Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرحوم حاج حبیب الله عسگر اولادی، یک دهه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در سنین جوانی، با نیت کمک و دستگیری از نیازمندان و خانواده زندانیان دربند رژیم ستمشاهی، فعالیت‌های احسان و نیکوکاری را آغاز کرد وی دوست خدا، رهرو ثابت قدم امام و یاور محرومان بود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مرحوم حاج حبیب الله عسگر اولادی، یک دهه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در سنین جوانی، با نیت کمک و دستگیری از نیازمندان و خانواده زندانیان دربند رژیم ستمشاهی، فعالیت‌های احسان و نیکوکاری را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج حبیب‌الله در سال‌های ابتدایی انقلاب به همراه دوستان و یاران قدیمی سنگ بنای کمیته امداد امام خمینی (ره) را به منظور کمک و دستگیری از نیازمندان و محرومین جامعه بنیان گذاشت. یار دیرین امام و رهبری به دلیل حسن اخلاق، ایمان و نیکوکاری همواره مورد اعتماد مردم، مسئوولین، متدینین و نیکوکاران سراسر کشور بود. خدمات این مبارزه نستوه در مسئولیت‌های اجرایی و عام‌المنفعه، به ویژه خدمت به محرومان و نیازمندان بر هیچ کسی پوشیده نیست و حضور ایشان در سنگر خدمت به محرومان و نیازمندان، منشاء برکات بسیاری برای نیازمندان و نیکوکاران است.

او از افرادی بود که همواره در راه دفاع از حق، عمر گرانقدر خود صرف بهبود وضعیت معیشت و دستگیری از مردم کوچه و بازار کرد. نمازگزاران جمعه همواره صمیمیت و خلوص قلب مرحوم عسگراولادی را به یاد دارند؛ زمانیکه ایشان پای سخن محروم‌ترین اقشار مردم می‌نشست و تعطیلی را بر خود حرام کرده بود تا گره از کار آنها باز کند.

مرحوم عسگراولادی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تسنیم از دوران کودکی و نوجوانی خود و فقری که گریبانگر او و خانواده‌اش بود گفت: «بنده در نوجوانی در شرایطی بودم که باید می‌پذیرفتم از خارج خانه به من مدد تحصیلی شود تا تحصیل کنم و در آغاز سال تحصیلی برای رفتن به مدرسه در مشکلا‌ت فراوان و کمبودهای زیادی بود. این موضوع سبب این توفیق شد که کمیته امداد در آغاز هر سال تحصیلی، شکوفایی عواطف خانواده‌ها را در رابطه با محرومان و مستضعفان برنامه‌ریزی کند که عواطف مردم خوبمان به ‌سراغ کسانی برود که آنها در آغاز سال تحصیلی نمی‌دانند برای بچه‌هایشان چه کنند و تا کسی از این مرحله عبور نکرده باشد درک نمی‌کند که این مرحله چه مرحله سختی است هم برای کودک و نوجوان و هم برای پدر و مادر هوشیار و غیرتمند.»

از همین روی بود که او، طعم فقر و محرومیت را چشیده بود و با خدای خود پیمان بست تا هر آنچه در توان دارد در جهت خدمت به نیازمندان به کار گیرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار خانواده و جمعی از اعضای ستاد بزرگداشت مجاهد صادق و یار وفادار انقلاب، مرحوم حبیب الله عسگراولادی، در 17 دی ماه 1392 مرحوم عسگراولادی را برخوردار از سه خصوصیت برجسته تدین، تخلق و تفکر خواندند.

معظم له تأکید کردند: تلاش، کار و تحرک سیاسی مستمر، از ویژگی‌های درس‌آموز مرحوم عسگراولادی، و گویای این واقعیت است که انسان در میدان مبارزه هیچگاه نباید احساس پیری، خستگی، تنبلی و گوشه نشینی به خود راه دهد.

حاج حبیب‌الله عسگراولادی در سال 1311 در محله امامزاده یحیی تهران متولد شد. نماینده ولی فقیه در کمیته امداد امام خمینی (ره)، در 14 آبان 1392 و سن 81 سالگی بر اثر عارضه ی قلبی دیده از جهان فروبست. مرحوم آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌ کنی بر پیکر او نماز خواند و در جوار شهدای 72 تن بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

 علی‌اصغر سمیعی مدیر روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره)

مابه‌التفاوت افزایش مستمری مدجویان کمیته امداد و بهزیستی پرداخت می‌شود

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مددجویان کمیته امداد مددجویان کمیته امداد مرحوم عسگراولادی حاج حبیب الله کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۰۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار رییس پلیس راهور استان قم که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار کرد: فراجا مسوولیت‌های متعددی و ترکیبی دارد که از این رو باید از آن‌ها حمایت شود.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: اقداماتی مانند «طرح نور» از جمله کارهای ویژه است که به عنوان حوزه از آن حمایت می‌کنیم و به طور ویژه از فعالیت های فراجا در عرصه امنیت اخلاقی تقدیر و تشکر داریم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه کار در قم حساس، سخت و ارزشمند است، عنوان کرد: مسئله فرهنگ ترافیک در رعایت قوانین بسیار مهم است که حوزه، دانشگاه، آموزش و پرورش، خانواده و نهادهای مختلف اجتماعی در آن مسئولیت دارند.

وی با اشاره به اینکه همه باید به گونه‌ای تربیت شویم که قانون را رعایت کنیم، خاطرنشان کرد: تربیت از خانواده آغاز شده، در مدرسه به تثبیت رسیده و در ادامه در سایر نهادها تقویت می‌شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه توجه به این فرهنگ‌سازی در آمارهایی مانند تصادفات اثرگذار است، تصریح کرد: یک بخش مهم و پایه‌ای در فرهنگ‌سازی خانواده‌ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه بخش مهم دوم آموزش و پرورش است، یادآور شد: فرهنگ‌سازی در آموزش و پرورش باید توسط معلمان و کادر مدرسه انجام شود و این جزو وظایف آن‌ها است.

امام جمعه قم با بیان اینکه باید هم‌افزایی برای کاهش آسیب‌ها صورت بگیرد، گفت: همچنین نقاط حادثه‌خیز شهری نیز باید اصلاح شده و تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ایجاد پارکینگ نیز یک موجود مهم است، بیان کرد: باید هر مسجد و مدرسه‌ای که ساخته می‌شود در کنار آن یک پارکینگ نیز احداث شود.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه استفاده از فناوری‌های پیشرفته نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، اظهار کرد: گاهی بسیاری از مشکلات با استفاده از این فناوری‌ها حل خواهد شد.

وی اضافه کرد: معقوله راهنمایی و رانندگی یکی از نمادهای فرهنگی شهر است و از این جهت مردم و مسئولین نسبت به این موضوع باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه اخلاق برخوردی ماموران راهنمایی و رانندگی نیز بسیار مهم است، مطرح کرد: همچنین اقدامات مطالعاتی، تحقیقاتی و ارزیابی نقش بسیار موثری دارد.

کد خبر 6090500

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر شهید اصفهانی بعد از ۴۲ سال شناسایی شد
  • کشاورز پارس‌آبادی ۳۰ میلیارد تومان را به صاحبش برگرداند
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • پیام آیت الله مظاهری به هجدهمین دوره همایش حکمت مطهر
  • آخرین وضعیت ترافیکی معابر و بزرگراه‌های تهران
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • مطهری امام
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز