Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی مسکنی دبیر اجرایی قرارگاه امام رضا(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، با اشاره به فعالیت‌های این قرارگاه در راستای کمک به نیازمندان در بحران کرونا اظهار داشت: این قرارگاه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص به میدان آوردن همه اقشار برای مبارزه با کرونا و با بهره‌گیری از تجربیات ماه‌های گذشته به این نتیجه رسید که سازماندهی نیروهای داوطلب جهادی را به صورت سامانه‌ای انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در مرحله اول کمک به نیازمندان، سامانه‌ای راه‌اندازی شد که از طریق سامانه سایه دست حدود 30 هزار خیر توانمند در دستان 70 هزار خانواده نیازمند قرار گرفت.

مسکنی افزود: در دوره جدید قرارگاه امام رضا(ع) سامانه پاکاریم را راه‌اندازی کرده است که تاکنون 134 هزار نفر از افراد داوطلب در حوزه‌های مختلف در آن ثبت‌نام کرده‌اند که می‌توانند خدمات مختلفی را به نیازمندان ارائه دهند. 

وی توضیح داد: افراد می‌توانند با مراجه به این سامانه در آن ثبت‌نام کنند و پس از تأیید درخواست آنها از طریق گروه‌های هدف که مردم نیازمند، بیمارستان‌ها و سایر سازمان‌ها هستند برای کمک‌رسانی انتخاب خواهند شد و اقداماتی از قبل بسته‌بندی اقلام برای نیازمندان و ضدعفونی کردن بیمارستان‌ها و معابر را انجام خواهند داد و درنهایت داوطلبان نیز می‌توانند نظرات خود را درباره همکاری با این گروه جهادی اعلام کنند که از این طریق ما می‌توانیم گروه جهادی را رتبه‌بندی کنیم.

وی افزود: فعالیت این سامانه آغاز شده است و خوشبختانه استقبال خوبی از آن صورت گرفته و تاکنون 9 پروژه در حوزه‌های مختلف در آن به ثبت رسیده و اقدام به جذب داوطلب کرده‌اند.

گفتنی است،  برخی از این نیروهای جهادی در این سامانه در زمینه رشته‌های پزشکی و به عنوان نیروهای کمک پرستار و داوطلب ساماندهی خواهند شد و در سراسر کشور با اعلام نیاز هر کدام از مراکز درمانی و بیمارستانی، فراخوان حضور این افراد برای کمک به کادر درمان داده می‌شود. قسمت دیگری از داوطلبان ثبت‌نامی در این سامانه نیز برای حضور در محله‌های آسیب پذیر و کمک به اقشار به عنوان حامی محله فعالیت خواهند کرد. شماری از داوطلبان نیز در فعالیت‌های جمعی از جمله ضدعفونی کردن معابر، اماکن یا منازل افراد مبتلا به کرونا فعال خواهند بود.

هموطنان می‌توانند با مراجعه به سایت www.pakarim.com نسبت به ثبت‌نام خود به عنوان نیروی داوطلب در میدان مبارزه با کرونا اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا امام رضا سلامت مقام معظم رهبری بحران ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۲۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از فردا و همزمان با آغاز هفته بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.
سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان افزود: این برنامه‌ها شامل ۲۴۵ برنامه مربوط به محرومیت زدایی، ۱۴۷ برنامه مربوط به اشتغال و اقتصاد، ۵۵۸ برنامه در موضوع خدمت رسانی جریان جهاد و ۷۵ برنامه هم به عنوان کمک‌های مومنانه عملیاتی می‌شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به درخواست رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی تشکیل شد.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته در استان شاهد اقداماتی برای محرومیت زدایی از سوی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی بودیم که از جمله می‌توان به آبرسانی به ۳۰۸ روستا، اجرای ۹۴ پروژه راه روستایی به ارزش سه هزار میلیارد ریال، ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی کمیته امداد و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.
او اظهار کرد: همچنین با همت و تلاش نیرو‌های جهادی استان، در مدت ۲ ماه یک میلیون اصله نهال در بیابان‌های استان کاشته شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تکمیل و مرمت ۸۰۰ مسکن نیازمندان در سال ۱۴۰۲، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، ساخت و تکمیل مخازن هفت مترمکعبی آب آشامیدنی، استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، ساخت و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا در این استان انجام شده است.
طحان افزود: در نوروزامسال هم، ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب ۷۶۴ گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد به مردم استان خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان، به همت ۵۰۰ گروه جهادی و با راه اندازی پویش سراسری ‘خانه دوست کجاست’ در ۲ موضوع توزیع افطاری ساده و تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند خدمت رسانی شد.

دیگر خبرها

  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • پیام سرلشکر سلامی به مناسبت روز بسیج سازندگی
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • سپاه حضرت ولیعصر به وجود افراد فعال و جهادی نیازمند است
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل
  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند
  • آغاز ثبت‌ نام سربازان برای دریافت مشوق‌ های مهارت‌ آموزی از شنبه