Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان امام جمعه آستارا گفت: کار رستوران سرو غذا است و دستگاه های متولی باید با رستوران و تالارهای هنجارشکن در این شهرستان برخورد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم حافظ نیا، در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان که با حضور اعضاء در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه به سالگرد سردار شهید "قاسم سلیمانی" زمان زیادی باقی نمانده است، اداره متولی باید برای نام گذاری بلوار جدید احداث کمربندی غربی شهر مرزی بندر آستارا به نام این شخصیت بزرگوار ‌در اسرع وقت اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه باید به رستوران های بین راهی، تالارهای عروسی و باغ ها، نظارت بیشتر باشد، ادامه داد: ۹ باغ در آستارا وجود دارد که بر اساس قانون هیچکدام مجوز فعالیت ندارند و دستگاه های مربوطه باید نسبت به چگونگی فعالیت آنها و برخورد با هنجارشکنی های گزارش شده از این اماکن اقدام کنند.

وی ضمن انتقاد از صدور مجوز به اماکن عمومی از قبیل رستوران ها و تالارها از ادارات کل استان، افزود: عدم شناخت ادارات کل از فرهنگ شهرستان ها سبب بروز مشکلات فرهنگی و اجتماعی در این شهرها می شود که باید مدنظر قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا، با تأکید بر اینکه کار رستوران سرو غذا می باشد و دستگاه های متولی باید با رستوران و تالارهای هنجارشکن در این شهرستان برخورد کنند، خاطر نشان کرد: ما مخالف شادی مردم نیستیم بلکه تعریف شادی باید برای همگان مشخص شود و در هیچ کجا نوشته نشده که اختلاط زن و مرد و اجرای موسیقی غیرمجاز نیز شادی است.

وی با بیان اینکه در اسلام به پرداختن به شادی تأکید شده است، اضافه کرد: جامعه شاد نیز پیشرفت می‌کند اما نشاط و شادی باید در چهارچوب اسلام و قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

امام جمعه آستارا در بخش دیگر سخنان خود خواستار اصلاح رویه بهره مندی از برنامه شاد برای دانش آموزان شد و تصریح کرد: اپیلکیشن شاد، برنامه ای برای ورود دانش آموزان به فضاهای اجتماعی نامتعارف است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی در کشور افسار گسیخته است، یادآور شد: در کشور ما نظارتی بر اینترنت نیست و در اختیار همگان قرار دارد و از نوجوانان تا افراد مسن بدون اینکه مقدمات و آسیب های آن را آموزش ببینند، استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در فضای مجازی بی‌رحمانه تاخت و تاز می کنند، توضیح داد: نداشتن سواد رسانه‌ای از دیگر معضلات است و در زمانی را که به دلیل کرونا خانواده‌های ما بیشتر از این فضا استفاده می‌کنند باید با برنامه ظاهر شویم.

حجت الاسلام و المسلمین حافظ نیا، اینستاگرام را برای فرزندان ما بسیار نامناسب دانست و افزود: دانش آموزان به بهانه حضور در برنامه شاد وارد فضای اینستاگرام و سایر برنامه ها می شوند که آسیب های آن را در آینده بیشتر خواهیم دید.

وی خواستار حضور همه متولیان فرهنگی در آموزش همگانی استفاده از فضای مجازی شد و اضافه کرد: آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، اصحاب رسانه و سایر تریبون های اجتماعی و فرهنگی باید برای استفاده بهینه از فضای مجازی برنامه داشته باشند.

وی نسبت به فعالیت تعدادی از افراد در کانال های شهرستان مرزی بندر آستارا، خاطرنشان کرد: تعداد معدودی از کانال ها در شهرستان رفتارهای تفرقه افکنانه دارند که باید متولیان مربوطه برای برخورد با آنها اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان اضافه کرد: توهین به شخصیت‌های حقیقی و حقوقی انتقاد نیستند و باید حد و مرزها مشخص شود تا شاهد پیشرفت و رفع اشکالات در حوزه‌های مختلف با زبان گویای انتقاد باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۲۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرا رسیدن سن تکلیف یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه جشن تکلیف، تولدی نو و سرآغازی برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است افزود: دانش آموزان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

وی با تبریک جشن عبودیت و بندگی دانش‌آموزان، اظهار داشت: امروز جشن تکلیف برای ۷۰۰ دانش‌آموز دختر شهرستان آستارا برگزار شد که علاوه بر اینکه نکات ارزشمندی در خصوص اهمیت تکلیف و بندگی، اهمیت نماز، حجاب و عفاف مطرح شد برنامه های شاد و خوبی همراه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز نیز برگزار شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

گفتنی است، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرائت پیمان‌نامه، آشنایی دانش‌آموزان مکلف به احکام و دستورات دینی، برپایی نماز جماعت و نماز شکر به امامت حجت الاسلام «محمد جواد باقری ارومی» امام جمعه آستارا از جمله برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.

کد خبر 6093275

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • توقیف موتورسنگین غیرمجاز در طرح پلیس رفسنجان
  • جزییات «شب نغمه‌های اذان ایرانی» اعلام شد/ تجلیل از ۲ موذن پیشگام
  • شب نغمه‌های اذان ایرانی روی صحنه می‌رود
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه
  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • اجرای ۱۱۰ برنامه شاخص طی هفته بسیج سازندگی در کازرون
  • دستگیری عاملان تیراندازی در زابل
  • اجرای پروژه غذایی و گردشگری در بام اصفهان پس از ۳ سال
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد