Web Analytics Made Easy - Statcounter

لطفی مشاور امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اجرای طرح محله محور در استان، گفت: حضور خیرین سبب تاب‌آوری بیمارستان‌های استان یزد تاکنون شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمدحسن لطفی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه طبق تقسیم‌بندی که شده برای تأمین سلامت مردم، 30 درصد به مردم، 45 درصد به حاکمیت و 20 تا 25 درصد را به‌نظام سلامت مرتبط می‌دانند، گفت: این آمار نشان می‌دهد که 75 درصد آن مربوط به بیرون از نظام سلامت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت‌الله صدوقی (‌ره) یزد به بحث پیشگیری و فعال کردن مردم در بحث نظام سلامت اشاره کرد و افزود: حاکمیت در این چند ماه خوب عمل کرده اما جای کار بسیار دارد و اگر یک کشور سلامت کامل داشته باشد، اقتصاد فعال و پویا و دیگر موارد به‌خودی‌خود شکل می‌گیرد.

وی بابیان اینکه در 30 درصدی که مردم باید همراهی کنند، بخشی از آن را در زمان کرونا به‌خوبی مشاهده کردیم که تهیه ملزومات مصرفی مثل شیلد، گان، ماسک و غیره از جمله آنها بود، اذعان داشت: بحث دوم آن‌که مشارکت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی که مورد انتظار ما بود متأسفانه خیلی مشارکت خوبی صورت نگرفت که نتیجه آن‌هم در موج سوم و چندین برابر شدن مرگ‌ومیر و مبتلا را در پی داشت.

 

اجرای طرح محله محوری در استان یزد

لطفی در ادامه بابیان اینکه طرح محله محوری پیشگیری و مقابله با کرونا تهیه‌شده که امیدواریم از ابتدای هفته آینده اجرایی شود افزود: اگر طرح محله محوری حاکم و به‌درستی در بین فراگیر شود، سهم 30 درصدی به‌خوبی از سوی مردم اجرایی خواهد شد.

مشاور امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت‌الله صدوقی (‌ره) یزد اعلام کرد: طرح محله محوری بر این مسئله مبتنی است که شهرداران مناطق شهری و بخشداران مناطق روستایی محور کار خواهند بود و در محلات و روستاهای استان کانون‌های سلامت را راه‌اندازی و اقدامات مقتضی را پیگیری خواهند کرد.

وی بابیان اینکه در هشت ماه و نیم کرونایی، خیرین بسیار خوب کمک کردند افزود: قبل از کرونا استقرار مؤسسات خیرین در مراکز درمانی صورت پذیرفت که اتفاق خوبی بود و اگر خیرین در این مدت پای‌کار نبودند ما نمی‌توانستیم تاب‌آوری خود را داشته باشیم.

مشاور امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت‌الله صدوقی (‌ره) یزد با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند تا چهار روز قبل، 34 میلیارد و 850 میلیون تومان به این مؤسسات خیریه کمک شده است افزود: اوایل تجهیزات بیمارستانی خیلی مشکل نداشت و در بخش‌های دیگر هزینه می‌شد اما اخیراً بحث کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان‌ها در اولویت قرارگرفته است.

لطفی به دلایل عدم رعایت مردم در مقابل بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: این مسئله به این دلیل است که شهروندان هنوز باور نکرده‌اند که کرونا کسی را نمی‌شناسد و با هیچ شخصی شوخی ندارد و اگر شخص را درگیر کند مشکلات عدیده‌ای را برای فرد ایجاد خواهد کرد.

مشاور امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید آیت‌الله صدوقی (‌ره) یزد در پایان بابیان اینکه مثل بقیه کشور با مشکل دارو مواجه هستیم، افزود: در این مدت تقاضاهای کاذبی در خصوص دارو در استان داریم اما تا الآن کم نگذاشتیم و سعی کردیم تا حداقل‌ها را رعایت کنیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: طرح محله محوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۵۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • اولویت امروز پایش تهدیدات و برنامه ریزی برای مقابله است
  • جمع آوری ۳ میلیارد ریال درجشن گلریزان میبد
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آغاز رسمی فعالیت شهرداران دهه هشتادی رفسنجان
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد