Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:29:08 GMT

رویدادهای نجومی هفته سوم آبان ماه ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۶۶۱۸۳

رویدادهای نجومی هفته سوم آبان ماه ۹۹

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح امروز پنجشنبه بارش ثوری جنوبی به اوج می‌رسد که با توجه به نور روز، بازه زمانی بامداد تا صبح این تاریخ برای مشاهده شهاب این بارش توصیه می‌شود.

«مسعود عتیقی» ادامه داد: ساعت ۲۳:۲۲ دقیقه شبانگاه جمعه ۱۶ آبان ستاره پلوکس ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درجه شمال ماه قرار دارد و ساعتی قبل از این زمان ماه در زمینه صورت زمینه دو پیکر (جوزا) طلوع خواهد کرد.  پلوکس، ستاره بتا صورت فلکی دو پیکر است که نسبت به «کاستور» که در همین صورت فلکی قرار دارد و ستاره آلفا دو پیکر محسوب می شود، درخشانتر بوده و از این نظر از موارد استثنا در آسمان است.

عتیقی افزود: شنبه ۱۷ آبان ساعت ۲۳:۰۴ دقیقه شب و دقایقی پس از طلوع ماه در زمینه صورت فلکی خرچنگ (سرطان)، خوشه باز ستاره ای کندوی عسل (M۴۴)، با جدایی ۲.۳ درجه شمال ماه قرار خواهد داشت.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران اظهار داشت: ساعت ۱۷:۱۶ دقیقه یکشنبه ۱۸ آبان، ماه به تربیع آخر می رسد و حدود نیمه شب این تاریخ طلوع می کند. دوشنبه ۱۹ آبان ساعت ۱۳:۵۰ دقیقه ستاره مشهور «دل شیر» (قلب الاسد) ۴.۷ درجه جنوب ماه قرار دارد که با توجه به وضعیت نور روز در این ساعت در افق صبحگاهی و قبل از روشنی هوا هم نشینی ماه و ستاره دل شیر را می توان مشاهده کرد؛ هرچند بامداد روز بعد یعنی سه شنبه ۲۰ آبان نیز هلال صبحگاهی ماه در زمینه صورت فلکی شیر جلوه زیبایی برای عکاسان نجومی دارد.

عتیقی گفت: سه شنبه ۲۰ آبان سیاره تیر ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه به بیشترین کشیدگی غربی خود نسبت به مهر تابان می رسد و در این زمان این سیاره  ۱۹.۱ درجه با خورشید جدایی دارد. لازم به توضیح است سیاره تیر بامدادی است و در ساعت مورد اشاره در آسمان قرار ندارد.

وی خاطرنشان کرد: ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه ۲۲ آبان ۹۹ بارش شهابی ثوری شمالی به اوج می رسد که علاقمندان برای مشاهده شهاب های این بارش باید در بامداد این تاریخ به آسمان نگاه کنند.

مشروح خبر بارش های شهابی ثوری جنوبی و شمالی را  اینجا مشاهده کنید.

برچسب‌ها رخداد نجومی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران بارش شهابی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رخداد نجومی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران بارش شهابی رخداد نجومی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران بارش شهابی اخبار کنکور صورت فلکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۶۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناراحتی ستاره بارسلونا: از این تیم می‌روم!

به گزارش "ورزش سه"، روکه در پنجره نقل و انتقالات زمستانی گذشته به صورت رسمی به بارسلونا ملحق شد و امیدوار بود که بتواند در نیم فصل دوم به یکی از بازیکنان مهم و ستاره‌های کلیدی ژاوی در ترکیب این تیم تبدیل شود.

اما با وجود اینکه بارسا توانست افت فاحش نیم فصل اول را در چند هفته اخیر جبران کند اما فرصت زیادی برای بازی به این بازیکن نرسید و ژاوی ترجیح داد که از دیگر بازیکنانش در ترکیب بهره ببرد و این موضوع باعث ناراحتی او شده است.

روزنامه اسپرت خبر داده است که این ستاره برزیلی به هیچ وجه از شرایطی که روی نیمکت بارسا دارد راضی نیست و به دنبال فرصت بیشتری برای حضور در میدان است. هر چند او معتقد است که رختکن بارسا رفتار بسیار خوبی با او داشته و به سازگار شدنش با شرایط کمک کرده است اما ترجیح می‌دهد که دقایق بیشتری را در زمین حضور داشته باشد.

انتظار می‌رود که مدیر برنامه رو که به زودی با مدیران باشگاه بارسلونا تماس بگیرد و به آنها اعلام کند که این بازیکن قصد دارد فصل آینده را به صورت قرضی جدا شود و تجربه بیشتری از حضور در فوتبال اروپا به دست آورده پس از آن بار دیگر به بارسا برگردد.

دیگر خبرها

  • ویزیت‌های نجومی روانشناسان؛ ۴۵ دقیقه ۲ میلیون تومان!
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • لیگ برتر انگلیس/ منچستر متوقف شد؛ شفیلد سقوط کرد
  • توقف لیورپول در روز درگیری صلاح و کلوپ + فیلم
  • احتمال وقوع بارش‌های جدید در استان یزد
  • ناراحتی ستاره بارسلونا: از این تیم می‌روم!
  • رویکرد اصلی هیات بدمینتون زنجان بازگشت به دوران اوج است
  • رویکرد اصلی هیات بازگشت به دوران اوج بدمینتون زنجان است