Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان،  ایوو فریسن در آیین بهره‌برداری از دبیرستان موقوفه صارمیه (واحد شماره ۱۸) در آموزش و پرورش ناحیه ۴  که به صورت ویدیو کنفرانس شاهد این مراسم بود در خصوص ساخت این مدرسه اظهار داشت: مراتب قدردانی خودم را از طرف کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل خدمت مردم و دولت ایران عرض می کنم چرا که چهل سال میزبانی سخاوتمندانه‌ای از پناهندگان و پناهجویان داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران افزود: خیلی مایل بودم که در این مراسم حاضر شوم و به معلمین خسته نباشید بگویم، امیدوارم روزی برسد که بار دیگر بچه‌ها به مدارس بازگردند تا با آموزش خوب، آینده درخشان برای آنها رقم بزنیم چرا که آموزش شروع آینده درخشان دانش‌آموزان است.

وی  تصریح کرد: در بسیاری از مجامع بی‌ المللی گفته‌ام که ایران جزو کشورهایی است که خدمات مثال زدنی را به صورت عادلانه بین مردم کشور خود و مهاجرین ارائه داده که امکانات آموزشی از جمله آنها است و اتباع در ایران از نظر آموزش و تحصیل مشکلی ندارد.

فریسن ادامه داد: طبیعتاً این آموزش هزینه‌هایی دارد و جامعه بین الملل باید به ایران برای این هزینه‌ها کمک کنند. به طور مثال در شهر اصفهان شاهد حضور ۵۰ هزار دانش آموز غیر ایرانی در مدارس هستیم که بسیاری از آنها مجوز اقامت دارند.

نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: ارائه خدمات آموزشی به کودکان یک سرمایه گذاری است، آموزش خدمتی انسانی به آنها قلمداد می شود چرا که آنها در آینده کارآفرینان، دانشمندان و متفکران زمان خود خواهند بود.

معلمان در حین آموزش مجازی بر رعایت نکات بهداشتی تاکید کنند

عباس رضایی نیز در این مراسن اظهار داشت: همیشه افتتاح واحد آموزشی مهم و ارزشمند است چرا که علم از مدرسه سرچشمه می‌گیرد و روز افتتاح یک مدرسه روز رشد، بنا و توسعه علم است.

استاندار اصفهان افزود: کمیساریای عالی پناهندگان تا به حال مشارکت خوبی در ساخت مدارس برای دانش‌آموزان اتباع داشته و موقوفه صارمیه نیز در سالهای اخیر فعالیت چشمگیری از خود نشان داده است. همه هم و غم ما این است که در آموزش و پرورش کاری انجام دهیم و خوشحالم که در این حوزه همدلی وجود دارد.

وی تاکید کرد: اولویت اصلی من آموزش و پرورش بوده و هست این همدلی و همزبانی که در ابعاد مختلف استان و به خصوص در آموزش و پرورش وجود دارد قابل تقدیر و ستایش است؛ امیدوارم در سایه این همدلی و همزبانی بسیاری از مشکلات حل شود.

رضایی ادامه داد: از همه کسانی که در احداث این مدرسه زحمت کشیده اند تشکر می‌کنم، از آن کارگری که بیل و کلنگ به دست گرفته، آجر چیده، سیمان و گچ کشیده و عرق جبین ریخته تا مسئولین اداره کل آموزش و پرورش، اداره کل نوسازی مدارس، کمیساریای عالی پناهندگان، موقوفه صارمیه و همه کسانی که به هر نحوی کمک کرده‌اند سپاسگزارم.

استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه در شرایط مناسبی از نظر شیوع ویروس کرونا به سر نمی‌بریم، از معلمین می‌خواهم در ابتدا یا انتهای تدریس مجازی با بیان خوش خود تذکری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دانش آموزان داشته باشند که مطمئنم بسیار کارساز و موثر است.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: سازمان ملل اصفهان دانش آموز آموزش کمیساریای عالی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۴۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: توانمندسازی در دو بعد «معیشت» و «علمی و انگیزشی» معلم باید انجام شود؛ با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، امیدواریم که به روزهای خوب برسیم.

به گزارش ایسنا، ستاری فرد با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات خوبی برای موضوع معیشت معلمین رخ داده، گفت: از دهه هفتاد مسئله نظام رتبه بندی معلمین مطرح بود، به خصوص اینکه در سند تحول بنیادین سال ۱۳۹۰ نیز صراحتا تأکید و تصحیح شد که باید انجام شود که در این دولت عملیاتی و به مسئله معیشت معلمان توجه شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم کاری که این دولت در بحث رتبه بندی و توجه به معیشت معلمان شروع کرده استمرار پیدا کند، افزود: با همراهی و همکاری مجلس اتفاقی را رقم می زنیم تا «معلمی» سرآمد همه مشاغل باشد یعنی کارآمدترین و موثق ترین افراد شغل معلمی را انتخاب کنند.

ستاری فرد به دیدار رهبر معظم انقلاب با معلمان اشاره کرد و گفت: حضرت آقا به محور توانمندسازی معلمان اشاره داشتند که باید توانمندسازی در دو بعد «معیشت» معلم و «علمی و انگیزشی» انجام شود که امیدواریم با توجه به رویکرد دولت و رویکرد قوای حاکم و نگاه حمایتی مقام معظم رهبری نسبت به جامعه تعلیم و تربیت، به روزهای خوب برسیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۴۰۶ هزار نفر در آزمون استخدامی خاص معلمین پرورشی و تربیت بدنی شرکت کردند، ادامه داد: جمعا ۱۹ هزار و ۳۷۷ نفر مربی پرورشی و معلم تربیت بدنی از محل این آزمون وارد آموزش و پرورش می‌شوند.

ستاری فرد با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش گفت: به گفته وزیر آموزش و پرورش به زودی مقدمات آزمون دیگر برای مربیان تربیت بدنی و پرورشی در سال پیش رو مهیا می شود؛ چیزی که خیلی برای ما مهم است، جذب مربیان با کیفیت برای نظام تعلیم و تربیت دانش آموزان است.

وی با بیان اینکه امروز دچار چالش های جدی هستیم، افزود: فقر حرکتی، ضعف حرکتی، تغییر سبک زندگی مردم و ورود بچه‌ها به فضای مجازی که رقیب جدی سلامت جسمی و سلامت روانی بچه‌هاست، توجه به کیفیت و کمیت درس تربیت بدنی اهمیت دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر به خصوص بعد از کرونا میزان اضافه وزن و چاقی دانش آموزان و کودکان و نوجوانان به ۳۴ درصد رسیده یعنی از هر سه دانش آموز یک دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت قرار ندارد، ادامه داد: اگر دانش آموز در موقعیت مناسب سلامت نباشد قطعا در موقعیت مناسب یادگیری قرار نمی گیرد.

ستاری فرد با بیان اینکه مسئله سلامت دانش آموز زیربناست، عنوان کرد: ارزان ترین و بهترین ابزار و در واقع فرصت کنترل آسیب های اجتماعی و تربیت، مسئله بازی و ورزش است، یعنی بهترین فرصت برای تربیت دانش آموز فرصت بازی کردن است.

وی به عیدی وزیر آموزش و پرورش به دانش آموزان ابتدایی اشاره کرد و گفت: موضوع افزایش ساعت درس تربیت بدنی برای دانش آموزان ابتدایی در سال تحصیلی پیش رو صحبت و عیدی وزیر است که امیدواریم محقق شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در قانون اساسی برای تربیت بدنی و آموزش و پرورش صرفا عبارت رایگان استفاده شده، افزود: دو اصل مهم قانون اساسی به تربیت بدنی رایگان و آموزش و پرورش رایگان اشاره شده است.

ستاری فرد که در برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، به جذب استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان اشاره کرد که هم مشکل نظام وظیفه آن ها حل شود، هم اشتغال و ادامه تحصیل آن ها صورت می گیرد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آموزش و پرورش: دانش‌آموزان مناطق محروم از تغذیه رایگان برخوردار می‌شوند برنامه‌های آموزش و پرورش برای سلامت جسمانیِ دانش آموزان دختر

دیگر خبرها

  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • آموزش و پرورش : با معلم بلاگرها برخورد قانونی می‌شود/ چند نفر از این افراد را از سیستم حذف کرده ایم
  • مشکل رفت‌وآمد دانش آموزان شهرستان دیر حل شود
  • بهره برداری از ۱۵۷ کلاس درس در خواف
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش: دانش‌آموز وسیله نیست/ برخورد قانونی با معلم بلاگرها
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • جذب استعداد‌های برتر ورزشی بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان
  • استعدادهای برتر ورزشی بدون کنکور جذب دانشگاه فرهنگیان می شوند