Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امیرعلی ابوالفتح» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره آخرین وضعیت نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: هم‌اکنون رقابت سنگین، تنگاتنگ و فشرده‌ای میان دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد و جو بایدن با اختلاف اندکی از دونالد ترامپ جلوتر است اما نمی‌توان این وضعیت را قطعی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نتایج نهایی انتخابات به نتایج سه ایالت پنسیلوانیا، ویسکانسین و میشیگان گره خورده است، اظهار داشت: در ویسکانسین، بایدن با فاصله چند هزار رای جلوتر از ترامپ قرار دارد اما به نظر می‌رسد نتایج نهایی میشیگان در اواخر فردا شب به وقت محلی (اوایل صبح پنجشنبه به وقت ایران) و نتایج نهایی پنسیلوانیا روز جمعه مشخص شود.

بایدن و ترامپ عزم‌شان را جزم کرده‌اند که به دادگاه بروند

این کارشناس ارشد مسائل آمریکا با بیان اینکه ارزیابی‌ها حاکی از آن است که بایدن می‌تواند ۲۷۰ رای الکترال لازم برای ریاست جمهوری را کسب کند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد نه بایدن و نه ترامپ باخت در انتخابات را قبول نکنند. در واقع، دو طرف عزم‌شان را جزم کرده‌اند که به دادگاه رفته و نتایج انتخابات در دادگاه مشخص شود.

ابوالفتح با اشاره به اظهارات امروز ترامپ خاطرنشان کرد: صبح امروز به وقت ایران، ترامپ خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد. او قبلا هم گفته بود که من برنده‌ام یا در انتخابات تقلب شده است. با این حال امروز ترامپ گفت که کسانی می‌خواهند آرا را بدزدند بنابراین ما به دادگاه می‌رویم. البته آنها باید ابتدا به دادگاه ایالتی بروند، بعد به دادگاه فدرال و در نهایت، کار به دیوان عالی ایالات متحده کشیده خواهد شد؛ هر چند که معلوم نیست حکم نهایی به سود یا ضرر ترامپ باشد.

شاید تعیین رئیس‌جمهور به مجلس نمایندگان آمریکا کشیده شود. ‌

وی ادامه داد: هرچند بایدن فعلا سخنی درباره شکایت در دادگاه نکرده اما قابل انتظار است که او نتایج احتمالی را نپذیرد و همچون ترامپ به دادگاه شکایت کند.

به گفته این تحلیلگر ارشد مسائل سیاست خارجی، در حالی ال‌گور در سال ۲۰۰۰ بعد از حکم دادگاه ایالتی بنا به دلایلی از ادامه شکایت خود در فلوریدا انصراف داد اما شکاف‌ها آنقدر زیاد شده است که هیچ کس حاضر به پذیرش شکست نیست و می‌خواهند همه راه‌های ممکن را امتحان کنند و چه بسا تعیین رئیس‌جمهور به مجلس نمایندگان آمریکا کشیده شود.

نتایج نهایی انتخابات در پای صندوق‌های آرا مشخص نمی‌شود

ابوالفتح افزود: آنچه قطعی به نظر می‌رسد این است که نتیجه نهایی انتخابات و رئیس‌جمهور آتی آمریکا در پای صندوق‌های آرا مشخص نمی‌شود.

وی درباره میزان درستی یا نادرستی نظرسنجی‌ها هم ابراز داشت: نمی‌توان با قطعیت گفت که نظرسنجی‌ها اشتباه بوده‌اند. اگر نتایج نهایی ایالت‌های نوادا و آریزونا به سود بایدن باشد و او در پنسیلوانیا هم پیروز شود، کار تمام است و بایدن رئیس‌جمهور می‌شود. با این وجود، زمانی می‌توان گفت که نظرسنجی‌ها نادرست بوده‌اند که نتیجه نهایی انتخابات مشخص شود.

رقابت‌ها در کنگره به چه شکلی است؟  

این کارشناس ارشد مسائل آمریکا درباره آخرین وضعیت رقابت‌ها در کنگره آمریکا نیز بیان کرد: آخرین اخبار حاکی از این است که دموکرات‌ها اکثریت خود را در مجلس نمایندگان حفظ کرده و حتی سه، چهار کرسی بیشتر هم کسب کرده‌اند اما در مجلس سنا، آنها یکی، دو کرسی را از دست داده اما در مقابل، یکی، دو کرسی از مناطق دیگر را به دست آورده‌اند.

به گفته ابوالفتح، هم‌اکنون دموکرات‌ها ۴۵ کرسی و جمهوریخواهان ۴۷ کرسی را به دست آورده‌اند و نتیجه هشت کرسی مشخص نیست که اگر وضعیت به همین شکل بماند و ترامپ نیز مجددا رئیس‌جمهور شود، می‌توان گفت در تقسیم قدرت هیچ تغییری نسبت به قبل از انتخابات سوم نوامبر رخ نداده است.

وی اضافه کرد: در صورتی که جمهوریخواهان اکثریت مجلس سنا را داشته باشند و بایدن رئیس‌جمهور شود، کشمکش‌های سیاسی و حزبی در آمریکا ادامه خواهد یافت و ما شاهد شکل جدیدی از رقابت‌ها و درگیری‌ها میان دو حزب جمهوریخواه و دموکرات و میان مجلس سنا و دولت خواهیم بود.

برچسب‌ها کنگره آمریکا مجلس سنا امیرعلی ابوالفتح دونالد ترامپ اختصاصی ایرنا ایالات متحده آمریکا ایالت پنسیلوانیا فلوریدا ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا مجلس سنا دونالد ترامپ اختصاصی ایرنا ایالات متحده آمریکا ایالت پنسیلوانیا فلوریدا ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنگره آمریکا مجلس سنا دونالد ترامپ اختصاصی ایرنا ایالات متحده آمریکا ایالت پنسیلوانیا فلوریدا ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری نهایی انتخابات نتایج نهایی رئیس جمهور مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۲۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 

۷ دیدار از رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی باشگاه‌های کشور دیروز (جمعه) برگزار شد تا تکلیف تیم‌های راه یافته به دور یک چهارم نهایی مشخص شود. روز گذشته تقابل بین تیم‌های مس رفسنجان و پیکان در این مرحله انجام شده بود که تیم تحت هدایت محرم نویدکیا در ضربات پنالتی پیکان را شکست داد و به دور بعدی راه پیدا کرد.

در یکی از مهمترین بازی‌ها پرسپولیس در ضربات پنالتی مقابل آلومینیوم شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. همچنین در دیگر بازی حساس هم سپاهان در وقت‌های اضافه استقلال ملاثانی را از پیش رو برداشت تا راهی یک چهارم نهایی شود.

نتایج نهایی رقابت‌های دیروز را در ادامه مشاهده می‌کنید:

مس کرمان یک (۳) - (۵) چادرملو اردکان یک (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)
گل‌ها: علی وزیری پناه در دقیقه ۸۱ برای مس - ابراهیم رضا زاده در دقیقه ۹۰ برای چادرملو

فجر سپاسی صفر - گل گهرسیرجان ۳ (نتیجه نهایی)
گل‌ها: سعید سحرخیزان در دقیقه ۲۷، روبرتو تورس در دقیقه ۷۸ و مسعود زائر کاظمینی دقیقه ۸۷ برای گل گهر

هوادار ۳ - مس سونگون یک (نتیجه نهایی)
گل‌ها: داریوش شجاعیان در دقیقه ۱۳، بابک مرادی دقیقه ۲۰ و محمد علی عبداللهی در دقیقه ۷۶ برای هوادار - صائب محبی (گل به خودی) در دقیقه ۳۰ برای مس سونگون

آلومینیوم اراک ۴ (۶) - (۵) پرسپولیس ۴ (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)
گل‌ها: استون اورونوف در دقیقه ۱۱، عیسی آل کثیر در دقیقه ۲۵، سینا اسدبیگی ۹۴ و عیسی آل کثیر در دقیقه ۱۰۶ برای پرسپولیس - مهدی لیموچی در دقیقه ۸۵، شروین بزرگ در دقیقه ۵+۹۰ و ۱۱۱ و علیرضا نقی زاده در دقیقه ۱۲۰ برای آلومینیوم

تراکتور یک (۳) - (۱) ذوب آهن یک (نتیجه نهایی در ضربات پنالتی)
گل‌ها: مهدی هاشمی نژاد در دقیقه ۴۶ برای تراکتور - محمد حسین اسلامی در دقیقه ۶۱ برای ذوب آهن

ملوان ۲ - سایپا یک (نتیجه نهایی)
گل‌ها: محمد عمری در دقیقه ۶۷ و حسین صادقی در دقیقه ۱۱۹ برای ملوان - محمد حسین خسروی در دقیقه ۶۹ برای سایپا

استقلال آبی پوش ملاثانی یک - سپاهان ۲ (نتیجه نهایی)
گل‌ها: کاوه رضایی در دقیقه ۴۰ و شهریار مغانلو در دقیقه ۱۱۷ برای سپاهان - میلاد پاک پرور در دقیقه ۲+۹۰ برای استقلال ملاثانی

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • اعلام آمادگی قالیباف ، متکی ، ذوالنوری ، آقاتهرانی ، رسایی و حاجی‌بابایی برای ریاست مجلس
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • ۵ رقیب قالیباف برای ریاست مجلس مشخص شدند / این ۵ نفر می‌خواهند قالیباف را ناک اوت کنند
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • اعلام نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال/ سپاهان صعود کرد، پرسپولیس حذف شد
  • نتایج یک چهارم نهایی جام حذفی فوتبال؛ صعود سپاهان، حذف پرسپولیس 
  • نتایج جام حذفی: صعود ملوان، تراکتور و سپاهان
  • نتایج جام حذفی: صعود ملوان، تراکتور و گل‌گهر