Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، سیدمحمدصادق الحسینی کارشناس اقتصادی نوشت: این مطلب را در ساعت سیزده و پانزده دقیقه روز چهارشنبه می نویسم. اوضاع انتخابات آمریکا بدجور گره خورده است. از معدود انتخابات هایی است که تا این ساعت هنوز نتیجه اش حداقل برای تحلیل گران مشخص نشده است. ابتدا 4 ایالت آوانگی کلیدی را بررسی و سپس نتیجه گیری کوتاهی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پنسیلوانیا یکی از ایالتهای آوانگی جدی است. وقتی ترامپ در 2016 این ایالت را برد، اولین برد جمهوری خواهان در این ایالت از 1988 بود. اما این ایالت در این دوره هم نقش کلیدی بازی می کند. هرچند ترامپ در این ایالت 670 هزار رای پیش است و 74 درصد آرا شمرده شده اما 1 میلیون و 400 هزار رای پستی در این ایالت وجود دارد که هنوز شمرده نشده و مدلها نشان می دهد تا به این جا در این ایالت 78 درصد آرای پستی متعلق به بایدن بوده و اگر این روند حفظ شود بایدن شانس خوبی برای بردن این ایالت خواهد داشت. خصوصا که کمتر از 50 درصد آرای منطقه فیلادلفیا که بشدت آبی است شمرده شده و بنظر میرسد آرای خوبی خصوصا از این منطقه و منطقه های آلگنی و دلور برای بایدن باقی مانده باشد.

در ویسکانسین 84 درصد آرا شمرده شده و ترامپ 110 هزار رای جلوست و حداقل 650 هزار رای باقیمانده است. در حوزه میلواکی در وینسکانسین که آرای بایدن بسیار بالاست تنها 40 درصد آرا شمرده شده و پیش بینی می شود در آنجا بایدن حداقل 250 هزار رای داشته باشد. شانس بایدن در ویسکانسین بالاست ولی چون میزان رای پستی در این ایالت گزارش نمیشود لذا ترامپ هم شانس جدی برای نگه داشتن این ایالت دارد.

در میشیگان نیز ترامپ با حدود 260 هزار رای جلو افتاده است. مناطق دیترویت، وین و کالامازو در این ایالت آبی هستند و نسبت شمارش آرا در آنها هنوز حدود 50 درصد است و می توانند بسیار تاثیر گذار باشند. در این ایالت نیز حدود 1 میلیون و 700 هزار رای باقی مانده است. در این ایالت هم 66 درصد آرای پستی متعلق به بایدن بوده و با شمرده شدن بیشتر آنها رای او هم یکباره بالا می رود. بنظر میرسد بایدن در میشیگان هم شانس خوبی دارد.

از اینجا به بعد روند اعلام و شمارش بسیار کند خواهد شد. چون شمارش آرای پستی و شهرهای بزرگتر زمان بیشتری می خواهد و احتمالا نتیجه قطعی زودتر از فردا شب مشخص نمی شود.

البته جورجیا هم حاشیه ساز شده است. ایالتی که از 1992 تابحال به دموکراتها رای نداده حالا ممکن است به طرف دموکرات ها بچرخد. ترامپ تنها 120 هزار رای جلوست و حدود 500 هزار رای در این ایالت باقیست خصوصا که شهرهای بزرگ این ایالت نظیر فولتن و دیکالب کاملا آبی رای داده اند.

اگر بایدن دو ایالت از این 4 ایالت را ببرد میشود گفت 270 الکتورال لازم برای رفتن به کاخ سفید را دارد. ترامپ باید 3 ایالت از 4 ایالت را ببرد. روی کاغذ هنوز شانس بایدن بالاتر است اما ترامپ نشان داده همیشه غیرقابل پیش بینی است.

انتخابات آمریکا بسیار نزدیک تمام خواهد شد. پیش بینی های برد با اختلاف بالای بایدن یا ترامپ غلط بودند. ترامپ توانست رای شهرهای کوچکتر، روستاها، ایالتهای مرکزی و جنوبی جمهوری خواه را حفظ کند و تا پای شکستن دیوار آبی دموکراتها در شمال (از پنسیلوانیا تا ویسکانسین) پیش رود. دموکرات ها هم آریزونا را گرفتند و یک منطقه نبراسکا را و شاید جورجیا را هم بگیرند. خلاصه همانطور که پیش بینی میشد رای های پستی همچنان تعیین کننده خواهند بود و البته شهرهای بزرگ و هر دو به نفع بایدن هستند. شاید بتوان گفت جادوهای ترامپ تا همین جا بود. از این جا به بعد نوبت اتفاقات دیگری است.

نتیجه گیری: داستان این انتخابات به این زودی تمام نمیشود. این انتخابات طولانی، پردردسر و پر از دعوا و اختلاف خواهد بود. اختلافاتی که با توجه به شخصیت ترامپ که از همین الان اعلام پیروزی کرده می تواند ماجرای انتخابات را به دادگاه عالی بکشاند و شکافی عظیم در آمریکا پدید آورد. باید منتظر ماند و دید.

پربیننده ترین سهام‌داران عدالت برای ثبت اطلاعات در سجام اقدام کنند آخرین وضعیت صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان چه کسانی یارانه ۱۲۰هزار تومانی می‌گیرند؟ زمان اعطای کارت اعتباری سهام عدالت مشخص شد مستمری بگیرانی که بالای ۱۰میلیون درآمد دارند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دونالد ترامپ جو بایدن محمدصادق الحسینی انتخابات 2020 انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت آرای پستی شمرده شده پیش بینی هزار رای رای پستی درصد آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچلوتی: رئال مادرید در سطح خودش ظاهر نشد؛ بازی برگشت در برنابئو هیجان‌انگیز است

سرمربی رئال مادرید می‌گوید دلیل تعویض جود فنی نبود و او دچار گرفتگی عضله در بازی مقابل بایرن شده بود.

طرفداری | دیدار دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم بایرن مونیخ و رئال مادرید با نتیجه مساوی به پایان رسید.

با نتیجه بدست آمده در آلیانتس آرنا، سرنوشت تیم صعودکننده به بازی پایانی چمپیونز لیگ در برنابئو و مادرید مشخص خواهد شد. کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید پس از پایان بازی گفت که جود بلینگام و رئال مادرید در مجموع در حد ایده‌آل خود در این مسابقه ظاهر نشدند اما از نتیجه بدست آمده راضی است.

بایرن مونیخ ۲-۲ رئال مادرید؛ آنها شماره ۷ دارند و نمی‌بازند! جود بلینگام

جود در حد و اندازه های خودش نبود، اما این موضوع در مورد کل تیم هم صدق می کند. او بعد از 60 دقیقه دچار گرفتگی عضله شد و مجبور به تعویضش شدم. در مجموع، نتیجه خوبی بود.

تحسین عملکرد بایرن مونیخ

امشب بایرن مونیخ بهترین بازی خود را ارائه داد، در حالی که ما در سطح خودمان نبودیم. آنها بازی را بهتر آغاز کردند، اما در نیمه دوم که ما شروع به بازی بهتر کردیم، دو گل دریافت کردیم.

تونی کروس

کنترل توپ کروس فوق‌العاده بود. او در این زمینه از هر بازیکنی بهتر است.

وینیسیوس جونیور و موقعیت جدیدش

او می‌تواند آنجا بازی کند، زیرا او یاد گرفته که بدون توپ هم خوب حرکت کند، شما باید راهی برای گرفتن چنین پاسی داشته باشید، اما او این حرکت را یاد گرفته و با خونسردی به کار می‌برد.

بازی برگشت در برنابئو

ما به این مرحله از رقابت‌ها رسیده‌ایم و فرصت بازی در فینال را داریم. می‌دانیم که کار سختی در پیش داریم، اما با حمایت هوادارانمان در بازی برگشت، شانس زیادی برای صعود خواهیم داشت. بازی برگشت هیجان‌انگیز خواهد بود.

تعویض‌های رئال مادرید

برنامه این بود که با معرفی بازیکنان جدید، کنترل بازی را به دست آوریم، من بازیکنان خوبی روی نیمکت دارم و از آنها سود بردم.

گل سانه

دوست ندارم از بازیکنانم انتقاد کنم. البته این یک اشتباه بود، چون سانه به راحتی داخل محوطه جریمه شد. می‌توانستیم بهتر عمل کنیم.

فینال لیگ قهرمانان مقابل پاری سن ژرمن

آنچلوتی در پاسخ به سوالی در مورد تمایلش به برگزاری فینال بین رئال مادرید و پاری سن ژرمن، گفت:

چرا که نه؛ همین الان اسم ما را بنویسید.

از دست ندهید ????????????????????????

کری عجیب ستاره سپاهان برای پرسپولیس؛ داستان پلنگ و تمساح هالند سیبیلو؛ استایل عجیب غول نروژی تعجب بایرن مونیخ از پدرخوانده: چرا آن حرف‌ها را زدی؟  سرمربی شمس‌آذر: بین ما و پرسپولیس فرق نگذارید

دیگر خبرها

  • آنچلوتی: رئال مادرید در سطح خودش ظاهر نشد؛ بازی برگشت در برنابئو هیجان‌انگیز است
  • کاخ سفید: اقدام دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا محکوم است
  • صیانت از آرای مردم گنبدکاووس با ۷۰۰ ناظر آموزش‌ دیده
  • نخستین ایالت آمریکا قطعنامه‌‌ای برای آتش‌بس غزه تصویب کرد
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • معمای کیفیت سکه های حراجی بانک مرکزی
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید