Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@15:52:37 GMT

کشف گنج در قبرستان ابن بابویه

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۳۰۴۰

کشف گنج در قبرستان ابن بابویه

ایسنا: سرهنگ علی ولیپور گودرزی دراین باره گفت: چندی پیش پرونده‌ای به همراه یک متهم با موضوع کشف عتیقه از کلانتری شهر ری به پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ ارجاع شد و در جریان آن تیمی از کارآگاهان رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه در نخستین گام متهم تحت بازجویی قرار گرفت، افزود: این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده ادعا کرد که از حدود دو ماه پیش به همراه فردی در حال کندن قبر در قبرستان ابن بابویه بوده که کوزه ای حاوی سکه های قدیمی را در آنجا پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها هم پس از تقسیم سکه ها از یکدیگر جدا شده و دیگر ملاقاتی با هم نداشتند.

ولیپور با بیان اینکه تحقیقات ماموران برای شناسایی نفر دوم نیز در دستورکار قرار گرفت، گفت: ماموران متهم دوم را نیز در باقر شهر شناسایی کرده و با هماهنگی قضایی این فرد را نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه متهم دوم ادعا کرد که سکه های خودش را پس از تقسیم در همان گورستان ابن بابویه دفن کرده است، گفت: با کسب این اطلاعات گروهی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی به همراه بازپرس پرونده و رییس میراث فرهنگی شهرستان ری به قبرستان ابن بابویه رفته و در جستجوی محل دفن سکه ها دست کم ۱۴۱سکه سالم به وزن ۶۷۲گرم و تعدادی سکه خرد شده به وزن ۵۳۶ گرم را که متعلق به دوره آل بویه بود، کشف و ضبط کردند.

وی با بیان اینکه سکه های کشف شده در همان محل به نماینده میراث فرهنگی تحویل داده شد، گفت: دو متهم دستگیر شده نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شدند.

منبع: فردا

کلیدواژه: گنج قبرستان ابن بابویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۳۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

فرمانده پلیس راه‌آهن فرماندهی یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف سکه‌های عتیقه مربوط به دوران اشکانیان از یکی از مسافران این ایستگاه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حشمت اله ملکی درباره جزئیات این خبر گفت: مأموران پلیس مستقر در سالن ایستگاه راه آهن اندیمشک حین کنترل و بازرسی اثاثیه مسافران از طریق دستگاه ایکس ری به بار همراه شخصی مظنون شدند پس از بازرسی بار این مسافر همکاران تعداد ۷۳ عدد سکه قدیمی را که به طرز ماهرانه‌ای در کیف جاساز شده بود کشف و ضبط کردند. 

وی ادامه داد: برابر اعلام کارشناس میراث فرهنگی شهرستان اندیمشک سکه های کشف شده مربوط به دوره اشکانیان بوده و ارزش ریالی آن در حدود دو میلیارد ریال برآورد شده است.

 ملکی با بیان اینکه متهم به همراه اموال مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مقر پلیس منتقل شد، گفت: این فرد درحین تشکیل پرونده به ماموران پیشنهاد رشوه داده و حتی اعلام کرد که حاضر است تمامی سکه‌ها را در ازای آزادی به ماموران بدهد که این موضوع نیز در پرونده‌اش درج شد.

فرمانده پلیس راه آهن کشور با بیان اینکه با استعلام بعمل آمده از سامانه پلیس مشخص شد که این فرد دارای سوءسابقه است، گفت:‌در نهایت متهم به بزه انتسابی اعتراف کرد و پس از تکمیل پرونده به دادسرا معرفی شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • بعضی از بازیکنان پرسپولیس، استقلالی هستند
  • آدمکشی در هیجان جوانی!
  • کشف ۱۷ قبضه کلت کمری در پیرانشهر
  • توماج صالحی به اعدام محکوم شد + جزئیات حکم
  • کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار
  • ترفند وحشتناک این متهم برای اخاذی از زنان در اینستاگرام ؛ جزئیات ماجرا را ببینید | ویدئو
  • سفر به گورستان باستانی خالد نبی (عکس)
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف