ضد کرونا به معاونت غذا و دارو مراجعه می کنند، اما روند تایید دارو بسیار دشوار است و پروسه طولانی مدت دارد.

مرادی خاطرنشان کرد: داروی دکتر مصطفایی که در فضای مجازی هم پیگیریهای بسیاری در خصوص آن صورت می گیرد، مراحل کارآزمایی بالینی را گذرانده در مرحله تهیه گزارش نهایی است و پروسه تایید این دارو خیلی طولانی است و باید حتما تایید وزارت بهداشت را دریافت کند تا مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه منطقه کرمانشاه همه باهم علیه کرونا کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیماران کرونایی کرونا در استان بستری بیماران میلیارد تومان منع رفت و آمد حال حاضر وضعیت جنگی سالن ورزشی همین امر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • وضعیت امروز دانشگاه‌های آمریکا دستاورد عملیات «وعده صادق» است
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • آخرین وضعیت شاخص فضای کسب و کار کرمانشاه
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • بهبود ۹ پله‌ای رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • شناسایی ساختمان‌های ناایمن کرمانشاه در مرحله مدارس و ساختمان‌های آموزشی