Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان تهران و هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز (چهارشنبه) در خصوص مسایل و مشکلات کلان شهر تهران به ویژه مشکلات مرتبط با مسایل بودجه‌ای، زیرساخت‌های شهری، اصلاح ساختار شورا و اعتبارات مورد نیاز برای موضوع کاهش آلودگی هوای پایتخت در مجلس برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در خصوص این جلسه گفت: در ابتدای این جلسه اعضای شورای شهر نکات موردنظر خود را به اختصار مطرح کردند که عمده صحبت ها در مورد عدم تخصیص بودجه کامل ۳۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری با وجود ۲ برابر شدن هزینه ها و لزوم پیش بینی درآمد پایدار برای شهرداری ها با توجه به رشد حدود ۸۷ درصدی جامعه شهری، توجه به قوانین مرتبط با ایمن سازی ضوابط ساختمان ها، خروج پادگان ها از حریم مرکزی شهرها و اختصاص بودجه ۱۷ هزار میلیارد تومانی برای کاهش ۲۰ درصدی آلودگی هوا بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ادامه جلسه نمایندگان تهران نیز نگرانی ها و دغدغه خود در خصوص نحوه مدیریت کلان شهر تهران و برخی انتقادها نسبت به شرایط فعلی را مطرح نمودند. استفاده از ظرفیت شورای عالی استان ها برای ارائه لوایح مرتبط با مدیریت شهری و پرهیز از رویکرد سیاسی در اداره شهر از نکاتی بود که نمایندگان به اعضای شهر شورای تهران متذکر شدند.

نماینده تهران ادامه داد: توجه به مقاوم سازی اطراف تهران و لزوم برنامه ریزی برای کاهش آسیب های اجتماعی شهر تهران و همچنین توجه به بحث پسماند و امکان بهره گیری از تکنولوژی های نوین برای بازیافت پسماند از دیگر نکاتی بود که باید به آن توجه کرد. همچنین ظرفیت های شهرداری مناطق به عنوان بازوی اجرای شهرداری و شورای شهر فرصتی است که در اختیار نمایندگان شوراست که باید از آن استفاده بهتری شود و به جای افزایش تعداد نمایندگان شورای شهر که شاید آسیب زا باشد از این توان اجرایی برای بهبود اوضاع شهر تهران می توان بهره جست.

خضریان در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسات مجمع نمایندگان تهران به صورت کارگروه های تخصصی و یا به صورت عمومی تداوم داشته باشد، همچنین مسائل مرتبط با ویروس کرونا و نگرانی های در این خصوص نیز در کارگروه های مرتبط پیگیری و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: شورای شهر تهران شهرداری تهران مجمع نمایندگان تهران مجمع نمایندگان شورای شهر شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، معاون عمرانی استاندار همدان در این نشست بر ضرورت برگزاری مستمر جلسات با دستگاه‌های متولی و مشخص کردن وظایف هر دستگاه تاکید کرد و گفت: از شرکت‌های دانش بنیان برای تحقیق بررسی و ارائه خدمات جایگزین برای تفکیک زباله دعوت شده است تا طرح‌ها و ایده‌های خود را ارائه دهند

یوسفیان افزود: تفکیک زباله از مبدأ از جمله طرح‌هایی مهم است که با وجود اقدامات و فرهنگ سازی‌های لازم و داشتن صرف اقتصادی، متأسفانه هنوز در کشور محقق نشده است.

او تصریح کرد: مشارکت پایین مردم در همراهی این مهم به تاکید کارشناسان، نیازمند بررسی علمی است.

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: در خصوص زباله‌های الکترونیکی هماهنگی‌های برای واگذاری پیمانکاری برای بازیافت و جمع آوری آن در استان انجام شده است که اطلاعات تکمیلی در جلسات بعد ارائه خواهد شد

در پایان این نشست مشاور طرح مدیریت پسماند ناحیه شمال شرقی استان با ارائه گزارش در خصوص تحقیقات و اقدامات انجام شده پرداخت.

دیگر خبرها

  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید