Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-05@23:55:47 GMT

گنج 1500 ساله در خانه یک سمنانی پنهان بود

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۰۹۶۷

گنج 1500 ساله در خانه یک سمنانی پنهان بود

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از کشف اشیای تاریخی دوران اسلامی در منزلی در سمنان خبر داد.

به گزارش رکنا،   سرهنگ ابوالقاسم کربلایی غلامی (فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان) اظهار کرد: در عملیات مشترک یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی و فرماندهی انتظامی استان سمنان، تعداد ۹ قلم شی تاریخی مربوط به دوران اسلامی و حدود یک هزار و ۵۰۰ سال پیش در منزلی در سمنان کشف و ضبط شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی- فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از ۶ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود و همچنین بر اساس تبصره یک این قانون هر کس اموال تاریخی - فرهنگی موضوع این ماده را حسب تصادف به دست آورد و طبق مقررات وزارت میراث فرهنگی نسبت به تحویل آن اقدام نکند به ضبط اموال مکشوفه محکوم می‌شود.

کشف گنج در خانه مرد سمنانی

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان با اشاره به کشف یک دستگاه فلزیاب در یکی از مخروبه‌های این شهر گفت: در بازدیدهای تلفیقی نیروی انتظامی با عوامل یگان حفاظت استان سمنان در سطح شهر سمنان، یک دستگاه فلزیاب در یکی از مخروبه‌های شهر سمنان کشف و ضبط شد و شناسایی متهم و یا متهمان احتمالی موضوع در حال بررسی و پیگیری است.

وی با بیان اینکه حمل، نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز وزارت میراث فرهنگی تخلف محسوب و منجر به توقیف و ضبط دستگاه می‌شود و حمل و نگهداری و استفاده از انواع دستگاه‌های فلزیاب نیز فقط با مجوز میراث‌فرهنگی امکان پذیر است افزود: مجازات استفاده از دستگاه فلزیاب در حفاری غیر مجاز، علاوه بر ضبط و توقیف دستگاه، معادل ۱ تا ۳ سال حبس است.

منبع: رکنا

کلیدواژه: گردشگری رکنا قانون دولت تصادف توقیف اخبار حوادث حفاظت عتیقه کشف سمنان سرهنگ اخبار سمنان سهام عدالت قیمت خودرو کرونا فیلم عکس انتخابات آمریکا کرونا عجیب ترامپ قتل انتخابات تلگرام تجاوز یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی دستگاه فلزیاب استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۰۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان کابل‌های مترو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ فرمانده یگان حفاظت مترو تهران گفت:سارقان به ۱۵ فقره سرقت در خطوط مختلف مترو اعتراف کردند.

سرهنگ لک افزود: ارزش تقریبی این کابل‌ها ۱۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

وی گفت: با نصب تجهیزات مراقبتی جدید و هوشیاری عوامل انتظامی و یگان حفاظت شرکت بهره‌برداری مترو تهران، موفق به دستگیری سارقان شدیم.

او افزود: پس از اخذ دستور قضایی سارقان برای ادامه تحقیقات در اختیار عوامل پایگاه ۱۰ پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفاری ۱۵ متری در منزل شخصی و دستگیری ۳ نفر
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • ۱۵۰۰ هکتار زمین در زنجان برای نهضت ملی مسکن تامین شد
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • رونمایی از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک سمنان
  • دستگیری باند سارقان کابل‌های مترو
  • چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه دستگیر شدند
  • دستگیری چهار حفار غیرمجاز اماکن تاریخی در تربت‌حیدریه