Web Analytics Made Easy - Statcounter

    رویداد۲۴ انتخابات آمریکا به لحظات نفسگیری نزدیک شده است. از میان ۵۰ ایالت این کشور، آرای آلاسکا، ویسکانسین، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا، نوادا و کارولینای شمالی هنوز به طور کامل شمارش نشده است.
در این گزارش همه احتمالات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.
وضعیت کاندیدا‌ها در هر یک از ایالت‌های باقیمانده به شرح زیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  نتایج در آلاسکا (ایالت جمهوری خواهان)- پیشروی ترامپ     کارولینای شمالی (ایالت کلیدی خاکستری) - پیشروی ترامپ- ۹۴ درصد آرا شمارش شده     کارولینای شمالی (ایالت کلیدی خاکستری) - پیشروی بایدن- ۹۴ درصد آرا شمارش شده   پنسیلوانیا (ایالت کلیدی خاکستری) - پیشروی ترامپ- ۶۴ درصد آرا شمارش شده   میشیگان (ایالت کلیدی خاکستری) - پیشروی ترامپ- ۸۲ درصد آرا شمارش شده   ویسکانسین (ایالت کلیدی خاکستری) - پیشروی بایدن- ۹۵ درصد آرا شمارش شده     نوادا (ایالت کلیدی خاکستری) - پیشروی ترامپ- ۶۷ درصد آرا شمارش شده   جورجیا (ایالت کلیدی خاکستری) - پیشروی ترامپ- ۹۴ درصد آرا شمارش شده   در حال حاضر بنا به تحلیل نیویورک تایمز بایدن ۱۵۴ راه و ترامپ ۹۲ راه برای پیروزی دارند.
جدول زیر نقاطی که هر یک از کاندیدا‌ها در صورت پیروزی در آنها، رییس جمهور خواهند شد علامت گذاری شده است.   برای مثال در صورت پیروزی بایدن در ایالت پنسیلوانیا، جورجیا، میشگان و کارولینا، او پیروز انتخابات خواهد بود. این جدول نشان می دهد حتی در صورت باخت بایدن در پنسیلوانیا نیز با پیروزی در سه ایالت دیگر، بایدن رییس جمهور آمریکا خواهد بود. 

آیا شمارش امروز به پایان می‌رسد؟   سی ان ان در گزارشی تاکید کرده میلیون‌ها رای در سراسر کشور در ایالت‌های کلیدی همچنان در حال شمارشند.   کارشناسان انتخاباتی آمریکا ماه هاست درباره خطر نتیجه گیری در شب انتخابات هشدار داده اند چرا که این دوره تعداد آرای پستی بسیاربالا بوده ایت. صبح چهارشنبه برای نتیجه گیری درباره ایالت آریزونا، کارولینای شمالی، نوادا، ویسکانسین، مین، جورجیاو به احتمال زیاد پنسیلوانیا بسیار زود است چرا که تعداد آرای پستی دراین ایالت‌ها چشم گیر بوده است.   سی ان ان تاکید دارد که در سه ایالت میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین تا زمان شمارش آرای پستی که احتمالا به نفع دموکرات هاست، نتیجه نهایی مشخص نخواهد شد.   رسانه رسمی ایالت میشیگان در یادداشتی نوشته: نتیجه انتخابات در میشیگان شب انتخابات معلوم نمی‌شود. با توجه به افزایش تعدادآرای پستی به دلیل شیوع کرونا، اهالی میشیگان برای تعیین تکلیف آرای خود باید صبور باشند. مقامات انتخاباتی تاکید کرده اند که آرای پستی تا سه شنبه شب به دست آن‌ها نمی‌رسد و این اتفاق در سال‌های پیش هم نیافتاده چه برسد به امسال.   یکی از مقامات ارشد ایالت میشیگان، ژاکلین بنسون در این باره توضیح داده و گفته: آرای نهایی ایالت تا روز جمعه هم معلوم نخواهد شد. در سال ۲۰۱۶ این ایالت پیروزی ترامپ را سه هفته بعد از روز انتخابات اعلام کرده است.   بر اساس آمار‌های این رسانه، بیش از ۳.۲ میلیون رای دهنده درخواست تعرفه پستی کرده بودند که ۲.۷ میلیون نفر از آن‌ها تا روز شنبه رای خود را به صورت پستی به صنذوق انداخته اند. این میزان تقریبا نیمی از جمعیت ۵.۰۸ میلیون نفری کل مشکارکت کنندگان در انتخابات ۲۰۰۸ است. (انتخابات ۲۰۰۸ بیشترین مشارکت در انتخابات در ایالت میشیگان بوده)   در سراسر کشور بیش از ۱۰۰ میلیون رای زودهنگام به صندوق‌های رای ریخته شده است. دموکرات‌ها نگران فرآیند کند رسیدن این رای‌های پستی به دست مقامات شمارش آرای محلی هستند.

یک سناریوی عجیب   یک احتمال همواره در انتخابات‌های آمریکا مطرح بوده و آن عدم دستیابی هیچ یک از دو کاندیدا به ۲۷۰ رای الکترال است. در این انتخابات این سناریو بسیار محتمل شده.   در یک احتمال بسیار پایین هر دو کاندیدا ۲۶۹ رای الکترال را کسب کرده و رقابت به پایان می‌رسد. در این صورت مجلس نمایندگان باید برای انتخابات تصمیم بگیرد. در مجلس نیز هر یک از ایالت‌ها یک رای خواهند داشت. اکثریت مجلس (۲۶ ایالت) باید به یک کاندیدا رای بدهند تا پیروز رقابت‌ها شود.   به گفته کارشناسان این وضعیت به نفع ترامپ است چرا که تعداد ایالت‌هایی که حامی جمهوی خواهانند بیشتر از تعداد ایالت‌های حامی دموکرات است. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات آمریکا پیروزی بایدن پیروزی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم