Web Analytics Made Easy - Statcounter

دینوری، رئیس بیمارستان امام رضا تبریز گفت: در شرایطی که بیماران ما به دلیل نبود اکسیژن جان می‌دهند یک شرکت داخلی علی‌رغم دریافت پول دستگاه‌های اکسیژن ساز را تحویل نمی‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، دکتر مسعود فقیه دینوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص بیماری کووید ۱۹ و مشکلات آن اظهار داشت: در ابتدای کرونا چالش‌هایی مانند کمبود ماسک و مواد ضدعفونی بود اما امروز چالش‌ها تغییر کرده است، در ابتدا بخش هیجانی موضوع غالب بود و همه پای کار بودند اما امروز شرایط به گونه‌ای شده که حوزه سلامت به تنهایی در حال مبارزه با بیماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کسانیکه باید بیشتر دست ما را می‌گرفتند با گذر زمان حساسیتشان را از دست دادند،گفت: ما نباید فراموش کنیم که کادر درمان بخشی از همین جامعه است و اگر مردم مشکل اقتصادی و مدرسه فرزندان و نگرانی های رایج را دارند، کادر درمان هم این مشکلات را دارند.

رئیس بیمارستان امام رضا(ع) با اشاره به اینکه بیمارستان امام رضا با ۲۵۰۰ پرسنل از روز اول پای کار بودند تا بهترین خدمت را به مردم ارائه دهند، عنوان کرد: مرور زمان نیروها را مستهلک می‌کند و متاسفانه با توجه به وضعیت نیروی انسانی و کمبود نیرو، گردش کاری وجود ندارد و ده ماه است که کادر درمان ما شبانه روزی کار می‌کنند و قطعا مانند ده ماه قبل تازه نفس نیستند. اگر مسئولان تدبیری نیاندیشند مدتی دیگر انرژی و توانی برای کادر ما باقی نخواهد ماند.

وی در خصوص مشکلات کمبود تجهیزات پزشکی توضیح داد: در کنار این مساله، موضوع تامین تجهیزات هم باعث فشار مضاعف بر حوزه سلامت شده و اصلی‌ترین مساله کمبود اکسیژن است که برای بیماران ضروری است و هیچ تامین کننده اکسیژن در استان وجود ندارد. اکسیژن مورد نیاز را از استان‌ها همجوار تامین می‌کنیم اما باز هم کمبود وجود دارد.

دینوری با اشاره به بدقولی و احتکار یکی از شرکت‌های تامین کننده اکسیژن‌ساز گفت: دانشگاه علوم پزشکی پیش از این پول برای اکسیژن سازها را به حساب یک شرکت داخلی واریز کرده اما شرکت مورد نظر با وجود دریافت پول اکسیژن سازها را دپو کرده و بهانه‌شان هم تغییر قیمت است و کسی هم نمی‌تواند این شرکت را وادار به تحویل اکسیژن‌سازها کند.

وی با بیان اینکه جای تاسف است که بیماران ما از کمبود اکسیژن فوت می‌کنند اما شرکت مورد نظر حاضر به تحویل اکسیژن‌ساز نیست، ابراز داشت: با توجه به عدم ثبات قیمت‌ها و افزایش تقاضای تجهیزات پزشکی این بازار سودده شده است و متاسفانه برخی شرکت‌های داخلی به دلیل تفاوت قیمت‌ها بسیاری از وسایل ضروری را تحویل نمی‌دهند.

این پزشک متخصص با اشاره به اینکه کووید ۱۹ درمانی ندارد اما تجهیزات ساده را هم نمی‌توانیم تامین کنیم، عنوان کرد: یک دماسنج ساده که در داخل کشور تولید می‌شود را شرکت‌ها تحویل نمی‌دهند و این خیانت است. بسیاری از شب‌ها تا صبح چشم روی هم نمی‌گذاریم چون تجهیزات را نمی‌توانیم تامین کنیم، منِ رئیس بیمارستان نباید درگیر تامین اکسیژن و سرساکشن باشم اما چاره‌ای ندارم.

وی در خصوص آمار مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان امام رضا(ع) تشریح کرد: تا به امروز بیش از ۱۸ هزار مراجعه وجود داشته که تا به امروز ۶۲۰۰ بیمار کووید بستری شده و یک سوم این بیماران در بخش ویژه یا همان ICU بودند.

دینوری با گلایه از برخی اصناف در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم نظارت بر این واحدها گفت: استفاده از ماسک و دوری از تجمعات قدم اول رعایت نکات بهداشتی است اما قدم دوم مربوط به اصناف است؛ متاسفانه در بحث اصناف به ویژه مواد غذایی بدترین رعایت پروتکل‌ها را دارند و حمل‌ونقل شهری دیگر بخشی است که پروتکل‌ها بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود. زباله‌گردی هم یکی از عوامل اصلی انتقال عفونت و کووید ۱۹ است.

وی با بیان اینکه مثل سرباز تا آخر ایستاده‌ایم اما وقتی سربازی را به جنگ میفرستیم تجهیزاتش را هم ارسال می‌کنیم، عنوان کرد:  در حوزه پرستاری بحث کمبود بسیار جدی است و این واقعیت است که برخی پرستاران و پزشکان حاضر نیستند در بخش کویید ۱۹ کار کنند. در خصوص استخدام‌ها هم نیروی جدیدی استخدام نشده و نیروهای قبلی تبدیل وضعیت می‌شود.

رئیس بیمارستان امام رضا در خصوص آمار ابتلای کادر درمان این بیمارستان به کووید ۱۹ گفت: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ از میان دو هزار و ۵۰۰ نفر از کادر درمان  ۸۲۳ نفر از کادر درمان مبتلا شده‌ و یک نفر از همکارانمان به شهادت رسیده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا به جز بخش کووید بخش‌های منحصر به فردی در شمالغرب دارد، توضیح داد: این شاهکاری بوده که در کنار کووید اجازه نداده‌ایم بخش‌های دیگر خللی داشته باشند. در خصوص پژوهش درباره کووید ۱۹ از روزهای ابتدایی کار شروع شد و تاثیر داروی برومهگزین به نتیجه رسید.

دینوری در پاسخ به سوالی درباره عدم رضایت برخی خانواده‌ها و ضعف بیمارستان امام رضا عنوان کرد:ساختار بیمارستان امام رضا به خاطر تنوع خدمات و اینکه بدحال‌ترین مریض‌ها به اینجا مراجعه می‌کنند، همیشه در دید مردم است، مشکلی در خدمات بیمارستان وجود ندارد و بهترین اساتید طب اورژانس حضور دارند اما بیماران در نقطه آخر به اینجا مراجعه می‌کنند.بیمارانی به اینجا مراجعه می‌کنند که سایر بیمارستان‌ها به دلیل وخامت حال حاضر به پذیرش نیستند.

وی در خصوص هزینه‌های بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: بسته به نوع بیمار که در بخش ویژه یا عادی است بخشی از هزینه را بیمه پرداخت می‌کند، درمان کووید ۱۹ رایگان نیست و هزینه‌هایی دارد که بخشی از آن را بیمار پرداخت می‌کند. اگر نیاز به افزایش تخت بیماران کرونایی باشد این کار را انجام می‌دهیم اما سایر خدمات تحت شعاع قرار می‌گیرد.

رئیس بیمارستان امام رضا در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در خصوص دلایل افزایش فوتی‌ها یادآور شد: بیمار کووید اگر زیر ونتیلاتور رفت فقط باید لطف خدا شامل حال این فرد برای زنده ماندن شود. افراد به محض اینکه علائم کووید را دیدند به نزدیک‌ترین مراکز درمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس بیمارستان امام رضا کادر درمان اکسیژن ساز کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء ۲ دستگاه اکسیژن ساز به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خانواده ظفرکش ، وراث مرحوم حاج ولی نخودفروش سلماسی و مرحومه حاجیه خانم صدف نخودفروش سلماسی از خیرین نیک  اندیش سلماس در استان آذربایجان غربی ، در یک عمل خداپسندانه و بشردوستانه، ۲ دستگاه اکسیژن ساز به ارزش ۷۰۰ میلیون ریال به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر این شهرستان اهدا کردند .

 این تجهیزات با هدف استفاده امانی متقاضیان و بیماران نیازمند به مناسبت گرامیداشت هفته هلال‌احمر به جمعیت هلال احمر شعبه سلماس استان آذربایجان غربی اهدا گردید.

دیگر خبرها

  • آسترازنکا واکسن کرونای خود را از بازار جمع می‌کند
  • گزینش و نظر نهایی با کادر فنی است
  • واگذاری خدمات پس از فروش اتوبوس‌های برقی را به شرکت‌های داخلی
  • ورود ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس به تهران تا پایان شهریور | خدمات پس از فروش اتوبوس های برقی بر عهده شرکت های داخلی خواهد بود
  • اهداء ۲ دستگاه اکسیژن ساز به بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر سلماس
  • سارق کارت بانکی بیماران و کادر بیمارستان دستگیر شد
  • دیگر نیازی به نمونه خون نیست/ ابداع فناوری سنجش اکسیژن در تنفس 
  • اهدا آمبولانس به بیمارستان جاسک
  • دفاع عجیب خبرگزاری دولت از قلیان پرعارضه اکسیژن
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس