Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@15:09:59 GMT

تشکیل گروه های مردم نهاد دفاع مقدس در گیلان

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۲۹۰۱

تشکیل گروه های مردم نهاد دفاع مقدس در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با تاکید بر لزوم راه اندازی حداقل یک تشکل مردم نهاد دفاع مقدس در کلیه شهرستان های گیلان، افزود: باید در کنار توسعه معارف دفاع مقدس، مسائل و مشکلات حوزه دفاع مقدس را نیز در شهرستان ها پیگیری کنیم.

سرهنگ حسین مصطفی پور در نشست با تشکل های مردم نهاد دفاع مقدس استان، با بیان اینکه تشکل های مردم نهاد برگرفته از مردم هستند، اظهار کرد: همانگونه که دفاع مقدس با حضور مردم به پیروزی رسید، نقش مردم در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس نیز محوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم راه اندازی حداقل یک تشکل مردم نهاد دفاع مقدس در کلیه شهرستان های گیلان، افزود: باید در کنار توسعه معارف دفاع مقدس، مسائل و مشکلات حوزه دفاع مقدس را نیز در شهرستان ها پیگیری کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان، مشارکت روحانیت، نقش آفرینی زنان، پیشکسوتان جهاد و شهادت و فرزندان شاهد و ایثارگر را چهار حوزه مردمی تشکل های دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: در حوزه جمع آوری آثار و اسناد و خاطرات و تاریخ شفاهی رزمندگان نیازمند مشارکت گروه های مردم نهاد در همه عصه های زیست محیطی، ورزشی، اجتماعی، سلامت و بهداشت و... هستیم.

مصطفی پور، با بیان اینکه گروه های مردم نهاد می توانند در ترویج، گفتمان سازی، جریان سازی فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس کمک کار ما باشند، گفت: گسترده مخاطبان گروه های مردم نهاد بسیار زیاد است و می توانیم جمعیت خاکستری جامعه را پای کار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیاوریم، زیرا دشمن با برنامه های ضد فرهنگی خود در فضای مجازی به دنبال همراه کردن جمعیت خاکستری با اهداف شومش است.

وی گروه های مردم نهاد را حلقه واصل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با جامعه هدف دانست و عنوان کرد: اگر بتوانیم گفتمان انقلاب و دفاع مقدس را خوب و درست و دقیق و با زبان هنر برای جامعه به ویژه جوانان تبیین کنیم، بی تردید برای آنان جذاب خواهد بود. امروزه شاهد استقبال مردم از آثار سینمایی در حوزه دفاع مقدس هستیم که نشان دهنده اهمیت کارهای فرهنگی و هنری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه سال گذشته ۵۰ عنوان کتاب و از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۵ عنوان کتاب دفاع مقدسی در استان چاپ کردیم، گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ هزار سند از خانواده های شهدا و رزمندگان را در اختیار داریم تا پروژه مهم تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان گیلان که دایره المعارف نقش گیلان در دوران دفاع مقدس است را اجرایی کنیم.

مصطفی پور، دانشنامه دفاع مقدس گیلان را شامل اسامی شهدا، رزمندگان، فرماندهان، شهرها، اماکن، پادگان ها، پشتیبانی و فرهنگی دانست و افزود: اسناد شهدا و آثار دفاع مقدس باید به صورت متمرکز و تخصصی نگهداری شود و در معرض دید عموم مردم قرار گیرد لذا پروژه باغ موزه دفاع مقدس گیلان را در سه فاز تعریف کردیم و بهار ۱۴۰۰ شاهد بهره برداری از فاز نخست آن خواهیم بود.

وی باغ موزه دفاع مقدس را فضای خوبی برای برقراری ارتباط بین نسل جوان و فرهنگ و معارف دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: اسناد مربوط به شهدا و رزمندگان در بایگانی های استاندارد و به صورت حرفه ای برای ۲۰۰ سال آینده نگهداری و تبدیل به گنجینه های عظیمی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان، با بیان اینکه آیندگان باید از نقش درخشان گیلان در دفاع مقدس آگاه شوند، اضافه کرد: با وجود فاصله هزار کیلومتری گیلان از خط مقدم، ۹۷ هزار رزمنده و هشت هزار شهید داریم، اما متاسفانه آخرین استان در احداث باغ موزه دفاع مقدس هستیم؛ البته کار را آغاز کرده ایم و نیازمند مشارکت گروه های مردم نهاد و موسسات خیریه در حوزه ساخت فازهای دوم و سوم این باغ موزه هستیم، زیرا تاکنون هیچ بودجه ملی برای پروژه مذکور تعریف نشده است و باید از منابع استانی استفاده کنیم.

مصطفی پور، ماهیت دفاع مقدس ما را عاشورایی و امام حسینی دانست و اضافه کرد: مشارکت مردم در ساخت باغ موزه دفاع مقدس یک کار ارزشمند است و لذا گروه های مردم نهاد و خیرین می توانند در تامین این بودجه ما را یاری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی تشکل های مردم نهاد دفاع مقدس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان موزه دفاع مقدس آثار دفاع مقدس نهاد دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۲۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد

ایسنا/گیلان نخستین کارت شهر یار در حوزه آموزش پسماند با عنوان پویش لاهیجان، پاک شهر گیلان توسط استاندار گیلان به صورت نمادین به یک دانش‌آموز کلاس پنجم اهدا شد.

رضا زنده دل شهردار لاهیجان امروز هشتم اردیبهشت در مراسم اهدا نخستین کارت شهر یار با عنوان «پویش لاهیجان، پاک شهر گیلان»، با اشاره به تأکیدات استاندار گیلان در زمینه فرهنگ‌سازی در حوزه پسماند و آموزش تفکیک زباله از مبدأ، اظهار کرد: شهرداری لاهیجان از سال گذشته در زمینه آموزش پسماند دانش‌آموزان اقدام کرد و در این راستا با همکاری اداره آموزش و پرورش و محیط زیست تاکنون در ۲۲ مدرسه مقطع ابتدایی بیش از شش هزار نفر از دانش‌آموزان با مباحث حوزه پسماند آشنا شدند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته پویشی با عنوان لاهیجان، پاک شهر گیلان طراحی شد، افزود: در این پویش یک زنگ کامل به واحد مدیریت پسماند شهرداری لاهیجان برای آموزش پسماند در مدارس ابتدایی اختصاص داده شد.

شهردار لاهیجان، بیان مسئله بحران زباله و بررسی راهکارهای احتمالی با مشارکت دانش‌آموزان، سبک زندگی پسماند صفر، تفکیک زباله از مبدأ، حذف پلاستیک از زندگی، دوخت کیسه پارچه‌ای، ساخت کاردستی با پسماند خشک، تولید کمپوست از زباله‌تر، پاکسازی محیط زیست، همیاری پاکبانان و «نه» به مصرف گرایی را از اهداف پویش لاهیجان، پاک‌شهر گیلان بیان کرد.

مشارکت مردم در امر مدیریت پسماند ضروری است

استاندار گیلان در این مراسم با تبریک فرا رسیدن روز معلم و قدردانی از توجه معلمان و دانش‌آموزان به حوزه پسماند و محیط زیست، اظهار کرد: طرح‌های حوزه پسماند در کنار اقدامات مسئولان نیازمند همراهی مردم است و اگر مردم همراهی نکنند در این زمینه راه به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: مهمترین بخش این است که تلاش کنیم زباله کمتری تولید شود و اگر زباله‌ای تولید شد آن را تفکیک کنیم و دانش‌آموزان به عنوان یک شهر یار در این زمینه برای کاهش تولید زباله و تفکیک آن تلاش و همکاری کنند.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: شما با شهرداری مدیریت کنید تا لاهیجان به عنوان شهر نمونه از نظر طرح جامع پسماند مطرح شود، شما دانش‌آموزان با اراده و شناخت و علم خوبی که دارید دارای سطح اطلاعات بالایی هستید و خوب متوجه می‌شوید که چه کاری انجام دهید.

عباسی تصریح کرد: ما کارهایی را در زمینه پسماند شروع کردیم اما تا اراده مردم نباشد به تنهایی موفق نخواهیم شد، تا مردم همکاری نکنند شهردار و همکارانشان نمی‌توانند مشکل را حل کنند.

استاندار گیلان گفت: امروز به صورت نمادین به این مدرسه آمدیم تا کار آموزشی پسماند را اجرا کنند و امیدواریم این کار در همه مدارس استان گیلان و کشور گسترش یابد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری لاهیجان، در ادامه این آیین، نخستین کارت شهر یار در حوزه آموزش پسماند با عنوان پویش لاهیجان، پاک شهر گیلان توسط استاندار گیلان به صورت نمادین به یک دانش آموز کلاس پنجم اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • کودک لاهیجانی «شهر یار» حوزه آموزش پسماند شد
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • غیرت؛ دگرگونی عقلانی
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است
  • قرارگاه مردم نهاد در سازمان مدیریت بحران کشور تشکیل شده است
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  • گروه هوش مصنوعی سازمان جهاد کشاورزی فارس تشکیل شود
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است