Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی معصومی‌گرجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری، با اشاره به اینکه فرهنگ هر جامعه بسترساز پیشرفت و توسعه آن است اظهار کرد: امسال نیز حوزه هنری همچون گذشته در هفته مازندران تولیداتی را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به شیوع کرونا و خطر گردهمایی و برنامه‌های جمعی گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته در این هفته برنامه‌ای به شکل تجمع نداریم ولی شاهد ارائه و آغاز به کار فعالیت‌های تولیدی فرهنگی هنری خواهیم بود که به مناسبت روز و هفته مازندران با کمک هنرمندان استان صورت می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس حوزه هنری مازندران با تاکید بر اینکه احیا و حفظ آداب، آیین و فرهنگ متعالی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، گرامیداشت مفاخر و جریانات فرهنگی هنری ارزشمند استان از مولفه‌ای مورد توجه این هفته است خاطرنشان کرد: در هفته مازندران فراخوان نخستین «جایزه ادبی شعر سلمان هراتی» منتشر می‌شود.

این مسئول با یادی از شاعر تازه درگذشته استاد «رحمت‌الله حسن‌پور» از تولید دو اثر خوشنویسی و سرود از دو شعر مازنی مجموعه «جان مار» وی که تولید سال‌های اخیر حوزه هنری مازندران بوده است خبر داد.

معصومی با اشاره به اعتقادات مذهبی مردم مازندران و ارادت آنان به بزرگان اسلام و انقلاب و عارفان گفت: با رایزنی‌های انجام شده قرار است از همین هفته پیش تولید و مرحله پژوهش فیلم مستند «آیت الله کوهستانی» عالم و عارف برجسته شیعه آغاز شود تا شاهد اثری درباره یکی از چهره‌های برجسته فرهنگی مذهبی دوران معاصر استان و کشور باشیم.

وی با اعلام اینکه مرحله بازبینی و ویرایش نسخه پژوهشی منظومه استاد «محمد رضا اسحاقی» (خنیاگر پیشکسوت استان) جهت تبدیل به اثر حماسی، آیینی مذهبی مکتوب، در این هفته صورت می‌گیرد ادامه داد: در روزهای آتی همچنین فعالیت‌های مختلفی در فضای مجازی داریم که از جمله به تولید موشن گرافی، فتوکلیپ و پوستر با موضوع مازندران و بازنشر اثر تصویرگری ضرب‌المثل‌های مازندرانی می‌توان اشاره داشت.

رئیس حوزه هنری مازندران  گفت: 14 آبان به خاطر سالروز بیعت مردم مازندران با حسن بن زید علوی، بنیانگذار نخستین حکومت شیعی علوی به نام روز مازندران ( و 13 الی 20 آبان به عنوان هفته مازندران) نام گذاری شده است.

انتهای پیام/86018/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی معصومی هفته مازندران هفته مازندران حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، علی باقری گفت: در تقویم جمهوری اسلامی ایران، پنجم تا یازدهم اردیبهشت هر سال با عنوان "هفته کار و کارگر" نام‌گذاری شده است که در استان نیز با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف، گرامی داشته می‌شود.

وی شعار هفته کارگر امسال را «مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی» عنوان کرد و افزود: هشتگ هفته کار و کارگر در فضای مجازی «پای کار ایرانیم» انتخاب شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اعلام اینکه محور برنامه‌های هفته کار و کارگر، تکریم و پاسداشت مقام کارگر و ارج نهادن به زحمات و تلاش‌های این قشر بی ادعا، اما بسیار مهم و اثر گذار در جامعه است، گفت: به‌مناسبت هفته کار و گارگر بیش از ۳۰۰ برنامه در استان با همکاری تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران و بسیج کارگری برگزار می‌شود.

باقری تصریح کرد: غبارروبی و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا در سراسر استان، برگزاری سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان و تجلیل از بیش از ۲۰ کارگر نمونه، گروه کار نمونه، واحد نمونه، مسئول ایمنی نمونه، خانه بهداشت کارگری برتر، برگزاری مانور ایمنی در کارگاه‌های پرخطر در سراسر استان، دیدار با خانواده شهدای کارگری، برپایی میز خدمت کارگری در شهرک صنعتی مصطفی خمینی ساری، دیدار کارگران و نمایندگان جامعه کار و تولید استان با مسئولان ارشد استان و برگزاری یادواره شهدای کارگری استان در شهرستان سوادکوه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان است.

وی با اشاره به اینکه نیروی کار مهمترین سرمایه کشور است، بیان کرد: مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرمخاطب‌ترین گروه هدف شعار امسال بنام جهش تولید با مشارکت مردم است و برای رفع مشکلات کارگری استان تلاش می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران احیای تعاونی‌ها را به عنوان یکی از ارکان اصلی مشارکت مردم در اقتصاد اعلام کرد و افزود: در نامگذاری سال جاری، به مقوله «مشارکت مردم» در جهش تولید توجه شده است و تاکید بر این مهم، به منزله ایجاد فرصت برای رشد تعاونی‌ها است.

باقری گفت: برای تحقق شعار سال باید از توانمندی تک‌تک آحاد جامعه و به‌ویژه بخش تعاون، کار و رفاه اجتماعی استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران برگزار می‌شود
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • برگزاری بیش از ۳۰۰ برنامه هفته کار و کارگر در مازندران
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • ثبت‌نام ۸۰۰۰ شهروند تبریزی در سامانه جمع‌آوری پسماند بهروب
  • برگزاری «هفته هنر انقلاب» مایه دلگرمی هنرمندان است/یک پیشنهاد مهم