Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تبریز اعلام کرد: شهرداری تبریز به عضویت سازمان WeGO (سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند) درآمد.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر با اعلام  این خبر افزود: در پی ارسال درخواست عضویت شهرداری تبریز در سازمان جهانی WeGO، کمیته اجرایی این سازمان با این درخواست موافقت کرده و هم اکنون تبریز به عنوان عضو موقت این سازمان می‌تواند فعالت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: بر اساس نامه‌ای که دبیرخانه سازمان جهانی شهرهای پایدار هوشمند ارسال کرده است، از سال ۲۰۲۱ میلادی و پس از تأیید کمیته اجرائی، عضویت شهرداری تبریز به صورت دائمی می‌شود.

ایرج شهین باهر خاطرنشان کرد: برخی از فعالیت‌های سازمان WeGO  که شهرداری تبریز می‌تواند هم اکنون در آن مشارکت کند، عبارتند از: بخش جوایز  WeGO  که شامل مسابقات نوآوری‌های هوشمند شهری، پاسخگوی هوشمند سلامت WeGO، وبینارهای پاسخگوی هوشمند سلامت WeGO و برنامه شهر هوشمند WeGO است که برابر اعلام دبیرخانه سازمان می‌توانیم از تجربیات شهرهای عضو دیگر استفاده و داشته‌های خودمان را به اشتراک گذاریم.

در حال حاضر بیش از ۲۰۰ شهر جهان در این سازمان عضویت دارند که از جمله آنها می‌توان به پاریس، بروکسل، برلین، بخارست، آنکارا، ابوظبی، مکزیکوسیتی، سئول و... اشاره کرد که برای ارتقای کیفیت زندگی، خلاقیت در ارائه خدمات عمومی و تقویت رقابت های منطقه ای بسترسازی می کند.

دبیرخانه سازمان جهانی شهرهای هوشمند پایدار «WeGO در شهر سئول (کره جنوبی) واقع است و مأموریت آن، کمک به هوشمندسازی و پایداری شهرهای جهان است.

این سازمان یک نهاد بین المللی است که با شهرها در جهت توسعه پایدار شهری بر اساس دولت الکترونیک همکاری می کند و رویکرد کلیدی آن تحقق «شهر هوشمند پایدار برای همگان» است. این سازمان در سال ۲۰۱۰ از سوی ۵۰ عضو موسس تاسیس شد و یک انجمن بین المللی متشکل از شهرها و سایر دولت های محلی، ارائه دهندگان راه حل فناورانه هوشمند و موسسات ملی و منطقه ای است که برای تبدیل شهرها به شهرهای پایدار هوشمند تلاش می کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تبریز شهر هوشمند شهرهای پایدار هوشمند سازمان جهانی شهرهای شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز؛ تدروس ادهانوم گبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: ما به شدت نگران این هستیم که عملیات نظامی گسترده اسرائیل در رفح در جنوب نوار غزه به حمام خون منجر شود و ضعف سیستم بهداشتی در غزه را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید؛ ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است

کشورهای اروپایی، سازمان ملل و آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند طرح حمله به شهر رفح را کنار بگذارد اما بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم همچنان بر حمله به این شهر به بهانه از بین بردن حماس تاکید دارد.

به گفته ینس لارکه، سخنگوی دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل حمله به رفح علاوه بر تلفات انسانی به منزله یک ضربه قوی به روند کمک رسانی در سرتاسر نوار غزه است چرا که گذرگاه رفح در قلب عملیات بشردوستانه است.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، این سازمان و شرکای آن به شکل فوری برای ازسرگیری خدمات پزشکی تلاش می‌کنند اما سیستم پزشکی نمی‌تواند با افزایش مجروحان و شهدا در صورت انجام حمله به رفح تعامل داشته باشد.

سازمان جهانی بهداشت هشدار داد سه بیمارستانی که در حال حاضر به صورت جزئی فعالیت می‌کنند در صورت حمله به رفح به سرعت از کار می‌افتند و استفاده از بیمارستان اروپایی در غزه نیز ممکن نخواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد: در صورت وقوع عملیات اسرائیل در جنوب غزه ما مراکز پزشکی جدیدی را در مرکز و شمال غزه و یک بیمارستان میدانی جدید در رفح ایجاد می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد مقادیر زیادی از تجهیزات پزشکی انبار شده در رفح را به یک انبار جدید در نزدیکی شمال غزه منتقل کرده است.

این سازمان خواهان آتش‌بس در غزه برداشتن موانع برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229405 برچسب‌ها رفح

دیگر خبرها

  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع+ جزئیات
  • هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره حمله به رفح
  • پیش‌ بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری
  • پیش‌بینی ترافیک و زلزله با متاورس شهری | شهر هوشمند چگونه شهری است؟
  • سرویس استعلام آنلاین ملک در شهرداری‌های کلانشهرها راه‌اندازی می‌شود
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • توسعه نهالکاری در ۵۰ هکتار از تفرجگاه عینالی تبریز
  • تیم رباتیک فرزانگان ۴ تبریز به جام جهانی هلند راه یافت 
  • لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای کسب درآمد پایدار در کردستان
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز