Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@08:55:44 GMT

انتخاب چرخ خیاطی و نکات نگهداری از چرخ خیاطی صنعتی

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۱۴۳۲

انتخاب چرخ خیاطی و نکات نگهداری از چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی وسیله ای برای دوخت لباس می باشد اما برای خرید آن باید یکسری از موارد را بدانیم و از پیش تعیین کنیم تا بتوانیم خریدی دقیق و درست داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کوک ماشین، زمانی که بودجه ای محدود داریم و نتوانیم چرخ های بسیار گرانی را خریداری کنیم در این صورت باید تنها روی مواردی که واقعا نیاز داریم، زوم نماییم و آن ها را در نظر داشته باشیم تا خریدی اصولی و به دور از تصمیم هیجانی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب چرخ خیاطی

زمانی که شما می خواهید یک چرخ خیاطی انتخاب نمایید بدون شک مانند هر خرید دیگری یکسری از فاکتورها و پارامترها را زیر نظر دارید و برای شما مهم است که با توجه به آن ها می توانید یک چرخ عالی و مطابق با نیاز خود را خریداری نمایید. فاکتورهایی که برای خرید و انتخاب چرخ خیاطی مهم هستند شامل:

سرعت چرخ خیاطی

سرعت دوخت و دوز چرخ خیاطی بسیار مهم است خصوصا برای کارهایی در حجم بالا و تولیدی ها که نیاز است در مدت زمان کوتاهی حجم بسیاری از لباس دوخته می شود. میانگین سرعت چرخ های صنعتی باید بین هزار تا پنج هزار کوک در دقیقه باشد.

همچنین شما می توانید توسط ابزارهایی که روی چرخ وجود دارد سرعت آن را بیشتر نمایید اما باید به نوع پارچه نیز دقت کنید زیرا برخی از پارچه ها نیاز به سرعت بالا ندارند و باید با دقت دوخته شوند تا دوختی تمیز و دقیق داشته باشند.

به طور مثال اگر در زمان دوخت پارچه های چرمی سرعت را بالا ببرید باید مراقب باشید که سوزن نشکند. اما اگر از می خواهید پارچه های پرده ای بدوزید لازم نیست هزینه چندانی پرداخت کنید زیرا یک چرخ خیاطی با سرعت میانگین و معمولی هم می تواند این کار دوخت و دوز را انجام دهد.

میزان صدا

شاید تا به حال دیده باشید که بعضی از چرخ خیاطی صنعتی به دلیل وجود دینام، دارای صدای زیادی می باشند که حین دوخت و دوز می تواند باعث آزار شما بشود. در کارگاه های خیاطی و چرخ های صنعتی مقدار صدای دستگاه چندان مهم نیست اما اگر می خواهید چرخ را برای خانه تهیه نمایید بدون شک میزان صدای دستگاه باید بسیار مهم باشد و صدای کمی تولید نماید.

به چرخ های بدون دینام، چرخ های ماکو گرد هم گفته می شود. این چرخ ها تا زمانی که شما کار دوخت را شروع نکردید برق مصرف نمی کنند اما دستگاه های دینام دار بعد از روشن شدن دستگاه، مصرف برق را شروع می کنند و نیازی نیست حتما کار دوخت را آغاز نمایید تا مصرف برق شروع شود.

دارا بودن مدل دوخت های متنوع این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که با آن بتوانید لباس بدوزید و یا حاشیه های آن را تزیین نمایید یا گلدوزی های منحصر به فردی را بر روی آن انجام دهید.

اگر تازه کار هستید بهتر است کار خود را با چرخ های ساده شروع نمایید تا بتوانید به دوخت مسلط شوید اگر از ابتدا با چرخ های حرفه ای کار کنید دچار سردرگمی خواهید شد و نمی توانید در کار پیشرفت چندانی داشته باشید.

نگهداری از چرخ خیاطی

چرخ‌ های خیاطی مدرن معمولا طول عمری  تا ۲۵ ساله دارند و در این مدت چندان مشکل خاصی پیدا نمی کنند. چرخ‌ های قدیمی تر و مکانیکی حتی از این هم مقاوم تر هستند و می توانند دهه ها کار کنند.

چطور که دیده شده برخی از چرخ‌ های خیاطی دستی قدیمی، ۷۰ یا ۸۰ سال عمر دارند و همچنان نیز می توان با آن ها کار نمود. اما چیزی که در این میان می تواند بر طول عمر چرخ ها تاثیر گذار باشد این است که از چرخ به خوبی نگهداری و مراقبت نمایید. برای نگهداری بهتر به مواردی که در زیر نام برده شده توجه نمایید.

۱. تمیز نگهداشتن چرخ خیاطی

گرد و غبار دشمن تمام ماشین‌آلات است. پس باید دقت داشت که همیشه چرخ خیاطی را تمیز نمود تا هیچ گونه گرد و غباری بر رو آن ننشیند. خصوصا برای قسمت ماکو که باید حتما خاک این قسمت پاک و تمیز شود تا بتوان دوختی با کیفیت داشت. سعی کنید همیشه نیز از نخ های با کیفیت استفاده نمایید.

پس از دوخت ها معمولا مقداری پرز درون قسمت های مختلف چرخ ها باقی می ماند می توانید این پرزها را با جاروبرقی تمیز نمایید تا با این کار پس از هر دوخت مطمئن شوید چرخ شما به طور کامل تمیز است و هیچ گونه مشکلی ندارد.

۲. سرویس سالانه انواع لوازم یدکی چرخ خیاطی

بهتر است یک برنامه منظم سالانه داشته باشید. قطعات را به صورت کامل چک نمایید تا اگر قطعه ای نیاز به تعویض داشت بتوانید آن را شناسایی و تعویض نمایید تا طول عمر چرخ شما بالا برود.

برای کارهای تعمیراتی و سرویس سالانه چرخ حتما این کار را به متخصص حرفه ای بسپارید تا چرخ شما را خراب نکند.

روغن کاری مرتب و مداوم یکی از اصول نگهداری برای هر نوع ماشینی می باشد. اگر با چرخ خشک و بدون روغن کار کنید دوخت تمیزی نخواهید داشت در عین اینکه قطعات چرخ صدمه و آسیب می بینند. زمانی که روغن کاری انجام می شود و چرخ روان کار می کند دوخت تمیز و عالی انجام می شود. حتما از روغن مخصوص چرخ خیاطی استفاده نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: چرخ خیاطی چرخ خیاطی صنعتی چرخ خیاطی چرخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۴۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، علی عباسی با اشاره به حادثه غم انگیز منزل مسکونی در شهرستان قائمشهر رخ داد افزود: پسر ۷ ساله این خانواده که برای برداشتن اسباب بازی در کمد تلاش می‌کرد با سقوط کمد منجر به مرگ وی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: خانواده‌ها توصیه کرد که اگر دارای فرزندان خردسال در خانه هستید، تلویزیون و مبلمان، قفسه کتاب و کمد را محکم به دیوار بچسبانی و وسایلی مانند اسباب بازی‌ها و خوراکی‌ها و کنترل دستگاه‌ها را در جایی که بچه‌ها وسوسه می‌شوند بالا بروند تا به آنها برسند، نگهداری نکنید، اقلام سنگین‌تر را در قفسه‌ها و کشوهای پایین‌تر نگهداری کنید تا احتمال واژگونی کمدها کاهش یابد.

کد خبر 6095143

دیگر خبرها

  • موتور سواران هنگام سوخت گیری به این نکات توجه کنند (فیلم)
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • توقف روند گلزنی اینتر در شب دبل شدن مقابل ساسولو / نکات آماری
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • استقبال از طرح دوخت رایگان چادر در پرند چشم‌گیر است
  • آموزش: نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه‌های الکترونیکی دست دوم باید بدانید
  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید