Web Analytics Made Easy - Statcounter

  رویداد۲۴  تا روشن شدن نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هنوز چند روز زمان لازم است. اما یک چیز از هم اکنون روشن است؛ رقابت به قدری فشرده است که هیچ یک از نامزد‌های انتخابات نمی‌توانند خود را پیروز آن اعلام کنند.

جو بایدن، نامزد حزب دمکرات برخلاف عمده نظرسنجی‌هایی که قبل از انتخابات حاکی از برتری او بودند، در رقابتی نفس گیر تنها چند رای در الکترال کالج از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی و نامزد جمهوریخواهان بیشتر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برتری که بسیار شکننده است و می‌تواند به سرعت تغییر کند. دویچه وله فارسی را در اینستاگرام دنبال کنیدبیشتر بخوانید: فاکس نیوز: نتیجه انتخابات نامعلوم و ممکن است تا چند روز طول بکشددر اولین ساعات چهارشنبه ۱۴ آبان (چهارم نوامبر) پیروزی احتمالی ترامپ در فلوریدا و بایدن در آریزونا رسانه‌ای شد. نتایج گروهی از ایالت‌ها نیز تقریبا تا دقیقا روشن است. اما در برخی ایالت‌های کلیدی از جمله در پنسیلوانیا روشن شدن نتایج قطعی زمان می‌برد و احتمالا تا پایان این هفته شمارش آرا طول خواهد کشید.

شمارش آرای پستی بنا بر قوانین این ایالت پس از پایان مهلت رسمی انتخابات در روز سه‌شنبه (۱۳ آبان) شروع می‌شود. هم ترامپ و هم بایدن برای پیروزی در این ایالت تبلیغات و پول زیادی خرج کرده‌اند. اکنون ترامپ نهایت بهره برداری را از «تاخیر» در اعلام نتایج نهایی در این ایالت و ایالت‌های مشابه می‌کند.

او از ماه‌ها پیش مخالفت خود را با آرای پستی اعلام کرد. او پیش از این و در فردای انتخابات نیز روی این مانور داد که «نتایج انتخابات باید همان شب انتخابات روشن و اعلام شود» و در حساب توییتری خود به تمسخر نوشت «و نه در روزها، ماه‌ها یا حتی سال‌ها بعد.»

ترامپ هم‌چنین روی امکان «تقلب» در آرای پستی تبلیغ می‌کند، اگرچه برای آن هیچ سندی ندارد. کارشناسان علت را این می‌دانند که اکثر آرای پستی احتمالا از سوی طرفداران بایدن داده شده و او به دنبال یافتن بهانه‌ای در جلوگیری از شمارش آنهاست. ترامپ به سادگی حاضر به پذیرش شکست نیست اعلام سریع نتایج تحت این شرایط معنایش احتمالا پیروزی ترامپ است. به همین دلیل نیز ترامپ و طرفدارانش سعی در تحریک اذهان عمومی برای پذیرش آن دارند.

دونالد ترامپ در اولین ساعات صبح چهارشنبه (کمی مانده به یک نیمه شب) برای ۸۷ میلیون نفر که در توییتر او را دنبال می‌کنند نوشت که به نظرش «بسیار جلوتر از بایدن است»، اما «آن‌ها (دمکرات‌ها) سعی می‌کنند نتیجه انتخابات را بدزدند. ما هرگز اجازه این را نمی‌دهیم.»

ترامپ هم‌چنین با گروه بزرگی از رسانه‌های معتبر آمریکا در افتاده است که این روز‌ها تلاش می‌کنند او و طرفدارانش را قانع کنند از ایجاد تنش در روند شمارش خودداری کند. تیم انتخاباتی ترامپ به انبوهی از طرفداران او ایمیل زده است که «رسانه‌های دروغ پراکن» و «شریک دمکرات‌شان قصد ندارند پیروز انتخابات را اعلام کنند.»
بایدن هم از پیروزی خود اطمینان دارد نامزد دمکرات‌ها نیز قصد ندارد در برابر جنجالی که ترامپ به راه انداخته سکوت کند. جو بایدن خود را پیروز انتخابات می‌داند و فردای انتخابات در شهر زادگاهش ویلمینگتون در ایالت دلور اعلام کرد: «من یا دونالد ترامپ اجازه نداریم خود را پیروز انتخابات اعلام کنیم. این انتخاب شهروندان آمریکاست. اما من نسبت به نتیجه انتخابات خوشبینم.».

اما آیا بایدن در کمپین انتخاباتی خود درست عمل کرد؟ آیا به اندازه کافی در ایالت‌های کلیدی فعال بود؟ این‌ها سوال‌هایی است که خیلی‌ها با دیدن نتیجه فشرده رقابت میان دو نامزد از خود می‌پرسند. در حالی که ترامپ در روز‌های مانده به انتخابات مانند یک تندباد در ایالت‌های کلیدی چرخید و تبلیغ کرد، بایدن ۷۷ ساله تحرک لازم را از خود نشان نداد.

جو بایدن ۷۷ سال دارد و ترامپ ۷۴ ساله است. برای هر دو سال‌هایی که بتوانند در مسابقه ماراتن شرکت کنند، سپری شده است. اما ترامپ در دو هفته اخیر گاه پنج بار در روز میتینگ انتخاباتی گذاشت. در حالی که بایدن در بسیاری از روز‌های تعیین کننده مانده به انتخابات کمپین تبلیغی خود را نه با حضور فیزیکی در میان طرفدارانش که آنلاینی برگزار کرد.

ترامپ بدون اهمیت دادن به پاندمی کرونا، هزاران نفر از طرفداران خود را به سخنرانی‌هایش دعوت کرد و پشت صحنه این سخنرانی‌ها گاه هواپیمای مخصوص رئیس جمهور «Air Force One» بود تا تاثیر بیشتری بر بیننده بگذارد.

در مقابل میتینگ‌های جو بایدن با عده بسیار کم‌تری برگزار شدند و او علت را نگرانی از گسترش کرونا توضیح داد. بیماری که بسیاری تصور می‌کردند به دلیل سیاست ناکارآمد ترامپ در مبارزه با آن، به پاشنه آشیل او در این انتخابات تبدیل شود.

کرونا بنابر بسیاری تحلیل‌ها از مسائل اصلی و تعیین کننده در انتخابات بود و ترامپ تمام تلاش خود را کرد که آنرا بی‌اهمیت جلوه دهد. در مقابل مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا نیز برای بسیاری از شهروندان آمریکا به اندازه کرونا اهمیت دارد و برخی نظرسنجی‌ها در این زمینه نشان دادند که انتخاب کنندگان ترامپ را تواناتر از بایدن در زمینه حل مشکلات اقتصادی می‌دانند.

منبع: دویچه وله لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، ترامپ ، انتخابات آمریکا سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ انتخابات آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن

روزنامه نیویورک پست به نقل از منابع آگاه نوشت: برخی دستیاران جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در پاییز ۲۰۲۳ در حال تدارک یک «کودتا در کاخ سفید «بودند. آنها قصد داشتند کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی دولت او را برکنار کنند.

این نشریه تاکید می‌کند که ژان پیر اولین سخنگوی مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی است. 

به گفته یک منبع، آنیتا دان، همسر باب بائر، وکیل شخصی بایدن، که روزنامه او را «سرکرده کودتا»‌ی بخش ارتباطات کاخ سفید می‌نامد، با نمایندگان برجسته حزب دموکرات تماس گرفت تا ژان پیر را متقاعد کند که «زمان آن فرا رسیده است که برود.»

با این حال به نوشته نیویورک پست کاخ سفید در تلاش است تا "راهی زیبا" برای کارین بیابد تا از احتمال اخراج بر خلاف میل او جلوگیری کند.

به گفته وی، افشای اطلاعات مربوط به تدارک «کودتای نافرجام» احتمالاً وضعیت ناخوشایندی را ایجاد می‌کند، اما بعید است که منجر به خروج ژان پیر شود که می‌خواهد «در هر صورت» بماند.

کارین ژان پیر نه تنها اولین مقام بلندپایه دولتی با تبار هائیتی، بلکه اولین دبیر مطبوعاتی سیاه پوست کاخ سفید و در عین حال اولین مقام کاخ سفید با گرایش جنسی غیر سنتی در چنین مقام بالایی شد.

ژان پیر، ۴۵ ساله، بیش از دو دهه است که با دموکرات‌ها همکاری می‌کند. او پیش از این در دولت اوباما پست پایینی داشت و بایدن ژان پیر را از دفتر کامالا هریس، معاون فعلی رئیس جمهور ایالات متحده دریافت کرد.

قبل از آن، جن ساکی در سمت خود بود. بسیاری امیدوار بودند که کارین ژان پیر، که جایگزین جنیفر ساکی به عنوان سخنگوی کاخ سفید شد، به نحوی وضعیت را اصلاح کند. اما او انتظارات کسی را برآورده نکرد؛ و او توانست به عنوان "متخصصی که پاسخ سوالات را روی یک تکه کاغذ می‌خواند" شهرت پیدا کند. ژان پیر همچنین دوست دارد به سؤالاتی که به طور خاص توسط روزنامه نگاران مطرح می‌شود پاسخ دهد، چیزی مانند: "من چیزی در این مورد نشنیده ام. "

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • کودتا در کاخ سفید/ تلاش‌های نافرجام برای برکناری سخنگوی دولت بایدن
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم