Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدجواد ساداتی‌نژاد روز چهارشنبه در جریان سفر به استان اردبیل و در جلسه مشترک با مسئوولان و مجمع نمایندگان این استان افزود: وابستگی حوزه‌های مختلف کشاورزی به خارج با هدف تامین امنیت و کسب اقتدار غذایی باید به مرور و با تولید هوشمند و برنامه‌محور کم شود.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، امنیت غذایی را موضوعی بالاتر از امنیت دانست و بیان کرد: امروزه در بخش امنیت غذای مقوله‌ای به نام اقتدار غذایی مطرح شده و کشورهایی که در تامین مواد غذایی خودکفایی دارند، دارای اقتدار غذایی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت توسعه بومی بخش کشاورزی در تامین امنیت غذایی کشور گفت: دشمن در بخش تامین مرغ لاین و اجداد، بخش مرغداری ایران را تحریم کرده و عملا مرغ لاین و اجداد را به ایران تحویل نمی‌دهند و این مساله زمانی اهمیت پیدا می‌کند که ما نیاز به تامین این محصول برای پاسخگویی به تقاضای بازار داخلی را داریم.

ساداتی‌نژاد در ادامه از رشد ۴.۴ درصدی صادرات بخش کشاورزی در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: رونق تولید در این بخش بر افزایش صادرات و اشتغال بسیار تاثیرگذار است.

وی افزود: صادرات محصولات کشاورزی در دولت‌های گذشته بیشتر از چهار درصد ارزش کل صادرات کشور نبوده ولی اکنون این صادرات از رقم صادرات میانگین دولت‌های قبل فراتر رفته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم با اشاره به فعالیت ۳۲ درصد از جمعیت شاغل کشور در بخش کشاورزی بیان کرد: این بخش با وجود این همه ظرفیت مظلوم و مغفول مانده و فراموش شده است.

وی خواستار عمل انقلابی در خرید تضمینی محصولات کشاورزی مرتبط با امنیت غذایی کشور شد و گفت: اختیارات وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی بخش، به خود این وزارتخانه برگشته و از امروز وزارت جهاد کشاورزی اختیار دارد تا با تامین نهاده‌ها و نیازها، این حوزه را سامان دهد.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: قانون تمرکز اختیارات وزارت جهاد کشاورزی از امروز این اجازه را می‌دهد که تمام مسائل و موضوعات بخش کشاورزی توسط مدیران خود این بخش مدیریت و تصمیم‌گیری شود و از این به بعد، وزارت جهاد کشاورزی تنها پاسخگوی این عرصه در امر تولید، توزیع، ساماندهی بازار، واردات و صادرات خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: مقرارت دست و پا گیر اداری مشکل اساسی در بخش تولید کشاورزی ایجاد کرده و بازار و صادرات محصولات این بخش نیز دچار چالش اساسی است که باید به این امور هم توجه جدی شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم همچنین با اشاره به سنددار شدن ۱۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور گفت: با روند فعلی ۳۵ سال طول می‌کشد که اراضی کشاورزی ایران سنددار شود ولی باید طی سه تا پنج سال، همه زمین‌ها سنددار شده و مالکیت در بخش کشاورزی تثبیت شود.

وی در ادامه در تشریح هدف سفر اعضای کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس یازدهم به استان اردبیل گفت: بازدید از طرح‌های پایاب سد خداآفرین در دشت مغان و کشت و صنعت مغان و پارس و نیز بررسی وضعیت حقابه استان اردبیل از جمله محورهای این سفر است.

ساداتی‌نژاد، استان اردبیل را یکی از قطب‌های مهم کشاورزی کشور عنوان کرد و ا اشاره به نزدیکی این استان به بازارهای مصرف داخلی و بازارهای صادراتی، شرایط بخش کشاورزی این استان را ویژه خواند.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی از مسیر دروازه گمرکی استان اردبیل و لزوم توجه به فرآوری محصولات کشاورزی برای توسعه صادرات با ارزش افزوده بیشتر افزود: بخش کشاورزی، در شرایط تحریم تنها بخشی است که صادرات آن متوقف نشده و افزایش هم یافته است.

به گزارش ایرنا، اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس یازدهم به همراه مدیران و معاونان وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو در جریان سفر سه روزه به استان اردبیل، به منطقه مغان سفر کرده و از طرح آبیاری نوین پایاب سد خداآفرین و مجتمع کشت و صنعت مغان و پارس در شمال استان بازدید کردند.

این مسئولان سیاست‌گذار در بخش کشاورزی، ضمن آشنایی با توانمندی این استان در بخش کشاورزی، ظرفیت‌ها و مشکلات تولیدی، سرمایه‌گذاری و موانع توسعه بخش کشاورزی استان اردبیل را بررسی کردند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی سیدجواد ساداتی نژاد مجلس یازدهم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم وزارت جهاد کشاورزی مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم اخبار کنکور وزارت جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کمیسیون کشاورزی استان اردبیل بخش کشاورزی منابع طبیعی ساداتی نژاد مجلس یازدهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۴۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : قانون « شفافیت قوای سه گانه » موظف می‌کند که همه اطلاعات و داده‌ها، به جز موارد مربوط به امنیت ملی و منافع اقتصادی، در دسترس عموم قرار گیرد.

وی افزود : تشکیل کارگروهی برای تشخیص اطلاعات قابل انتشار یک کارگروه به جای شورای عالی امنیت ملی تشکیل می‌شود تا در مورد انتشار یا عدم انتشار اطلاعات توسط دستگاه‌ها تصمیم‌گیری کند.

جوکار اظهارداشت : با توافق مجلس و شورای نگهبان، ابهامات مربوط به مصالح عالی نظام و ترکیب کارگروه رفع شد.

وی افزود : این قانون به مطالبات دیرینه مردم و جوانان برای شفافیت پاسخ می‌دهد و از سوی نمایندگان مجلس نیز با رای بالا به تصویب رسید.

جوکار ابراز داشت : با رفع ایرادات، انتظار می‌رود که شورای نگهبان نیز این قانون را تایید کند و زمینه اجرای آن فراهم شود.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : طبق این قانون، آراء نمایندگان، دارایی‌های مجلس، دولت و سایر نهاد‌ها و همچنین آراء شورا‌ها و کمیسیون‌ها باید به طور شفاف در دسترس عموم قرار گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • نگاه مجلس دوازدهم خارج از باندها و جناح‌های سیاسی است
  • حقوق کارگران و بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند