Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست سایت فردا: رحمان قهرمانپور، پژوهشگر ارشد روابط بین الملل با حضور در لایو اینستاگرامی سایت «فردا» در تشریخ آخرین وضعیت نتایج انتخابات در آمریکا گفت: «این سناریو قابل پیش‌بینی بود. از صد میلیون رای که پیش از سوم نوامبر به صندوق انداخته شده بود، هفتاد میلیون رای پستی بود. رای‌های پستی در استراتژی آقای ترامپ در پیروزی نقش جدی داشت و در هشت ایالت وکلای ایشان دلایلی را برای ابطال آرای پستی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
وی با اشاره به اینکه سیاست ترامپ در این انتخابات دو ستون داشت، گفت: «ستون اول استراتژی کاهش مشارکت و ترساندن مردم با این حرف‌ها که رای دادن فایده ندارد و شاید شمرده نشود. ستون دوم هم ابطال آرا و کشاندن موضوع به دادگاه عالی بود.»
قهرمان‌پور ادامه داد: «عمده آرای شمرده شده در صبح امروز آرایی بود که امروز داده شده بود و قابل پیش‌بینی بود که به نفع ترامپ باشد. ضمن اینکه الان اداره پست به تعبییر دموکرات‌ها در حال کم‌کاری برای رساندن آرا بوده است. اما بعد از ظهر آرای پستی درحال شمارش است. در نظر داشته باشید که در ایالت‌های شناور سه تا چهار درصد اختلاف است و تا شمارش نود درصد آراژ، امکان تغییر وجود دارد.»
این کارشناس روابط بین‌المللی درباره استراتژی دموکرات‌ها نیز گفت: «استراتژی آن‌ها این بود که مشارکت را بالا بروند و روی کمربند آبی حساب کنند. البته همیشه رئیس جمهور مستقر همیشه شانس بالاتری دارد. ترامپ هم اگر اشتباهات استراتژیک نداشت می‌توانست برنده باشد. اشتباهات او اما سبب شد که نتواند از فرصت خود به خوبی استفاده کند.»
وی تاکید کرد: «الان باید منتظر باشیم که آرا پنسیلوانیا ، میشیگان، نوادا و ویسکانسین شمرده شود. دقت کنید که در آمریکا ما ثبت رای دهنگان را داریم. این طور نیست که تعرفه‌ها جایی فرستاده شده باشد و بر اساس آن قضاوت شود. همین الان هفتصد نفر در تیم حقوقی آقای بایدن منتظر هستند که مسائل را بررسی کنند. درست است که ترکیب آرا در دادگاه عالی به نفع ترامپ است اما این طور نیست که بتواند به نفع ترامپ رای دهد. حتی امروز دیدیم که یک جمهوری خواه معروف نسبت به اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ اعتراض کرد.»
قهرمان‌پور با اشاره به اعلام پیروزی ترامپ در ظهر امروز، گفت: « درجایی مثل پنسیلوانیا که 1.5 میلیون رای شمرده نشده یا در میشیگان همچنان امکان تغییر وجود دارد. برتری صبح ترامپ به این خاطر بود که اول نتایج صندوق‌هایی می‌آید که تعداد کمتری رای به آن ریخته شده و ترامپ در آن‌جاها موقعیت خوبی داشته است. برای همین هم ترامپ ظهر امروز به وقت ما اعلام پیروزی کرد، در واقع دلیلش ترس او از آرای شهری بود. البته می‌دانیم که اعلام پیروزی یک نفر شرط نیست و طرف دیگر هم باید بپذیرد که شکست خورده است».
وی در توضیح اینکه نتیجه انتخابات کی معلوم خواهد شد، گفت: «اگر نتیجه انتخابات در میشیگان و نوادا فردا اعلام شود، نهایی خواهد شد اما اگر نتیجه انتخابات به پنسیلوانیا کشیده شود، تا روز جمعه شمارش ادامه خواهد داشت. دموکرات‌ها امیدوارند که کمربند آبی را ببرند. بنابراین اگر تا فردا صبح به وقت ما در این چهار ایالت اعلام قطعی بشود، بایدن برنده است اما اگر بایدن میشیگان را نبرد، بازی به روز جمعه کشیده می‌‌شود و احتمال دارد که ترامپ در دادگاه مساله را پیگیری کند.»
این کارشناس مسائل بین المللی در پاسخ به اینکه آیا توییت اخیر ترامپ مبنی بر از بین‌رفتن آرای او، به معنی رفتن سراغ پلن بی است؟ گفت: «باید ببینیم که دولت پنهان و نهادهیا دموکراتیک در آمریکا می‌توانند نقش‌آفرینی کنند یا خیر. ترامپ متوجه شده که این استراتژی در جامعه مدنی و رسانه‌ها پذیرش ندارد. اگر می‌دانست که پذیرش دارد حتما اعلام پیروزی قطعی می‌کرد. این‌ها استراتژی او برای ایجاد ابهام است اما نهادهای دموکراتیک در امریکا اجازه نمی‌دهند که این استراتژی را پیش ببرد.»
وی خاطر نشان کرد: «البته اگر ترامپ در پنسیلوانیا یا میشیگان ببرد که فعلا معلوم نیست، انگیزه بیشتری برای پیشبرد این استراتژی خواهد داشت».

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا اعلام پیروزی دموکرات ها رای پستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۳۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  در این همایش پس از برگزاری نماز به امامت حجت الاسلام حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران و اجرای نمایش دانشجویی، وحید یامین پور دبیر شورای عالی نوجوانان و جوانان با اشاره به اینکه مهم‌ترین مسئله شهید مطهری غرب بود گفت: شهید مطهری به عنوان یک روشنگر دینی و اجتماعی مسئله غرب را تبیین کرد. غرب به عنوان یک کلیت منسجم که سرآغازی در تاریخ دارد و با گونه‌ای از هنر و شئون تمدنی تجلی کرده است، بعد از گذشت چند دهه در شئون سیاسی عالم گیر شد. مسئله تاریخ بشریت غرب بوده است و شهید مطهری به همین وجه مسئله غرب برایش دغدغه بود یعنی جبهه‌ای را برای خود در مباحث دانشگاهی انتخاب می کرد که ناظر به صور فکر و آکادمی جهان ما بود.

یامین پور افزود: اگر شهید مطهری به شهادت نمی‌رسید تمرکز فکری‌اش از مارکسیسم آرام آرام به لیبرالیسم می‌آمد، چراکه مسائل روز جامعه برایش بسیار اهمیت داشت. تلاش وی در عرصه فکر، پیراستن دین از نفوذ تفکر‌های التقاطی بود. این مهم تقریباً در تمام آثار ایشان منور است.

وی گفت: در مواجهه با غرب شهید مطهری به نقطه‌ای از اسلام اتکا می‌کند که حقیقتی از آن به عنوان وجه عزت و خودباوری است همان وجه بازگشت به خویشتن که نقطه پیش برنده جامعه است.

وی افزود: این وجه دقیقاً همان وجهی است که امام از آن برای انقلاب کمک گرفته است. بخش عظیمی از تلاش شهید مطهری ارجاع به همین موضوع است. در جای دیگر وی اشاره می‌کند جامعه مانند انسان روح دارد و انبیا و رهبران کسانی هستند که می‌توانند روح جامعه را احیا کنند و آن را به هویت حقیقی خود بازگردانند، یعنی همان سنت الهی.

دبیر شورای عالی جوانان گفت: رهبر جامعه مسئولیت بسیار بزرگی دارد، اینکه دست جامعه را بگیرد و آن را پای همین سفره بنشاند. یکی از بزرگترین کار‌های شهید مطهری دور کردن جامعه از تفکر التقاطی بود. در واقع کل طرح شهید مطهری همین بود و بخاطر همین امام در مورد شهید مطهری با تأکید می‌گوید آرای شهید مطهری را بخوانید.

در این همایش حجت‌الاسلام رکوفیان هم گفت: ما با جوانی مواجه هستیم که عاشق غرب و اعمال غربی است، اما در مقابل برگرفته از بهترین هاست و می تواند اتفاقات بسیار بزرگ جهانی را رقم بزند. در این جامعه، جوان ما درگیر یک جنگ ترکیبی همه جانبه است که بخشی از آن داخلی و بخشی از آن خارجی است.

وی با طرح این گزاره که در نگاه شهید مطهری، تعریف جوان از اندیشه او می‌آید افزود: کسی جوان است که اندیشه اش جوان است. اندیشه جوانی یعنی اندیشه تغییر یعنی دلتنگ از یکنواختی.

این پژوهشگر حوزه فرهنگ با اشاره به اینکه جنگ شناختی یعنی جنگی که ارزش‌ها و باور‌ها و ادراک انسان را مورد هدف قرار داده است تا برداشت انسان از همه چیز متفاوت باشد گفت: جنگ شناختی در واقع وظیفه اش جادو کردن است، جنگ تغییر نگرش هاست و همه آن در ذهن انسان شکل می‌گیرد. این جنگ همه را و علی الخصوص نسل جوان را شامل می‌شود. هدف اصلی دشمن در این جنگ گرفتن اعتماد جوان ما و تغییر نگرش اوست. چاره جوانان ما تغییر نگرش به زندگی است.

رکوفیان سلاح دشمن را ناامید سازی دانست و افزود: در واقع جوان ما را دچار یک ابهام می کنند و به ترویج آن می‌پردازند و اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت را از بین می‌برند. در جنگ شناختی دشمن به دنبال این است که جوان اصلاً فرصت فکر کردن نداشته باشد. در واقع میدان نبرد ذهن انسان است.

دیگر خبرها

  • پایان همایش «حکمت مطهر» با موضوع استان مطهری و مسائل جوانان
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • رسمی: قهرمان بهترین لیگ والیبال دنیا مشخص شد
  • اشجاری و یزدانی قهرمان تور جهانی تنیس جوانان شدند
  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • کدام تیم قهرمان یورو 2024 می شود؟ نتیجه 10 هزار شبیه سازی با کامپیوتر!
  • واژگونی خودروی پژو پارس در «صفی‌آباد» یک مجروح برجا گذاشت
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربند ایلخچی
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است