Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@10:12:49 GMT

باکو از کنترل بر ۷ روستای دیگر در قره‌باغ خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۴۲۷۵

باکو از کنترل بر ۷ روستای دیگر در قره‌باغ خبر داد

به گزارش خبرگزاری مهر، «الهام علی اف» رییس جمهور آذربایجان امروز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور  ۷ روستای دیگر را از نیروهای ارمنستانی در منطقه مورد مناقشه قره باغ پس گرفتند.

بر اساس اعلام ارتش جمهوری اذربایجان، باکو روستاها و شهرستان‌های میرک، کاودار، جبرایل، مشهدی اسماعیلی، شفی، بیکلی، زنگیلان، بشارت، قاراکیشیلر، قاراچنلی و قبادلی را به دست آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره‌باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی اعلام کرد.

مناقشه قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد.

اگرچه میانجیگری‌های روسیه در پنجم آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی میلادی به درگیری خونبار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ خاتمه داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعاهایی را مطرح می‌کنند.

کد خبر 5064064

منبع: مهر

کلیدواژه: الهام علی اف جمهوری آذربایجان ارمنستان مناقشه قره باغ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ فرانسه فلسطین جو بایدن توهین به پیامبر عادی سازی روابط با اسرائیل امانوئل ماکرون ویروس کرونا سودان عربستان سعودی مناقشه قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۴۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با حضور در تیپ ۶۵ نوهد نیروی زمینی ارتش از توانمندی‌ها و آمادگی‌های رزمی این تیپ بازدید کرد.

 در این بازدید کارکنان تیپ ۶۵ در حضور هیأت نظامی جمهوری آذربایجان با اجرای رزمایش‌های متنوع در حوزه مبارزه با تروریسم، رهایی گروگان و… توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشتند.

دیگر خبرها

  • حمله گازانبری طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • حمله گازانبری امارت طالبان به تعهدات آبی با ایران
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • حمله گازانبری امارت به تعهدات آبی با ایران ؛ همسایه‌آزاری تمامی ندارد
  • گسترش همکاری‌ها با کشور همسایه کمکی به دیپلماسی فرهنگی است
  • ساخت فیلم تاریخی جدید در ایران
  • وزیر فرهنگ: فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی «حکیم نظامی» ساخته می‌شود
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران