Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@05:40:26 GMT

عضو شورا : آبگرفتگی های کرج کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۵۹۲۱۸

عضو شورا : آبگرفتگی های کرج کاهش یافته است

محمدحسین خلیلی اردکانی روز چهارشنبه در نشست شورای اسلامی شهر کرج گفت: با اجرای طرح حفاری چاه های جذبی گام موثری برای مهار سیلاب ها و آبگرفتگی معابر در کلانشهر کرج برداشته شده که 

این روند نیز تا پایان شورای پنجم ادامه دارد.

رییس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج گفت: پیش بینی می شود تا پایان شورای پنجم ۵۰ حلقه دیگر چاه جذبی در مکان های سیل خیز کلانشهر کرج حفاری و آبهای سطحی به سفره های زیر زمینی هدایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: سرازیر شدن آب های سطحی در زمان بارندگی ها  خسارات زیادی به شهر می‌زد که برای رفع این مشکل هر سال به‌ طور میانگین ۵۰ حلقه چاه جذبی احداث شده است.

مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از جرائم وصول شود
رییس  کمیسیون برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر کرج از تصویب لایحه وصول مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی از جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ و عوارض پس از کمیسیون با رای اکثریت آراء خبر داد.

 فرج اله ایلیات  اظهار داشت: شهرداری کرج لایحه ای درخصوص عدم ضمانت اجرای وصول مطالبات شهرداری از املاک دارای بدهی ناشی ازجرائم کمیسیون ماده صد و عوارض پس ازکمیسیون و سایر بدهی ها به کمیسیون املاک برنامه و بودجه، حقوقی و املاک شورای شهر کرج ارائه داده است.

دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بسیاری از  بدهکاران عمده شهرداری به اتکاء تورم بهای املاک اقبالی در پرداخت بدهی های خود ندارند، افزود:  شهرداری کرج در نظر دارد با هدف جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری در وصول مطالبات و پیشگیری از سوء استفاده های اجتماعی به اتکاء تبصره ماده ۶ شیوه نامه سرمایه گذاری و مشارکت شهرداری کرج مصوب شورای اسلامی شهر کرج نسبت به مشارکت در پروژه هایی که دارای بدهی های فوق الاشاره از بابت جرائم کمیسیون ماده صد و عوارض بعد از آن می باشد و فاقد رای تخریب است همکاری و لایحه ای به شورای شهر ارسال کرده است.


سرمایه گذاری در قطار شهری کرج 

 محمد نبیونی  رییس کمیسیون سرمایه گذاری و امورمشارکت های شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه سرمایه گذاری در پروژه قطار شهری جزو اهداف و برنامه های راهبردی شورای اسلامی دوره پنجم است، اظهار داشت: شهروندان بعد ازسال ها منتظر شنیدن سوت قطار شهری کرج هستند.
وی بیان داشت : تا پایان عمر شورای پنجم باید سوت قطار شهری به صدا در آید چرا که شهرونمدان بعد از سال ها منتظر استفاده از این امکان حمل و نقل عمومی هستند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار برای رونق بخشیبه حمل و نقل عمومی و ریلی ضروری است و لزوم فراهم کردن زیر ساخت ها برای تحقق این موضوع مهم احساس می شود.

نبیونی یادآورشد: خط ۲ قطار شهری کرج به طول ۲۷ کیلومتر از سال ۸۵ عملیات احداث آن آغاز شده که تاکنون ۱۵ کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است؛ در اواخر دهه ۷۰،  خط متروی تهران به میدان شهید سلطانی کرج متصل شد که روزانه بیش از ۳۰۰ هزار مسافر در این مسیر جابجا می شود.

وی با اشاره به اینکه پس از آن ۶ خط ریلی برای کرج پیش بینی شد که خط یک بین میدان شهید سلطانی و منطقه گلشهر کرج به طول ۱۰ کیلومتر در امتداد خط ریلی صادقیه تهران- میدان شهید سلطانی احداث و در نیمه اول دهه ۸۰ زیر بار ترافیک ریلی رفت، خاطرنشان کرد:  عملیات ساخت خط ۲ قطار شهری کرج با استفاده از اعتبارات ملی و مدیریت شهری کرج آغاز شد که تحریم ها و مشکلات مالی دولت  و کاهش درآمدهای مدیریت شهری سبب کندی تکمیل آن شد که با پی گیری اعضای شورای شهر دوره پنجم  خط ۲ قطار شهری در مرحله تکمیل قرار دارد و پیش بینی می شود تا  پایان دوره شورای شهر بخشی از این پروژه بهره برداری شود.

به گفته رییس کمیسیون سرمایه گذاری و امور مشارکت های شورای شهر کرج ، با ارایه الگوهای درست باید زمینه جذب سرمایه گذاردر کلانشهر کرج فراهم شود و همه باید در این زمینه وحدت و همبستگی لازم وجود داشته باشد.

فرهنگ عمومی جامعه را باید با مشارکت و دخالت مردم تقویت کرد

رییس شورای اسلامی شهر کرج با گرامیداشت ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی، اظهار داشت: فرهنگ عمومی جبهه صیانت از ارزش ها و باورها و هنجارهای یک ملت است و اصلاح و تقویت آن در شرایطی موثر و نتیجه بخش خواهد بود که با دخالت مردم صورت پذیرد.

اکبر سلیم نژاد با بیان اینکه همه عادت ها و رفتارهای جامعه ریشه در فرهنگ و جهان بینی آن ملت دارد، گفت: بیشتر جدال های دولت ها در عصرکنونی از جنگ سخت و نبردهای فیزیکی به میدان فرهنگ و تلاش برای تغییر سبک زندگی و هنجارهای ملت ها کشانده شده و اگر از زیربنا و ماهیت فرهنگ عمومی صیانت نشود، چه بسا لطمه جدی به آن وارد شود.

برچسب‌ها شهرداری کرج آب گرفتگی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری کرج آب گرفتگی استان البرز شهرداری کرج آب گرفتگی استان البرز اخبار کنکور شورای اسلامی شهر کرج سرمایه گذاری قطار شهری کرج شورای شهر کرج شهرداری کرج فرهنگ عمومی دارای بدهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۲۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان

اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدامیر سامع، فرزانه کلاهدوزان و احمد شریعتی از اعضای کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ از اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری این کلان‌شهر که در سه بخش فعالیت می‌کند، بازدید کردند.

بخش نخست اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، واحد هوشمندی این اداره، کنترل سامانه‌های خدمات شهری را بر عهده دارد که کارکنان این واحد در سه شیفت کاری به‌صورت بیست‌وچهار ساعته تمام سامانه‌های خدمات شهری به‌خصوص موقعیت‌یاب تمام خودروها شامل ماشین‌های جاروب، خودروهای حمل پسماند، خودروهای پیشگیری و رفع تخلفات و سایر موارد را کنترل و به مناطق اعلام می‌کنند.

یکی دیگر از واحدهای این اداره واحد اپراتور بی‌سیم است که در این واحد همه پیام‌های اعلامی چه از طریق ۱۳۷و چه از طریق مدیران، سطح‌بندی می‌شود که در سه سطح زرد، نارنجی و قرمز دسته‌بندی می‌شود و هنگام اعلام پیام، توسط اپراتور این اداره بر اساس سطح‌بندی به مسئول مربوطه مستقیم و در صورت نیاز حتی با مدیر منطقه در ساعات مختلف روز تماس گرفته می‌شود و موارد فوری و بحرانی اعلام می‌شود تا ضمن پاسخگویی به‌موقع، از بحران‌های بعدی جلوگیری شود.

بخش دیگری از فعالیت این اداره مربوط به ناظران بازخورد است؛ تعدادی از نیروهای اداره هماهنگی و کنترل عملیات در مناطق پانزده‌گانه نظارت ویژه‌ای روی تمام واحدهای خدمات شهری داشتند و ضمن اعلام موارد فوری و ضروری روی پیام‌های فوری اعلامی از طریق ۱۳۷ نظارت ویژه دارند و صحت و سرعت انجام موارد را اعلام می‌کنند.

این ناظران از طریق بازدیدهایی در سطح مناطق وضعیت کلی مناطق از نظر نظافت، جمع‌آوری پسماند، فضای سبز، سرویس‌های بهداشتی، وضعیت سد معبر، مصالح ساختمانی در معابر، کنترل وضعیت تابلوهای ترافیکی و غیرترافیکی، موارد و نواقص عمران و ترافیک در سطح شهر بازدید، بررسی و به این اداره اعلام می‌شود تا از طریق مکاتبه با مناطق برای رفع موارد و گزارش اقدامات انجام شده، پیگیری‌های لازم انجام شود.

اداره هماهنگی و کنترل عملیات پیگیر است که مشکل را در لحظه پیگیری و رصد کند، البته یکی از اقدامات این اداره رصد شبکه‌های اجتماعی است تا مواردی که شهروندان اعلام می‌کنند را به سرعت پیگیری و به مسئول مربوطه اعلام کند و نتیجه به شهروندان اعلام شود.

هدف از تشکیل اداره هماهنگی و کنترل عملیات معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان، ساماندهی و نوعی فرماندهی و انتقال صحیح و به‌موقع پیام‌ها و موارد فوری به مناطق است تا با کنترل سامانه‌ها و رصد شبکه‌های اجتماعی بتوان کمکی به مناطق پانزده‌گانه در این زمینه کرد.

کد خبر 747848

دیگر خبرها

  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد دغدغه شورای شهر ششم است
  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • شهرداری قزوین پاسخگوی مکاتبات شورا درباره جذب نیروی غیرقانونی باشد
  • اجازه تصمیم‌گیری نادرست در حوزه طرح جامع شهر قم را نمی‌دهیم