۱۰ نکته مهم در طراحی تراکت تبلیغاتی
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۲۳۱۲
طراحی تراکت تبلیغاتی یکی از روشهای ایدهآل و ارزان جهت تبلیغ کالا و خدمات شماست که میتواند در معرفی محصولات به قشر زیادی از افراد نقش مهمی را ایفا میکند.
به گزارش ایسنا، بنابراعلام چاپ بازار، با طراحی تراکت تبلیغاتی علاوه بر طراحی چشم نواز و جذاب به توسعهی تجارتتان نیز کمک کردهاید.
درست است که ما در عصر تکنولوژی و فناوریهای پیشرفته زندگی میکنیم اما هنوز هم استفاده از آگهی تبلیغاتی، چاپ بروشور و چاپ تراکت تبلیغاتی یک روش تبلیغاتی موثر و با ارزش محسوب میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اما چرا ؟ در ادامه به این سوال پاسخ خواهیم داد:
دلایل استفاده از تراکت
۱. با توجه به توزیع تراکت در بازهی گستردهتری ازمخاطبان هدف، شانس موفقیت و جلب مشتری افزایش خواهد یافت.
۲. با طراحی تراکت زیبا و چشمنواز و درج کدهای تخفیف روی تراکتها به مخاطبانتان انگیزه بدهید.
۳. با توجه به قیمت مناسب و ارزان آن از نظر اقتصادی بسیار مقرونبهصرفه است و به یکی از مؤثرترین شیوههای تبلیغاتی تبدیل شده است.
۴. تراکتها مستقیم و بدون واسطه به دست مخاطب خود میرسند
۵. تراکتها برای مقاصد کوتاهمدت طراحی و چاپ میشوند
اندازهی تراکتهای تبلیغاتی
از آنجایی که تراکتهای تبلیغاتی جز سادهترین روشهای تبلیغاتی است که میتواند پیام شما را بهراحتی منتقل نماید لذا باید به اندازههای استاندارد آن نیز توجه نمود. اما از کجا میدانید کدام اندازه آگهی برای شما مناسبتراست؟
A۶
کاغذ A۶ احتمالاً در بین محبوبترین برندهای دارای اندازه آگهیهای استاندارد است. آگهیهای A۶ با اندازه ۱۴۸ در ۱۰۵ میلیمتر تقریباً برابر کارت پستال هستند. چاپتراکت A۶ یکی از معمولترین و دومین سایز پرطرفدار در اندازههایتراکت به شمار میرود.
A۵
کاغذ A۵ بزرگتر از A۶ با ۲۱۰x ۱۴۸ میلیمتر است. چاپ تراکت A۵ به احتمال زیاد همان چیزی است که به شما دریک مرکز خرید یا دریک نمایشگاه به شما تحویل داده میشود. این تراکت یکی از ارزانترین روشهای بازاریابی است که در محلهای پر رفت وآمد شهرها و... پخش میشود.
A۴
معمولا A۴ بزرگترین سایزی است که تراکت تهیه میشود. به بیان دیگر چاپ تراکت A۴ از محبوبترین و رایجترین سایزهای تراکت میباشد و به دلیل دو برابر بودن فضای آن نسبت به تراکتA۵ فضایی مناسب و کافی را جهت معرفی کسب و کار و ایجاد خلاقیت در اختیارتان قرار میدهد.
اندازه آگهی A۴ با اندازه ۲۹۷ میلیمتر در ۲۱۰ میلیمتر، نه تنها یک اندازه آگهی استاندارد بلکه یک اندازه کاغذ استاندارد است.
نکات مهم در طراحی تراکتهای تبلیغاتی
۱. انتخاب یک عنوان مناسب و جذاب
هر تراکت با یک عنوان آغاز میشود و اولین چیزی است که مخاطب در تراکت میببیند و توجهاش را جلب میکند. با داشتن عنوان مناسب میتوانید مطمئن باشید که مخاطب شما حتما تا انتهای تراکت را میخواند و به احتمال زیاد مشتری شما میشود پس برای انتخاب عنوان مناسب زمان بگذارید.
دقت داشته باشید عنوان در عین کوتاه بودن باید حاوی موضوع اصلی باشد به طوری که مخاطب از عنوان تراکت بتواند از محتوای تراکت آگاه شود.
۲. استفاده از تصاویر مناسب و اثرگذار
در طراحی تراکتهای تبلیغاتی استفاده از تصاویر جذاب، باکیفیت و مرتبط تأثیر بسیاری دارد. پس بهتر است برای معرفی محصولات و خدمات خود از تصاویر تاثیرگذار و با کیفیت استفاده نمایید تا به جذابیت تراکت خود بیفزایید.
۳. استفاده از متن ساده و قابل درک
هر چه متن کوتاهتر باشد و اصل کلام و منظورتان را بتواند بهتر منتقل نماید علاوه براینکه از آشفتگی و شلوغیتراکت خود جلوگیری میکنید، حوصلهی مخاطب را نیز سر نمیبرید و میتوانید به خواندن تمام تراکت توسط مخاطب امیدوار باشید.
۴. برجسته کردن نکات، ویژگیها، مزیتها و تفاوتهای شما نسبت به رقبایتان در تراکت
تراکت را برای آگاهی رساندن به مردم و تبلیغ محصول و خدماتتان استفاده میکنید. پس لازم است مردم مزیتها و نکات قوت کار شما را بدانند.
۵. تخفیفات را برجسته کنید.
در صورتی که مایلید برای مناسبتی یا دریک بازه تخفیف یا پیشنهاد ویژهای ارائه نمایید، بهتر است در تراکت خود آن را برجسته نمایید. این کار انگیزهی مضاعفی در مخاطبان شما برای استفاده از خدماتتان ایجاد خواهد نمود.
۶. مخاطب خود را هدفگیری کنید.
برای توزیعِ تراکت باید بدانید مخاطب هدف شما چه کسانی هستند. پس برای نتیجهگیری بهتر باید آنها را بشناسید و از نکات مورد علاقهشان آگاه باشید.
مثلا اگر شما سالن زیبایی بانوان افتتاح کردهاید باید درمکانهایی که بانوان بیشتر حضور دارند مانند فروشگاه آریشی، لباس زنانهفروشی و...تراکتها را پخش نمایید.
۷. درج اطلاعات تماس
در صورت لزوم برای اینکه مخاطب شما بتواند با شما تماس بگیرد و به شما مراجعه نماید باید اطلاعات تماس، آدرس و سایر راههای دسترسی را در تراکت ذکر نمایید.
۸. رعایت خط برش
در زمان طراحی انواع تراکت تبلیغاتی باید حداقل ۵ میلیمتر از لبههای کاغذ خط برش بگذارید تا نوشتهها، تصاویر و... پس از چاپ در برش حذف نشود.
۹. رعایت سایز فونت
سایز فونت باید به گونهای باشد که خوانا باشد و مخاطب را به زحمت نیندازد. بهترین فونت ۱۲ پیکسل است.
۱۰. رعایت مد رنگ
به دلیل اختلاف رنگی که بعد از چاپ کاغذ با طرح اصلی رخ میدهد بهتر است حتما از مد رنگ CMYK استفاده نمایید تااین اختلاف به کمترین میزان برسد.
سخن آخر
در این مطلب سعی کردیم نگاهی مختصر به نکات طراحی تراکت و لزوم طراحی آن بیندازیم. اما تنها دانستن این نکات موفقیت شما را تضمین نمیکند. برای رسیدن به موفقیت حتمی باید از مجموعهای با سابقه جهت طراحی و چاپ استفاده نمایید.
شرکت چاپ بازار با داشتن طراحان برجسته و به روزترین دستگاههای چاپی، تراکتهای با کیفیت و جذابی را برای شما طراحی مینماید.
انتهای رپرتاژ آگهی
منبع: ایسنا
کلیدواژه: چاپ بازار چاپ تراکت طراحی تراکت تبلیغاتی تراکت های تبلیغاتی تراکت تبلیغاتی اندازه آگهی میلی متر تراکت ها ی تراکت
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۲۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بحران ادبیات داریم
مریم حسینیان با تأکید بر اینکه بحران ادبیات داریم، میگوید: مسئله نقد ادبی، کارگاههای ادبی و خاموششدن چراغ جایزههای معتبر را از دلایلی میدانم که در فضای ادبی ما بحران، ایجاد کرده و این تقصیر مخاطب نیست.
این نویسنده در گفتوگو با ایسنا درباره مسئله مخاطب اظهار کرد: در واقع بحران ادبی است که سبب ریزش مخاطب میشود یا باعث میشود مخاطب سخت سراغ خواندن کارهای جدید برود؛ نباید همیشه توپ را در زمین مخاطب بیندازیم. به نظرم مخاطب خیلی باهوش است.
او با اشاره به تغییرات سیستم اطلاعرسانی و معرفی کتاب، گفت: زمانی رسانههای معتبری چون مجلات ادبی و مطبوعات و خبرگزاریها که منابع محدود و مشخصی بودند به مخاطب برای انتخاب کتاب کمک میکردند و تکلیف مخاطب روشن بود؛ اما حالا هر کسی میتواند یک رسانه برای پیشنهاد کتاب باشد که این موضوع به سردرگمی مخاطب منجر میشود. همچنین با رشد ناشران خصوصی تعداد عنوانهای کتاب افزایش پیدا کرده است و ما با دریایی از انواع کتابها با ژانرهای مختلف مواجه هستیم و نمیدانیم کدام را انتخاب کنیم.
حسینیان خاطرنشان کرد: در یک دهه گذشته کثرت کارگاههای آموزشی به ادبیات آسیبزده است؛ در واقع این موضوع باعث شده نویسندگان جدید با رزومه پروپیمان نداشته باشیم. از هر کارگاهی که در تهران یا شهرستان برگزار میشود، دو یا سه نفر کتاب منتشر میکنند، در واقع بحران ادبی دقیقاً اینجاست.
او ادامه داد: زمانی که برای انتشار کتاب سختگیری خاصی وجود نداشته باشد و فردی که دوسه سال است شروع به نوشتن کرده با فیلتر کارگاهی که از آن بیرونآمده رمان یا مجموعه داستانی مینویسد و ناشران نیز کارشناسی سختگیرانهای در ادبیات داستانی نداشته باشند، این موضوعها باعث میشود کتاب درجه یک مخصوصاً در ادبیات داستانی نداشته باشیم. در این سالها عنوانهای گردنکلفت نداشتیم.
این داستاننویس یادآور شد: در این سالها بحث معرفی کتاب پررنگ بوده؛ اما بحث نقد ادبی کمرنگ شده است. مخصوصاً بعد از دوره کرونا و رشد فضای مجازی، هر کسی در صفحه خود کتابی را مطابق سلیقه شخصیاش معرفی میکند و معیارهایی که قبلاً برای معرفی کتاب وجود داشت، دیگر وجود ندارد. همچنین خاموششدن چراغ جایزههای ادبی معتبر نیز در بحران ادبیات مؤثر بوده است؛ بههرحال کتابها از چند مسیر داوری عبور میکردند که همه اینها فروکش کرده است.
او با بیان اینکه باتوجهبه قیمت بالا کتاب، کتاب کالای تجملی محسوب میشود، گفت: قبلاً مخاطب سه عنوان کتاب که اسمش را شنیده بود میخرید و شاید از دوتایش خوشش میآمد؛ اما حالا فیلتر مخاطب باتوجهبه قیمت بالای کتاب، مقداری دقیقتر شده و میخواهد کتابی را بخرد که مطمئن باشد کتاب خوبی است. در سالهای اخیر منابع کمک به مخاطب برای انتخاب کتاب، کمتر شده است و به همین دلیل ریزش مخاطب را داشتیم.
حسینیان خاطرنشان کرد: در طول چند سال گذشته عنوانهای متعدد در ادبیات داستانی دارد منتشر میشود اما کتابها کمفروغ هستند. البته این موضوع به نسلهای مختلف داستاننویسی نیز بر میگردد و قرار نیست یک جمعیت چند هزارنفره همه نویسنده باشند، از میان آنها شاید ۱۰ نویسنده ماندگار باقی بماند. الان ما با این مسئله مواجه هستیم که به نظرم بحران قابل تأملی است و نامش را بحران ادبیات میگذارم و همین باعث میشود احساس کنیم بحران مخاطب داریم.
او درباره اینکه گاه اینطور برداشت میشود که نویسنده برای مخاطبان خاصی مینویسد و به مخاطب وسیع فکر نمیکند، جایگاه مخاطب نیز اظهار کرد: همانطور که ادبیات سطحبندی شده است، مخاطب نیز سطحبندی میشود. هر کتابی برای هر مخاطبی نوشته نمیشود. ما سبکهای مختلف نوشتن داریم؛ مخاطبی که کتاب رئالیستی دوست دارد، کتاب رئالیسم جادویی و فانتزی دوست ندارد؛ زیرا مخاطب این اثر نیست. این موضوع نه به معنای پایینبودن سطح مخاطب است نه ضعیفبودن اثر.
نویسنده «بهار برایم کاموا بیاور» و «ما اینجا داریم میمیریم» ادامه داد: گاه منِ مخاطب از ناداستان اطلاعی ندارم و زمانی که یک ناداستان میخوانم شاید درک درستی از آن نداشته باشم و بگویم کتاب بدی بود. یا ممکن است مخاطبِ ادبیات عامهپسند بودم و بعد کتابی از یک نویسنده صاحبنام بخوانم و ناگهان با جهانی مواجه شوم که تابهحال با آن مواجه نبودم. برخی از نویسندهها سبک خاصی دارند و نمیشود گفت نویسنده به مخاطب توجه ندارد. شخصاً این را قبول ندارم و به نظرم در هر ژانر از نویسنده اثر قابل تأملی خلق کند، اثر حتماً خوانده میشود.
این داستاننویس خاطرنشان کرد: بهشدت معتقدم اثر خوب هنوز هم سینهبهسینه و از طریق خود مخاطب کشف میشود. اگر کار قابلتأمل باشد، فرق نمیکند از یک کارگاه ادبی بیرون بیاید یا اتاق شخصی یک نویسنده حرفهای، خوانده میشود. گاه در کارگاهها اثر شگفتانگیزی نوشته میشود که نشان میدهد نویسنده خوبی است؛ اما نویسنده حرفهای هم داریم که کتاب چهارم و پنجمشان کمرمق و اثر ضعیفی است. اگر اثر ضعیف باشد مخاطب درک میکند. هر ژانر مخاطب خود را دارد و اگر خوب باشد، حتماً دیده میشود.
مریم حسینیان ارتباط خود با مخاطب را عالی میداند و با بیان اینکه صفحات مجازیاش کاملاً خصوصی است، گفت: در دوران کرونا دو کتاب «بانو گوزن» و «نئوهاوکینگها» منتشر کردم، دو کتاب با دو سبک متفاوت؛ خب دو سال است درگیر بیماری بودم و «نئوهاوکینگها» هم روایت این بیماریام است و در این دو سال نمیتوانستم در جلسهای حضور فیزیکی داشته باشم و همه ارتباطهایم مجازی بود و ارتباط خوبی با مخاطبان خود گرفتم. من برای همه مخاطبانم احترام قائلم و جز نویسندههایی هستم که پاسخ تمامی پیامها را میدهم. واکنش مخاطبانم برایم مهم است. برایم مهم است که مخاطبانم درباره کتابهایم چه نظری دارند و از جمعبندی نظرها استفاده کردهام.
انتهای پیام