Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین روز چهارشنبه در نشست وبیناری با رهبران مذهبی روسیه به مناسبت روز وحدت این کشور که امروز چهارم نوامبر برگزار می شود، خاطرنشان کرد که وضعیت منطقه قره باغ را می شد بدون بکارگیری نیروی نظامی و از راههای صلح آمیز حل و فصل کرد.

وی با بیان این‌که روسیه تمام تلاش های ممکن را برای اینکه جان افرادی را که در مقابل یکدیگر ایستاده اند حفظ کند، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون (در قره باغ) افراد از نشانه گیرهای سلاح ها به یکدیگر نگاه می کنند و برای دستیابی به اهدافی که از نظر ما می شد در جریان روند مذاکرات بدست آورد از سلاح استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهوری روسیه گفت: طرف روسی با طرف های ارمنستانی و آذربایجانی در تماس است.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم به نتایجی دست بیابیم که مورد قبول همه افرادی باشد که در منطقه سکونت دارند و این نتایج از راههای مسالمت آمیز به دست آید.

درگیری‌های نظامی میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ۶ مهرماه گذشته آغاز شده است و برغم این که با دخالت میانجیگران بین‌المللی سه بار توافق آتش بس میان طرفین حاصل شده، این درگیری‌ها بیش از یک ماه است همچنان با شدت ادامه دارد.

جمهوری آذربایجان در این مناقشه با تکیه بر اصل حفظ تمامیت ارضی خواستار پایان اشغالگری ارمنستان شده و از سوی دیگر طرف ارمنی با استناد به اصل «حق تعیین سرنوشت» خواستار به رسمیت شناخته شدن حقوق ارامنه در منطقه قره باغ شده است.

ضرورت ممنوعیت توهین به عقاید مذهبی

رئیس جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در نشست وبیناری، با تایید و حمایت از ایده برای منع توهین به عقاید مذهبی، بر لزوم تصویب چنین قانونی در سطح اعضای سازمان ملل برای ممنوعیت توهین به عقاید مذهبی تاکید کرد و گفت که به وزارت خارجه دستور پیشبرد این ایده را خواهد داد.  

پوتین با تاکید بر لزوم احترام به همه ادیان گفت: پایه و اساس همه ادیان سنتی روسیه شامل مسیحیت ارتدوکس روس و سایر شاخه های مسیحیت، اسلام، یهود و (آیین) بودا بر ارزش های روحانی قرار گرفته است.

رئیس جمهوری روسیه به مسلمانان روسیه وعده داد که یکهزار و صدمین سالروز پذیرش دین اسلام توسط قوم بولگار در منطقه ولگای روسیه را که سال ۲۰۲۲ برگزار می شود با شایستگی برگزار کند.

وی افزود: اهمیت ویژه این رویداد در این است که دین اسلام در منطقه ولگای روسیه (منطقه مرکزی کشور) با انتخاب آزاد ساکنان این منطقه تحکیم یافت و انتشار آن بزور نبود.

پوتین همچنین از روحانیون روسیه بخاطر کمک به نیازمندان در این کشور بدون توجه به تعلقات قومی و مذهبی در دوره شیوع همه گیر ویروس کرونا تشکر و قدردانی کرد.

روس‌ها حدود ۴۰۸ سال پیش (چهارم نوامبر ۱۶۱۲) با مقاومت ملی توانستند به اشغال مسکو از سوی لهستان و لیتوانی پایان دهند، از آن زمان در این روز جشن ملی با عنوان آزادی از اشغال یا وحدت ملی برگزار می‌شود.

جشن «آزادی از اشغال» که در تقویم ملی روسیه تعطیل رسمی به حساب می‌آید با برگزاری جشنواره‌های خیابانی در مسکو و سایر شهرهای روسیه همراه است گه امسال به خاطر شیوع کرونا برگزار نشد.

برچسب‌ها روسیه مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ولادیمیر پوتین پروندهٔ خبری قره باغ و مناقشه جدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ولادیمیر پوتین روسیه مناقشه قره باغ جمهوری آذربایجان ولادیمیر پوتین اخبار کنکور جمهوری آذربایجان قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۳۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان

همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسمات عزاداری در سراسر استان گیلان توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برگزار می شود.‌

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین گیلان در سراسر این استان همگام با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری  خواهند پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز خواهند داشت.

مراسم عزاداری خیابانی و دسته سینه‌زنی امروز از مقابل مساجد برخی شهرستان‌های برگزار می شود.

همچنین  امروز ساعت ۱۷ در میدان شهدای ذهاب رشت تجمع عزاداری برپا خواهدشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد