Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در مراسم ورود دستگاه حفار مکانیزه به ایستگاه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) اظهار کرد: امروز برای مجموعه متروی تهران، مایه افتخار است. استفاده از دستگاه‌های TBM و خروج دستگاه در یک مقطع در تونل‌هایی با روش‌های حفاری مکانیزه، یک لحظه تاریخی و خاطره انگیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته امام؛ خط ۶ متروی تهران از دولت آباد در منطقه ۲۰ به طول ۳۲ کیلومتر تا کن-سولقان در شمالی‌ترین نقطه منطقه ۵ ادامه دارد. خط ۶ مترو، شهر تهران را از جنوب شرق به شمال غرب به صورت قطری طی می‌کند و از مناطق متعددی عبور می‌کند.

او با بیان اینکه خط ۶ مترو پس از تکمیل می‌تواند در تسهیل سفر‌های درون شهری شهروندان و مدیریت ترافیک تأثیرگذار باشد، گفت: مدیریت شهری فعلی موفق شده در خط ۶ مترو در ۱۰ کیلومتر محدوده جنوبی حدفاصل دولت آباد تا میدان امام حسین (ع) با پنج ایستگاه به مرحله بهره برداری برسد. بهره برداری از هفت ایستگاه دیگر در دستور کار قرار دارد. ایستگاه امیرکبیر در خیابان ۱۷ شهریور نخستین ایستگاهی خواهد بود که در این خط پس از گذشت چندماه در دی ماه افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو)، تأکید کرد: شهروندان این امکان را پیدا خواهند کرد به صورت شایسته‌تری از خط ۶ مترو بهره‌مند شوند.

امام با بیان اینکه پروژه توسعه جنوبی خط ۶ مترو از آبان ۱۳۹۵ آغاز شد، افزود: مدیریت شهری سابق حدود ۸۰۰ متر حفاری مکانیزه و ۴۰۰ متر حفاری دستی انجام داد. پس از تحویل پروژه به مدیریت شهری فعلی، سه کیلومتر و ۵۰۰ متر دیگر با دستگاه TBM حفاری شد. در فرآیند حفاری ۴۷۰۰ متر تونل خط ۶ مترو، چالش‌های بسیاری اعم از موضوع چشمه علی وجود داشت.

مدیرعامل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: امسال، سال پر باری در حوزه متروی تهران خواهد بود. تا پایان سال بهره برداری از ۱۲ ایستگاه مترو در دستور کار قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

تعمیرات مترو نیازمند ۵ هزار میلیارد تومان بودجه است نهایی شدن مراحل قرارداد ساخت ۱۰۴ واگن/ طراحی و تولید قطار‌های ۸ واگنه برای اولین بار

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: متروی تهران شهرداری تهران خطوط مترو خط ۶ مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان‌غربی حاکم خواهد شد که در برخی مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

وی اضافه کرد: این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از فردا به تدریج از غلظت گرد‌و‌غبار در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۸ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای ۷ ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ادامه روند رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • رفع نواقص خط ۳ مترو تهران
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر