Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- انحصار در فروش سیمان مارگون واقع در ۷۵ کیلومترییاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویرامد و افزایش قیمت بدون توجیه آن مردم را غصبانی کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، احداث کارخانه سیمان مارگون در سال 1389 شروع شد و در هفت سال بعد 96 به بهره‌برداری رسید، کارخانه‌ای در دل طبیعت بکر و زیبای منطقه سردسیری مارگون، رخ نمایان کرد تا مردم منطقه دل‌خوش به وجود صنعتی چنین، چشم بر دیگر معایب و مشکلات آن بپوشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارخانه سیمان مارگون در 75 کیلومتری مرکز استان کهکیلویه و بویراحمد و در دو کیلومتری شهر مارگون واقع شده‌است و  روزانه قابلیت تولید سه هزار و سیصد تن سیمان و سالانه توان تولید یک میلیون تن سیمان را دارد و این میزان تولید، سالانه میلیاردها تومان درآمد از قِبَل فروش و صادرات نصیب اقتصاد کشور می‌کند.

کارخانه سیمان مارگون زمینه اشتغال 450 نفر را بصورت مستقیم و اشتغال دوهزار نفر را به صورت مستقیم فراهم کرده است، و به گفته مسؤلان 95 درصد از افراد شاغل در این کارخانه بومی هستند.

سیمان مارگون به عنوان یکی از محصولات مهم صادراتی استان شناخته می‌شود، و روزانه هزاران تن سیمان از درب أین کارخانه برای فروش در بازارهای داخلی و خارجی بارگیری می‌شود.

کیفیت و مرغوبیت سیمان تولیدی در کارخانه سیمان مارگون باعث شد،  این محصول ظرف مدت زمان کوتاهی بتواند راه خود را در بازارهای داخلی و خارجی پیداکند، لیکن آنچه که امروز در خود استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد، مشکل دسترسی مردم و مصرف کنندگان به سیمان مارگون است.

معمولاً در فروش محصولاتی نظیر سیمان عاملیت فروش در مناطق مختلف می‌تواند نقش موثری داشته باشد، و این امر علاوه بر فروش بیشتر، به سهولت دسترسی مصرف کنندگان به محصولات و در نتیجه بهبود وضعیت خدمات رسانی نیز کمک شایانی می‌کند.

سازمان حمایت اعلام کرد: عرضه مستقیم سیمان به مصرف کنندگان نهایی/برخورد قضایی با متخلفان بدون اغماضآمارهای رسمی از عملکرد 6 ماهه سیتا نشان داد؛ سودآوری عظیم در هلدینگ سیمانی شستا‌کمبود روغن و سیمان در ‌اردستان ‌/ قیمت جدید ‌نان به نانوایان ابلاغ شد

اما در بازار فروش سیمان مارگون در استان کهگیلویه و بویراحمد انگار داستان متفاوت است، و مُهر انحصارگری عاملیت فروش سبب شده که وجود این محصول در استان محل تولید و مناطقی با فاصله چند کیلومتری تحت تاثیر نفوذ سلیقه شخصی فرد عامل واقع شود و همین امر سبب بروز اعتراضات متعدد مصرف‌کنندگان سیمان مارگون شده‌است.

یکی از افراد مطلع در این باره می‌گوید: چند سالی‌ست که عاملیت فروش سیمان مارگون در دست فرد خاصی است، و افراد متقاضی در مناطق مختلف برای دریافت عاملیت فروش سیمان با مراجعه به کارخانه با این جواب روبرو شده ‌اند که فروش سیمان در استان طی قراردادی به فلان شخص واگذار شده‌است و برای گرفتن عاملیت باید با شخص مذکور هماهنگی شود.

افراد متقاضی عاملیت فروش سیمان مارگون معتقدند که این نوع انحصارگری و واگذاری فروش محصولی که متقاضی فراوانی دارد، ظلم در حق بقیه مردم و عین بی‌عدالتی است.

مسولان کارخانه سیمان مارگون با چنین ظرفیت تولیدی، می‌توانند با خارج کردن عاملیت فروش سیمان از حالت انحصاری به فراهم شدن زمینه اشتغال افراد بیشتری کمک کنند، اشتغالی که امروزه یکی از دغدغه‌های مهم در کشور ما به شمار می‌آید، و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد در نرخ بیکاری از استانهای مطرح و صاحب نام کشور است.

در گفتگو با مسول فروش کارخانه سیمان مارگون به بررسی موضوع پرداختیم، وی در این رابطه اظهار داشت: ما به عنوان کارخانه موظف هستیم که تمام توان خود را برای آرامش بازار به کار ببندیم، و با تولید محصول و عرضه آن  به بازار نیازهای مردم را برآورده کنیم.

خاکسار در ادامه افزود: با توجه به نزدیک شدن به فصل سرما، میزان تقاضای سیمان برای اتمام کارهای ساختمانی بالا رفته و همین باعث برخی کمبودها در بازار شده‌است.

مسؤل واحد فروش کارخانه سیمان مارگون در رابطه با موضوع انحصارگری عاملیت فروش سیمان این کارخانه در استان گفت: برای عاملیت فروش سیمان مارگون در هر استانی با یک عامل فروش قرار داد منعقد شده‌است، و این عوامل موظف هستند که سیمان را از درب کارخانه بارگیری کرده و در  بازارهای مورد نظر عرضه نمایند.

خاکسار در ادامه با اشاره به تقاضای افراد برای اخذ مجوز عاملیت فروش سیمان خاطرنشان کرد: افرادی که متقاضی عاملیت فروش جز در مناطق هستند، می‌توانند در تعامل با عامل اصلی در هر استان به این امر بپردازند.

وی همچنین در پاسخ سوالی مبنی بر فروش سیمان با مبالغ بیشتر یا فروش سیمان توسط عاملان فروش در سایر مناطق که تحت پوشش آنها نیست، بیان کرد: طی جلسات متعدد که با عاملان فروش سیمان برگزار کرده‌ایم، چنین مواردی به آنها گوشزد شده و حتی در چند مورد تخلف از تحویل بار به افراد مختلف خودداری شده‌است.

این مسول کارخانه سیمان مارگون در ادامه درباره مسائل مربوط به افزایش نرخ توسط عاملان فروش گفت: بحث نظارت بر قیمت‌ها و گران‌فروشی یا کم‌فروشی در حیطه وظایف کارخانه نمی‌باشد و دستگاه‌های دیگر مسول رسیدگی به این موارد هستند.

انتهای پیام/541/ ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انجمن سیمان انجمن سیمان کارخانه سیمان مارگون کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه مصرف کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۰۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجلاسیه شهدای ارتش کهگیلویه و بویراحمد در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران با بیان اینکه مردم این استان در تاریخ این سرزمین حماسه آفرینی های زیادی از خود به یادگار گذاشتند افزود: مردم کهگیلویه و بویراحمد در دوران دفاع مقدس بیشترین اعزام به جبهه ها را به لحاظ جمعیت داشتند. امیر موسوی با اشاره به نبوغ سیاسی مردم این استان در سالهای اخیر نیز گفت: مردم این استان بیشترین آمار را به لحاظ شرکت در انتخابات های مختلف را در کشور دارند و این نشان از پایبندی مردم این منطقه به آرمان ها و ارزش های جمهوری اسلامی ایران است.  وی حماسه آفرینی مردم گچساران در تاریخ 19 بهمن 57 را برگ زرینی در تاریخ انقلاب دانست و عنوان کرد: تاریخ این دیار مملو از رشادت ها ، فداکاری ها و شجاعت های زیادی است و این حکایت از سرافرازی و سربلندی مردم این مرز و بوم دارد.  فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران شجاعت و فداکاری را بارزترین ویژگی مردم کهگیلویه و بویراحمد دانست و اضافه کرد: تاریخ هر دیار از حماسه آفرینی ها و فداکاری های افراد شجاع و فداکار  خود به نیکی یاد می کند.  امیر موسوی با بیان اینکه قبرهای زیادی در مرزهای کشور وجود دارد که جان خود را برای دفاع از این مرز و بوم فدا کردند عنوان کرد: نه تنها ما بلکه آیندگان نیز از این افراد به نیکی یاد می کنند و برای همه نسل های آینده قابل احترام هستند.  وی با اشاره به اجرای عملیات وعده صادق توسط جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: علیرغم اینکه ایران اسلامی چهاردهم اسفند ماه اعلام کرد که این عملیات را انجام می دهد آنها از همه تجهیزات و توان خود برای مقابله با این عملیات استفاده کردند اما جمهوری اسلامی ایران ماموریت خود را به خوبی انجام داد و این را به دنیا ثابت کرد که هر تهدیدی علیه ایران اسلامی با پاسخ دقیق و کوبنده همراه است.  امیر موسوی تاکید کرد: علیرغم اینکه صدها مسافرت هوایی غیرنظامی، اقتصادی و ... در منطقه در حال انجام بود این عملیات چنان دقیق انجام شد که دنیا را متحیر کرد و آنها به قدرت جمهوری اسلامی ایران پی بردند.  فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حدود پنجاه سال پیش یک ناو آمریکایی وقتی در منطقه تردد می کرد همه دست به سینه می ایستادند گفت: اکنون آمریکا وقتی اتفاقی در منطقه می افتد به جمهوری اسلامی ایران اعلام می کند که ما در این اتفاق دخل و تصرف یا مشارکتی نداشته ایم.  وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تهدیدها را در زمان و مکان مناسب دقیق و کوبنده جواب می دهد و این پیامی است برای همه دشمنان جمهوری اسلامی ایران .  امیر موسوی از برگزار کنندگان این اجلاسیه تشکر کرد و اضافه کرد: برگزاری این یادواره ها نشان از آن دارد که مردم شهدای خود را فراموش نمی کنند و یاد و نام آنها همیشه زنده است همچنین فرهنگی ایثار و شهادت در دل این دیار جاری و ساری است .  وی گفت: تاریخ همیشه از پدران و مادران شهدا و همچنین جان برکفان این دیار به نیکی یاد می کند چرا که آنها برای دفاع از مال ، جان و ناموس و وطن خود همه چیز خود را در طبق اخلاص گذاشتند . 

دیگر خبرها

  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • گزیده خطبه های نماز جمعه شهرهای کهگیلویه و بویراحمد
  • تدوام بیمه رایگان ۵ دهک اول در سال ۱۴۰۳
  • کارخانه سیمان سفید در شهرستان دیرابجاد می شود
  • منافع مردم سادات محمودی اولویت مسئله سد «خرسان ۳» است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • نخستین کارخانه تولید سیمان کربن صفر ساخته شد