Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در روز‌های گذشته حبیب کعبی معروف به «حبیب اسیود» از عناصر سرکرده گروهک تروریستی حرکت الانفصال (جدایی طلبان اهواز) در ترکیه بازداشت و توسط نیرو‌های امنیتی به کشور منتقل شد.

حبیب اسیود از مقامات سابق گروهک ضدایرانی «الاحوازیه» و از طراحان عملیات تروریستی شهریور ۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز ۳۱ شهریور ۹۷، در جریان رژه نیرو‌های مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، بعد از ۳۰ دقیقه از شروع مراسم، ۴ تروریست مسلح از پارک پشت جایگاه، مردم و نیرو‌های در حال رژه را به رگبار بستند که متاسفانه چند تن از هموطنان، از جمله چند تن از نیرو‌های ارتش و سپاه به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند. سردار «رمضان شریف» درباره این حمله تروریستی گفت: «افرادی که در جریان رژه نیرو‌های مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیرو‌های مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند».

در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت زنان و کودکان تیراندازی کردند و هم به سمت نیرو‌های مسلح حاضر در رژه. در حادثه تروریستی اهواز، ۲۴ نفر شهید و ۵۹ نفر نیز زخمی شدند.

علاوه بر این، بمب گذاری در ساختمان فرمانداری اهواز، بمب گذاری در بانک سامان اهواز، بمب گذاری در اداره منابع طبیعی اهواز، انفجار در تأسیسات نفتی شهر رامشیر و ده‌ها مورد بمب گذاری، ترور و سرقت مسلحانه در کارنامه این گروهک ضدایرانی و جنایتکار ثبت شده است.

یکی از سران گروهکی که زن و مرد و کودک و پیر و جوان ایرانی را به خاک و خون کشیده، دستگیر شده، اما نکته قابل تأمل اینجاست که رسانه‌های معاند از جمله بی بی سی فارسی، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، رادیو فردا و... از «قاتلِ مردم ایران» حمایت کرده و او را «رهبر مقاومت ملی»! نامیدند!

در همین رابطه بی بی سی فارسی در گزارشی با عنوان «بازداشت یکی از رهبران 'مقاومت ملی احواز'؛ حبیب اسیود کیست و چگونه ناپدید شد؟» نوشت: «هدی هواشمی، همسر آقای اسیود، به بی‌بی‌سی فارسی گفته است که او "از ۱۵ اکتبر در استانبول ناپدید شده است. " به گفته خانم هواشمی آقای اسیود می‌دانسته که "ترکیه مکانی خطرناک" است و برایش "این علامت سوال وجود دارد که چگونه با وجود خطرناک بودن او تصمیم گرفته به ترکیه برود. هدا هواشمی در مصاحبه تلفنی با برنامه شصت دقیقه گفت وزارت خارجه سوئد پیگیر وضعیت این شهروند تبعه سوئد است و از ایران اطلاعات خواسته، ولی "مقام‌های ایران همکاری نمی‌کنند».

بی بی سی فارسی در ادامه نوشت: «ایران "جنبش نضال" را مسئول حمله به رژه نظامی مهر سال ۹۷ در اهواز در استان خوزستان می‌داند و آن را یک "گروه تروریستی" می‌خواند... این گروه مسلح، خواهان جدایی استان خوزستان از ایران است».

ایران اینترنشنال- رسانه وابسته به آل سعود- نیز در گزارشی با عنوان «همسر رهبر پیشین گروه «جنبش النضال برای آزادی اهواز»: ایران مسئول ربودن همسرم است» نوشت: «هدی هواشمی همسر حبیب ایسود، رهبر پیشین گروه «جنبش النضال برای آزادی اهواز»، در مصاحبه با ایران اینترنشنال اعلام کرد که ایران و ترکیه را درباره وضعیت همسرش مسئول می‌داند.»

دیگر رسانه‌های معاند از جمله رادیو فردا- رسانه وابسته به وزارت خارجه و سازمان جاسوسی آمریکا- و دویچه وله آلمان و... نیز با دفاع از قاتلِ مردم ایران، از بازداشت وی خشمگین شدند.

لازم به ذکر است که در تابستان ۹۷، پس از حادثه تروریستی اهواز، شبکه ایران اینترنشنال با یکی از اعضای گروهک تروریستی الاحوازیه مصاحبه کرد! این شبکه ضدایرانی چندی پیش نیز نشست گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین را به صورت زنده پوشش داد!

بیشتر بخوانید

رسانه‌های ضدانقلاب دوباره دست به دامن فتوشاپ شدند + تصاویر

در روز‌های اخیر، بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال و دیگر رسانه‌های معاند، سرکرده گروهک تروریستی و ضدایرانی الاحوازیه را «رهبر مقاومت ملی احواز» نامیده است.

این رسانه‌ها پیش از این نیز تروریست‌هایی از جمله «عبدالمالک ریگی» را رهبران مقاومت مردم ایران نامیده بودند!

در همین رابطه در مهرماه ۹۸ بی بی سی فارسی گزارشی با عنوان «مخالفان حکومت ایران در خارج کشور چگونه 'ربوده می‌شوند'؟». منتشر کرد.

بی‌بی‌سی در گزارش مذکور، «عبدالمالک ریگی» سرکرده گروه تروریستیِ جندالله را با عنوان «مخالف سیاسی خارج از کشور» و گروهی که «هدف خود را حمایت از حقوق اقلیت سنی‌های ایران بخصوص در استان سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود» معرفی کرد!. این در حالی است که ریگی جنایت‌های متعددی در ایران انجام داده بود.

رسانه‌های معاند رسما تریبون گروهک‌های تروریستی جدایی طلب هستند. این رسانه‌ها از هیچ اقدامی برای تحقیر، توهین، تحریم و مایوس کردن مردم ایران دریغ نمی‌کنند.

یکی از کارویژه‌های اصلی رسانه‌های معاند از جمله بی بی سی (رسانه دولت استعماری انگلیس)، صدای آمریکا (رسانه دولت غارتگر و تروریست آمریکا)، ایران اینترنشنال (رسانه وابسته به آل سعود)، رادیو فرانسه، دویچه وله آلمان، العربیه و... اختلاف افکنی و ترویچ «خودتحقیری» و «خودکوچک بینی» و «بی انگیزگی» و «یأس و ناامیدی» در مردم ایران است.

این رسانه‌ها در راستای سیاست تبلیغی و رسانه‌ای نظام سلطه، جلوه‌های امیدبخش را پنهان کرده، عیوب کوچک را بزرگ و محاسن بزرگ را کوچک نشان می‌دهند. رسانه‌های مذکور با وارونه نشان دادن واقعیّت‌ها، در پی آن هستند تا مردم و حتی مسئولان را از آینده ناامید کرده و اینگونه القاء کنند که تنها گزینه موجود برای مردم ایران، تسلیم شدن در برابر خوی غارتگری و دیکتاتوری آمریکاست.

رسانه‌هایی همچون «بی بی سی فارسی»، «صدای آمریکا» و «ایران اینترنشنال» به فرموده سران استکبار می‌نویسند و کارویژه شان تحقیر و توهین به مردم ایران است؛ یکروز با تمسخر استعداد‌های عظیم جوانان ایرانی و روز دیگر با بزک تروریست‌های قاتلِ مردم ایران.

منبع:مشرق

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایران اینترنشنال گروهک تروریستی الاحوازیه عملیات تروریستی شبکه های معاند ایران اینترنشنال رسانه های معاند گروهک تروریستی بی بی سی فارسی نیرو های مسلح مردم ایران مقاومت ملی بمب گذاری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد

استاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: مقاومت تحسین برانگیز مردم غزه زیر همه تهاجماتی که از زمین و اسمان و دریا به آنها می‌شود، در جهان مثال زدنی شده و همین، نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرده است. - اخبار سیاسی -

محمدباقر خرمشاد استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری تسنیم، بروز و ظهور حق طلبی دانشجویان آمریکا و اروپا پس از سال‌ها جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را متاثر از سه اتفاق دانست و گفت: اتفاق اول به نوع جنایتی که صهیونیست‌ها این بار پس از گذشت بیش از 75 سال مرتکب شدند بازمی‌گردد. این بار در منظر افکار عمومی جهان و در یک فاصله زمانی کوتاه، در یک قلمرو جغرافیایی کوچک بیش از 35 هزار نفر که اگر با مفقودین حساب کنیم چیزی حدود 50 هزار انسان می شود را قتل و عام شده اند.

نگرانی آمریکا از توسعه تفکر ضد استکباری در جوانانش است

بپاخواستن جهان از ترس تکرار جنایات صهیونیست‌ها در جاهای دیگر

وی با تاکید بر اینکه دو سوم کشته شدگان اخیر در فلسطین زنان و کودکان هستند، افزود: مثل همیشه سازمان‌‌های بین المللی با تاخیر واکنش نشان دادند، اما همین را هم رژیم صهیونیستی هیچ حساب می‌کند. این اتفاق آشکار که نشان داد رژیم صهیونیستی به هیچکدام از هنجارهای بین المللی پایبند نیست، موجب شد جهان از ترس اتفاقات بعدی و تکرار جنایات صهیونیست‌ها در جاهای دیگر، نه فقط به خاطر فلسطینیان که به خاطر خودشان نیز خواستار جلوگیری اقدامات این رژیم شوند. 

مقاومت فلسطینیان موجب بیداری نخبگان آمریکایی شد

این استاد دانشگاه دومین اتفاق موثر را نوع مقاومت فلسطینیان عنوان کرد و گفت: مقاومت این مردم مثال زدنی شده است، چرا که از آسمان و زمین و دریا مورد تهاجم قرار می‌گیرند‌ و توده‌های مردم گروه گروه در گورهای دسته جمعی دفن می‌شوند؛ اما همچنان مقاوم می‌مانند‌. این نوع مقاومت برای جهان تحسین برانگیز شده و فضایی را ایجاد کرده که عامل سوم سر باز کند و آن بیداری نخبگان آمریکایی است.

خرمشاد خاطرنشان کرد: نخبگان آمریکایی در دهه‌های گذشته از شدت غرور و تکبر صهیونیست‌هایی که در هیئت حاکمه آمریکا و در لایه‌های مختلف قدرت آمریکا حضور داشتند و اعمال نفوذ می‌کردند، توان و جربزه مقابله نداشتند و انباشت این حس نارضایتی و شدت جنایات صهیونیست‌ها آخر سر موجب جرات پیدا کردن این نخبگان برای مقابله و اظهار نظر شد.

وی یادآور شد: در تاریخ آمریکا و در جریان جنگ ویتنام نیز دانشجویان، دانشگاهیان و نخبگان پیشگام بودند. در جریان جنبش دانشجویی اواخر دهه 60 و خشم عمومی جهانی علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نیز همینگونه بود؛ اما امروز وجود فضا و شبکه‌های مجازی موجب پوشش و گسترش بیشتر این جریان شده است.

صهیونیست‌ها پلیس را وادار به برخوردهای خارج از عرف با دانشجویان می‌کنند

این استاد علوم سیاسی در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی علت برخورد خارج از عرف پلیس آمریکا با اساتید و دانشجویان گفت: برای فهم این علت باید به جایگاه خارج از عرف صهیونیست‌ها در هیئت حاکمه آمریکا بازگردیم. نوع قدرت و میزان نفوذ صهیونیست‌ها موجب شده حتی در برخورد با تجمعات آرام و مخالفت‌های اینچنینی، پلیس را وادار به برخورد‌های خارج از عرف کند.

چرا آمریکا حاضر است به خاطر اسرائیل سرمایه‌های اجتماعی خود را آتش بزند؟

خرمشاد در ادامه افزود: چیزی که برای منِ دانشجوی علم سیاست تعجب آور بوده این است که چرا آمریکایی‌ها و هیئت حاکمه آن حاضر هستند سرمایه‌های اجتماعی خود که ده‌ها سال برای آن‌ها وقت و هزینه صرف کرده‌اند را به پای صهیونیست‌ها آتش بزند؟ و حاضر هستند همه اندوخته‌های خود را فنا کنند تا رژیم صهیونیستی حفظ شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا خیزش دانشجویان آمریکایی و اروپایی بیشتر از دانشجویان در ایران نمود پیدا کرده است، گفت: در دو محور می‌توان به این سوال پاسخ داد‌. محور اول اینکه برخلاف غرب که فضا در طول ده‌ها سال با رژیم صهیونیستی همسو بود، حالا غزه شرایطی را فراهم آورده تا کسانی که طی این سال‌ها امکان بروز و ظهور آزادانه نظراتشان را نداشتند، امروز این کار را بکنند و به صورت انفجاری هم این اتفاق رخ داد.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: اما در جمهوری اسلامی ایران فضای رسمی و غیر رسمی همیشه در حمایت از فلسطین بوده و الان نیز به صورت متداول ادامه دارد و طبیعتا آن حالت انفجاری غرب را ندارد‌. اما محور دیگری که وجود دارد فضای دانشجویی ایران است. این فضا تابع یک فضای روشنفکری و نخبگانی است، اما بیش از دو دهه است که در آن یک جریان لیبرالیستی قوت پیدا کرده است.

لیبرال‌ها در ایران تکلیفشان با مساله فلسطین روشن نیست

خرمشاد تصریح کرد: لیبرال‌ها در ایران تا امروز نتوانستند تکلیفشان را با مساله فلسطین روشن کنند. همه جای دنیا روشنفکران از فلسطین حمایت می‌کنند و نه از طرف مقابل، منتهی در ایران جناح لیبرالِ روشنفکری این نگاه را ندارد. نظام جمهوری اسلامی نیز مخالفت صریح خود را با رژیم صهیونیستی همیشه داشته و فضای روشنفکری ایران در این قضیه با نظام زاویه دارد.

سایه جناح لیبرالِ روشنفکر در مساله فلسطین بر جریان دانشجویی کشور

وی در پایان گفت: این زاویه داشتن جناح لیبرال روشن فکر با نظام موجب شده تا آنها یا با مساله فلسطین همراهی نکنند یا سکوت اختیار کنند. در چنین شرایطی باید گفت در موضوع فلسطین، موضع جمهوری اسلامی ایران روشنفکرانه‌تر از این طیف از روشنفکران شده است‌. این تضاد در جریان دانشجویی ما نیز سایه افکنده و آن را در ماجرای غزه منفعل کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل و رسانه‌هایش درباره رامین یکتاپرست
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • علیرضا عسگری؛ سوژه‌ای سوخته برای فرار از شکست
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • توصیف جالب سوگل طهماسبی از مردم اهواز (فیلم)
  • عاقبت رؤیافروشی؛ واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی
  • شکست سکوت رسانه‌های فارسی زبان در برابر اعتراضات دانشجویان آمریکا