Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: با توجه به اینکه کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها به محلی برای تخلف‌ فروشی تبدیل شده، این قانون باید توسط مجلس اصلاح و به‌روزرسانی شود. - اخبار استانها -

محمد قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره مشکلاتی که کمیسیون ماده 100 در استان ایجاد کرده اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که رئیس قوه قضائیه به آن ورود کرده، بحث کمیسیون ماده 100 شهرداری‌ها است که ریاست قوه در این زمینه از همه دادگستری‌های استان‌ها نظرسنجی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کمیسیون ماده 100 قانون شهرداری‌ها به محلی برای تخلف‌ فروشی تبدیل شده، این قانون باید توسط مجلس اصلاح و به‌روزرسانی شود. چرا که زمانی که این ماده قانونی تصویب شده، شاید مشکلات موجود در مبارزه با تخلفات ساختمانی را برطرف می‌کرده اما امروز کمیسیون ماده 100 به محلی برای تخلف‌فروشی بدل شده که پسندیده نیست.

قاسمی ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر کمیسیون ماده 100 به منبع درآمدی شهرداری‌ها مبدل شده یعنی هر شهرداری بخشی از منابع مالی سالیانه خود را از جریمه‌های کمیسیون ماده 100 تهیه می‌کند و حتی این موضوع را در لایحه بودجه خودشان هم پیش‌بینی می‌کنند.

دادستان قزوین با تاکید بر اصلاح این قانون یادآور شد: نحوه اصلاح این قانون فرآیندی دارد که ابتدا باید توسط یکی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد شود که امیدواریم نمایندگان استان قزوین در این حوزه پیشقدم شوند و در نهایت این قانون با قانونی که به درد امروز می‌خورد و تخلفات ساختمانی را کاهش می‌دهد، جایگزین شود.

قزوین| 14 هزار پرونده تخلفات ساختمانی در دیوان عدالت اداری وجود داردچرا اصلاح قانون ماده 100 شهرداری‌ها همچنان بلاتکیف مانده است؟!رئیسی: برخورد با تصرفات حکومتی را از خودمان شروع کردیم/ ماده 100 برای جلوگیری از تخلف است نه خریدن تخلف

قاسمی افزود: باید میزان آزادی عمل سازنده در هنگام ساخت همان روز اول در پروانه ساخت بنا قید شود تا سازنده به این سمت نرود که ساختمان غیراصولی و غیرفنی بسازد و گرفتار جریمه‌های کمیسیون ماده 100 شود.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین قوه قضائیه مجلس شورای اسلامی قزوین استانداری قزوین قوه قضائیه کمیسیون ماده 100 شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون

محمدعلی برزویی معاون خدمات شهری شهرداری کازرون اظهار کرد: پس از اخطار‌های ماموران اجرائیات شهرداری و بی توجهی ۲ واحد صنفی به اخطار‌های نیرو‌های سد معبر، طبق بند ٢ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری نیروی انتظامی این واحد‌های صنفی متخلف در خیابان ابوذر و فلسطین که با سد معبر برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بودند، پلمب شدند.

او گفت: سیر مراحل قانونی تعدادی دیگر از واحد‌های صنفی جهت اقدامات بعدی در حال پیگیری است.

معاون خدمات شهری شهرداری کازرون از کسبه‌ها خواست جهت رفاه حال شهروندان و با رعایت قوانین با نیرو‌های سد معبر شهرداری همکاری‌های لازم را داشته باشند.

طبق تبصره یک بند ۲ ماده ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان و ... برعهده شهرداری بوده و سد  معابر عمومی و اشغال و استفاده غیرمجاز از پیاده روها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • چه کسانی از پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه معاف شدند؟
  • اشخاص غیرتجاری مشمول معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه شدند
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ بررسی ایرادات شورای نگهبان در طرح مالیات بر سوداگری
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • تخریب جایگاه‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی عرضه و کشتار دام در گلسار